Inlägg från: Nooja |Visa alla inlägg
  • Nooja

BF MARS 2023

Hej!

Jag plussa i tisdags. Super spännande. Men igår fick jag en blödning. Den var ganska mkt som kanske första dagen mens eller precis i början. Idag är de knappt något. Bara lite när man tokar sig. 

Detta är min första plussning. Är de missfall eller nidblödning? 

Var så glad i tisdags.?????????

• Nooja
    smulis85 skrev 2022-06-30 07:42:59 följande:

Fick en blodblandat flytning imorse Gråter nu har de gått 3 timmar inget mer men har kramp i magen så de känns inte bra. Vet ju att man kan få blödningar i början men har aldrig haft nå bra erfarenhet så mår inte så bra nu. 

Ååh, så jobbigt. Man blir helt paralyserad nör man ser de.

Jag ringde bmo som sa att det är svårt att veta. Att man får avvakta och se om det ökar eller avtar. Blödning kan beror på många olika anledningar. 

Vet bara inte hur man "avvaktar". Jag har noll erfarenhet. Om de upphör är de då en nidblödning/mellanblödning?
  • Nooja
    ttcjuliaa skrev 2022-06-30 11:09:53 följande:
    Stort grattis till plus! Det kommer gå hur bra som helst! Tror inte det gör något att du drack på midsommar, bebisen får all näring från gulesäcken ännu. 

Smulis:
    Förstår oron när det kommit blod! Hoppas fröet håller sig kvar Hjärta 

Nooja:
    Om du plussat redan så kanske det inte är en nidblödning. Men blodtillströmningen i kroppen ökar när man är gravid och då blir alla slemhinnor känsligare. Så om man börjar blöda från underlivet eller tandköttet så är det inte så konstigt. Man kan ju få en blödning när BIM skulle varit. Är du långt ifrån den? 
    Jag vet inte exakt när min BIM var men enligt min app som brukar stämma med kanske 2 dagar diff så är jag 6 dagar över förväntad mens. 

Men blödningen har i princip avstannat idag. Kanske lite brun fläck på pappret om man torkar sig. 

Behöver jag vara orolig att det är missfall?
  • Nooja
    ttcjuliaa skrev 2022-06-30 17:32:00 följande:
    Nej jag tycker inte du ska vara orolig men förstår att det är lättare sagt än gjort. Jag bröt ju ihop häromkvällen när jag fick såna sjuka magsmärtor, hela dagen efter var jag deppig för att jag trodde vi var ute. Men vi får bara försöka tänka positivt. Som någon annan här på forumet sa, vi väntar bebis, inte missfall Baby Och vi har ju mycket större chans till bebis än vad risken är för missfall så nog ska vi tro att det går vägen Glad
    Hoppas verkligen det går hela vägen. 
    Är så stressad att jag går på toa stup i kvarten för att kontrollera. Kan ju inte njuta. 

Allt är nytt för mig, har inte vågar berätta för någon, bara sambon självklart. 
  • Nooja

Jag hade uppehåll igår då det inte kom blod. Idag för typ 1h så var de blod igen. 

Jag har dessutom som kramp på höger sida. Vet inte om det är missfall på gång eller om det är annat. 

Jag blöder inte mycket, men är extremt uppstressad av detta. Hur vet man om man har utanhavandskap?? 

• Nooja

Detta med att berätta för omgivningen är svårt. Jag är extrem försiktig med att berätta om allt oberoende vad det är. Vill alltid vara 100% säker innan jag berättar något. 

Jag hade lite blödningar i början av graviditeten som stressade mig, så då berätta jag för en vänn/kollega då jag ville ha lite råd. Så just nu är det endast min sambo och vännen som vet. 

Kommer nog inte berätta för någon mer förens efter v.12. Just nu är jag i v7 6+6. Har inskrivning nästa vecka. Hoppas allt står rätt till, speciellt efter att jag fått blödningar och lite smärtor i början. 
    *fingers crossed*

• Nooja

Är de någon som börjat känna något i magen? 
    Känns så märkligt att gå runt alla dessa veckor och inte känna något i magen. 

När börjar man känna sig gravid?

• Nooja
    Confused87 skrev 2022-09-11 19:02:51 följande:
    Jag väntar också.. magen känns lite hårdare längre ner, som om jag hade konstant spända magmuskler. Men annars är det svårt att föreställa sig att det är en liten sprattlande krabat där inne Skäms
    Jaa, jag trodde jag skulle bli lugnare efter KUB då vi fick se lilla bäbis. Men jag är ju lika orolig nu som innan. Man går ju runt i ovisshet. 

Minsta lilla obehag eller känsla i magen så tänker jag att det är något konstigt.

Hur kommer man ifrån denna oro. =S
  • Nooja

Dom där drömmarna har jag oxå. Man är ju stressad hela natten. Får panik ibland. 

Känns som att man går från ett orosmoment till ett annat. 

Jag kan fortfarande inte njuta för jag är i katastroftankar. Eftersom man inte känner något eller vet något så kan jag inte släppa kontrollen. 

Har RUL om 2 veckor typ. 

• Nooja

När ska man börja känna rörelser i magen, går runt och bara väntar vilket är väldigt stressigt det oxå. 

Svar på tråden BF MARS 2023