• Svar på tråden BF MARS 2023
  • Soulmates
    Hittar ingen tråd för oss som har bf i mars så jag startar väl en! Hoppas att det trillar in mer folk här och att vi kan följas åt :D
    Jag plussade på digitalt idag. Det här blir första barnet för både mig och min man och det känns så himla pirrigt och kul! Mitt bf blir någon gång i mars är osäker när :). 
  • smulis85

Hej! Går med här även om jag inte vill ta ut nått i förskott då jag haft 2mf och ett utomkvedshavandeskap. Gjort Ivf och fick igår pluss på stickan Skrattande känns både bra och skräckinjagande. Första barnet och vi har försökt i 6,5år så hoppas verkligen den vill stanna kvar!! 

• Soulmates

Å va kul jag vågar heller inte riktigt ta ut något i förskott men vi får hålla tummarna ??

• 060923

BF 1 mars
    Försiktig att ta ut något i förskott, men vill inte heller hålla inne glädjen! 

• Rosen3
    Fick oxå reda på att jag var gravid idag, vilken midsommarpresent vi fick! Första barnet för mig och min sambo. Slutade med p-piller i oktober och blev först gravid i januari men vi fick tyvärr MA i vecka 11 i april :( Nu gravida igen och beräknade till 3 mars. Vågar knappt lita på det och allt kan ju hända som ni alla säger här i tråden. Får försöka se positivt och njuta ändå fast jag inte försöker tänka på det så mycket. Svårt när man haft missfall innan med, rädd att det ska hända igen. Ville egentligen inte hoppa in i denna gruppen ännu men tänker att jag ändå vill följas åt :)

Funderar på att boka in ett tidigt ultraljud i vecka 8. Några andra som gjort det? Ska man skriva in sig hos barnmorskan direkt eller vänta några veckor
  • Soulmates

Jag har bokat in mig på en hälsokontroll hos barnmorskan den 25e Juli. Jag tycker dock det var lite väl långt tills dess. Jag vet inte om man kan få tidigare? Någon som vet? Då ska jag vara i vecka 7 eller vecka 8 

Men va kul att vi kan följas åt jag håller alla tummar nu =) 

• smulis85
    Soulmates skrev 2022-06-25 23:46:43 följande:

Jag har bokat in mig på en hälsokontroll hos barnmorskan den 25e Juli. Jag tycker dock det var lite väl långt tills dess. Jag vet inte om man kan få tidigare? Någon som vet? Då ska jag vara i vecka 7 eller vecka 8 

Men va kul att vi kan följas åt jag håller alla tummar nu =) 

Det var konstigt vet att jag fick mitt hälsosamtal redan några dagar efter att jag plussade förra gången sen var de inskrivning nån gång mellan v7-8? Jag kommer dock inte ringa än då jag gör ivf och väntar på min officiella testdag på onsdag sen ringer jag. 
    Rosen3 skrev 2022-06-25 20:53:40 följande:
    Fick oxå reda på att jag var gravid idag, vilken midsommarpresent vi fick! Första barnet för mig och min sambo. Slutade med p-piller i oktober och blev först gravid i januari men vi fick tyvärr MA i vecka 11 i april :( Nu gravida igen och beräknade till 3 mars. Vågar knappt lita på det och allt kan ju hända som ni alla säger här i tråden. Får försöka se positivt och njuta ändå fast jag inte försöker tänka på det så mycket. Svårt när man haft missfall innan med, rädd att det ska hända igen. Ville egentligen inte hoppa in i denna gruppen ännu men tänker att jag ändå vill följas åt :)

Funderar på att boka in ett tidigt ultraljud i vecka 8. Några andra som gjort det? Ska man skriva in sig hos barnmorskan direkt eller vänta några veckor
    Beklagar ditt ma så tråkigt att höra tycker absolut du ska försöka få ett tidigt ultraljud de skulle jag också försökt med. Jag får dock ett automatiskt genom ivf kliniken annars hade jag sökt privat. 
  • Sockerbulle1

Jag plussade i tisdags på BIM-1, enligt appen beräknad 1 mars. Det är första barnet och jag opererades för utomkvedshavandeskap i december, så är rätt orolig nu att det inte ska ha hamnat rätt denna gången heller. Lyckats få ett tidigt ultraljud 8 juli. Så långt kvar bara! 

Hoppas verkligen att det vill stanna kvar denna gång och sitter på rätt ställe :)

• Rosen3
    Bokade in ett tidigt ultraljud i vecka 8 nu (bokade redan nu då tiderna försvinner fort under semestertider känns det som) Visst är det ultraljudet bara dagsfärskt men jag vill gärna veta ifall bebisen dör i vecka 6 igen. Vill inte hinna gå till vecka 11-12 då som förra gången vid MA :)
Svar på tråden BF MARS 2023