-
Hej! Här kan vi samlas med BF mars 2023
-
Svar på tråden BF MARS 2023
-
Hittar ingen tråd för oss som har bf i mars så jag startar väl en! Hoppas att det trillar in mer folk här och att vi kan följas åt :D
Jag plussade på digitalt idag. Det här blir första barnet för både mig och min man och det känns så himla pirrigt och kul! Mitt bf blir någon gång i mars är osäker när :). -
Å va kul jag vågar heller inte riktigt ta ut något i förskott men vi får hålla tummarna ??
-
Jag har bokat in mig på en hälsokontroll hos barnmorskan den 25e Juli. Jag tycker dock det var lite väl långt tills dess. Jag vet inte om man kan få tidigare? Någon som vet? Då ska jag vara i vecka 7 eller vecka 8
Men va kul att vi kan följas åt jag håller alla tummar nu =) -
Smulis85
Jag tänkte ringa till en annan barnmorska imorgon och kolla vad dom har för regler, men min önskan är så klart att jag kan komma tidigare. All lycka till dig denna gången -
Rosen3
All lycka till dig också -
Sockerbulle 1
Hoppas det går vägen för dig denna gång! Hur får man ett så tidigt ultraljud? Är så ny på det här -
ttcjuliaa
Å grattis va kul -
Rosen3
Jag ringde barnmorskan den 23e och jag fick inte tid förens den 25/7 och jag bor i Stockholm väldigt långt tycker jag att vänta så länge -
Nugget
Det var första tiden dom hade -
Rosen3
Nä va tråkigt stackare
All lycka till dig fina. Du ska se att allt kommer ordna sig snart är det din tur också! Ge inte upp! -
Jag har haft lite ont då och då i magen mesta var den tiden jag skulle ha mens. Men efter sex kan jag få ont längst ner i magen men det brukar gå över. Jag har bara känt mig väldigt trött och att jag behöver kissa ofta så det blir lite svårt med sömnen. Och att jag även svettas mycket och blir torr i halsen. Jag tror jag är i vecka 4
-
Jag är nu i vecka 5 jag har haft väldigt svullen mage och väldigt lös i magen är det någon som har samma problem känns inte som man kan äta något bara för att sen sitta på toan..
-
Är det någon som skulle vilja vara med i en facebook grupp? Så kan vi skriva tankar frågor chatta där tänkte jag det kanske blir enklare Då ska såklart inga namn komma ut till någon annan vill hålla på graviditeten lite längre innan jag går ut med den Vad säger ni?
-
Grattis till plussetConfused87 skrev 2022-07-05 20:56:26 följande:
Hej på er,
Jag hoppar också in, även om det fortfarande känns helt overkligt att ens säga "jag är gravid". Första gången jag är gravid och det på första försöket också. Är snart 35 år så trodde nog att det skulle ta några försök åtminstone..
Köpte lh-test men tyckte de visade negativt så var lite deppad över tanken att det kanske skulle bli svårt.
Men nej då, beräknad till 8 mars
Mensen var några dagar sen, och även om jag är väldigt regelbunden så tänkte jag att det berodde på att vi den veckan har varit på resande fot. Men brösten ömmade och nånting kändes inte helt som vanligt..
Lite läskigt och samtidigt väldigt spännande