-
Hej! Här kan vi samlas med BF mars 2023
-
Svar på tråden BF MARS 2023
-
Åh tack snälla för omtanken! behövs nu :) Jag vet att det kommer vara min tur snart, tack <3 Lycka till för dig oxå!Soulmates skrev 2022-06-29 19:16:33 följande:
Rosen3
Nä va tråkigt stackare
All lycka till dig fina. Du ska se att allt kommer ordna sig snart är det din tur också! Ge inte upp!
-
Åh tack snälla för omtanken! behövs nu :) Jag vet att det kommer vara min tur snart, tack <3 Lycka till för dig oxå!Soulmates skrev 2022-06-29 19:16:33 följande:
Rosen3
Nä va tråkigt stackare
All lycka till dig fina. Du ska se att allt kommer ordna sig snart är det din tur också! Ge inte upp!
-
Hej!
Jag plussa i tisdags. Super spännande. Men igår fick jag en blödning. Den var ganska mkt som kanske första dagen mens eller precis i början. Idag är de knappt något. Bara lite när man tokar sig.
Detta är min första plussning. Är de missfall eller nidblödning?
Var så glad i tisdags.????????? -
Fick en blodblandat flytning imorse nu har de gått 3 timmar inget mer men har kramp i magen så de känns inte bra. Vet ju att man kan få blödningar i början men har aldrig haft nå bra erfarenhet så mår inte så bra nu.
-
Ååh, så jobbigt. Man blir helt paralyserad nör man ser de.smulis85 skrev 2022-06-30 07:42:59 följande:
Fick en blodblandat flytning imorse nu har de gått 3 timmar inget mer men har kramp i magen så de känns inte bra. Vet ju att man kan få blödningar i början men har aldrig haft nå bra erfarenhet så mår inte så bra nu.
Jag ringde bmo som sa att det är svårt att veta. Att man får avvakta och se om det ökar eller avtar. Blödning kan beror på många olika anledningar.
Vet bara inte hur man "avvaktar". Jag har noll erfarenhet. Om de upphör är de då en nidblödning/mellanblödning? -
Hej!
plussade i Måndags? helt sjukt egentligen, har väldigt lång och oregelbunden cykel så hade ställt in mig på att söka vård efter sommaren någon gång.
jag trodde att jag lyckades hitta äl tidigare i maj, men min man var bortrest, och har testat negativt efter det, så räknade bort denna omgång helt, drack till och med på midsommar? hoppas bara att det inte hade någon påverkan... fy vad jag mår dåligt över det men försöker tänka att jag gjorde det jag trodde var ok med den information jag hade. Hade alla typiska mens tecken och inget mer så var bombsäker på att den skulle komma där midsommarhelgen. När den inte gjorde det så testade jag för säkerhetsskull med sticka och såg den svagaste lilla linjen? köpte digitalt test som visade 2-3 veckor?
känner att det bara är så bisarrt. Så otroligt bisarrt har liksom inte landat i det ännu. Nu går jag här med all känslorna på utsidan, molande värk, sömnig hela tiden och har inskrivning på Tisdag. (enda fördelen med min jäkla cykel - de räknar att jag är i vecka 10 eftersom min senaste mens Var i slutet på april).
nu hoppas jag bara att allt går bra? Jag kände bara att jag ville berätta för någon, för det känns så overkligt men väntar med att berätta för mina närmaste (förutom min man) åtminstone efter första besöket. -
Stort grattis till plus! Det kommer gå hur bra som helst! Tror inte det gör något att du drack på midsommar, bebisen får all näring från gulesäcken ännu.Mikimela skrev 2022-06-30 10:27:52 följande:
Hej!
plussade i Måndags? helt sjukt egentligen, har väldigt lång och oregelbunden cykel så hade ställt in mig på att söka vård efter sommaren någon gång.
jag trodde att jag lyckades hitta äl tidigare i maj, men min man var bortrest, och har testat negativt efter det, så räknade bort denna omgång helt, drack till och med på midsommar? hoppas bara att det inte hade någon påverkan... fy vad jag mår dåligt över det men försöker tänka att jag gjorde det jag trodde var ok med den information jag hade. Hade alla typiska mens tecken och inget mer så var bombsäker på att den skulle komma där midsommarhelgen. När den inte gjorde det så testade jag för säkerhetsskull med sticka och såg den svagaste lilla linjen? köpte digitalt test som visade 2-3 veckor?
känner att det bara är så bisarrt. Så otroligt bisarrt har liksom inte landat i det ännu. Nu går jag här med all känslorna på utsidan, molande värk, sömnig hela tiden och har inskrivning på Tisdag. (enda fördelen med min jäkla cykel - de räknar att jag är i vecka 10 eftersom min senaste mens Var i slutet på april).
nu hoppas jag bara att allt går bra? Jag kände bara att jag ville berätta för någon, för det känns så overkligt men väntar med att berätta för mina närmaste (förutom min man) åtminstone efter första besöket.
Smulis:
Förstår oron när det kommit blod! Hoppas fröet håller sig kvar
Nooja:
Om du plussat redan så kanske det inte är en nidblödning. Men blodtillströmningen i kroppen ökar när man är gravid och då blir alla slemhinnor känsligare. Så om man börjar blöda från underlivet eller tandköttet så är det inte så konstigt. Man kan ju få en blödning när BIM skulle varit. Är du långt ifrån den? -
Jag vet inte exakt när min BIM var men enligt min app som brukar stämma med kanske 2 dagar diff så är jag 6 dagar över förväntad mens.ttcjuliaa skrev 2022-06-30 11:09:53 följande:Stort grattis till plus! Det kommer gå hur bra som helst! Tror inte det gör något att du drack på midsommar, bebisen får all näring från gulesäcken ännu.
Smulis:
Förstår oron när det kommit blod! Hoppas fröet håller sig kvar
Nooja:
Om du plussat redan så kanske det inte är en nidblödning. Men blodtillströmningen i kroppen ökar när man är gravid och då blir alla slemhinnor känsligare. Så om man börjar blöda från underlivet eller tandköttet så är det inte så konstigt. Man kan ju få en blödning när BIM skulle varit. Är du långt ifrån den?
Men blödningen har i princip avstannat idag. Kanske lite brun fläck på pappret om man torkar sig.
Behöver jag vara orolig att det är missfall? -
Nooja skrev 2022-06-30 13:15:01 följande:Jag vet inte exakt när min BIM var men enligt min app som brukar stämma med kanske 2 dagar diff så är jag 6 dagar över förväntad mens.
Men blödningen har i princip avstannat idag. Kanske lite brun fläck på pappret om man torkar sig.
Behöver jag vara orolig att det är missfall?
Nej jag tycker inte du ska vara orolig men förstår att det är lättare sagt än gjort. Jag bröt ju ihop häromkvällen när jag fick såna sjuka magsmärtor, hela dagen efter var jag deppig för att jag trodde vi var ute. Men vi får bara försöka tänka positivt. Som någon annan här på forumet sa, vi väntar bebis, inte missfall Och vi har ju mycket större chans till bebis än vad risken är för missfall så nog ska vi tro att det går vägen -
Hoppas verkligen det går hela vägen.ttcjuliaa skrev 2022-06-30 17:32:00 följande:Nej jag tycker inte du ska vara orolig men förstår att det är lättare sagt än gjort. Jag bröt ju ihop häromkvällen när jag fick såna sjuka magsmärtor, hela dagen efter var jag deppig för att jag trodde vi var ute. Men vi får bara försöka tänka positivt. Som någon annan här på forumet sa, vi väntar bebis, inte missfall Och vi har ju mycket större chans till bebis än vad risken är för missfall så nog ska vi tro att det går vägen
Är så stressad att jag går på toa stup i kvarten för att kontrollera. Kan ju inte njuta.
Allt är nytt för mig, har inte vågar berätta för någon, bara sambon självklart.