• Svar på tråden BF MARS 2023
  • Rosahimmel86

Jag plussade igår på BIM-2 
    Och i dag fick jag det bekräftat med cb digital 
    Jag hade ett mf i Mars där hcg inte steg som det skulle så jag är lite orolig för det även denna gången
    Det får närmaste tiden utvisa 
    Men just nu är jag gravid och ska försöka njuta av det.
    Mima symptom är huvudvärk, lite lätt illamående, molvärk och trötthet 
    Tror BF är 16 Mars 

• Trottarekaningenvara

Hej allesammans! 

jag plussade för 2 veckor sedan och har enligt sista mensen BF 9 Mars. 

Det är mitt och min sambos första och jag är otroligt nervös inför allt detta beslutet betyder egentligen.
    ingen av mina vänner är gravida så jag sökte efter en grupp med människor som var i samma situation som mig! Så hej alla :) 

Då jag var osäker på vad jag vill göra så var jag på samtal häromveckan och fick då reda på att man har rätt till KUB test om man är under 35 i alla fall i Stockholms län nu efter att det lugnat ner sig med covid. de hade tydligen pausat det när det var mycket. Såg att någon hade diskuterat detta tidigare :). 

vi har inskrivning nu den 26/7 och hoppas verkligen att allt ser bra ut nu när vi bestämt oss för detta! 
    vet någon när man faktiskt gör KUB efter man skrivit in sig? Fick tid så sent för inskrivningen tyckte jag, men det kanske är normalt?

• Drömmar22

Hej alla! vad kul att känna lite gemenskap med andra. Blir ju lite ensamt ibland med alla tankar och oro. Jag plussade 29/6. Väldigt spännande men också fortfarande ganska overkligt. Är nojig över att det ibland är lite brunt på pappret när jag torkar mig, har också haft en typ kramp i magen sedan igår kväll. Inbillar mig att det är för att jag var ute och gick med en väldigt stark hund igår, så fick spänna magen mycket...

Hade mitt första besök hos barnmorskan nu i måndags. Fick ta blodprov som visade på järnbrist. Ser det som ett tecken i alla fall på att något händer i kroppen. Glad

• whitelight
    Rosahimmel86 skrev 2022-07-06 10:33:22 följande:

Jag plussade igår på BIM-2 
    Och i dag fick jag det bekräftat med cb digital 
    Jag hade ett mf i Mars där hcg inte steg som det skulle så jag är lite orolig för det även denna gången
    Det får närmaste tiden utvisa 
    Men just nu är jag gravid och ska försöka njuta av det.
    Mima symptom är huvudvärk, lite lätt illamående, molvärk och trötthet 
    Tror BF är 16 Mars 

Förstår att du är orolig. Är lite i samma sits just nu. Plussade den 1/7 väldigt svagt på ÄL+13 och tog ett test i morse ÄL+18 fast man egentligen inte borde som fortfarande visade svagt positivt. Tror dock att jag är en sån som får starkare streck på kvällen än morgonen.

Pratade med en barnmorska imorse när jag skrev in mig och hon kunde inte säga så mycket mer än att ett positivt resultat betyder att man är gravid. Så får väl bara avvakta. Hittills har jag ju gravidsymptom och ingen mensvärk och inga blödningar.

Man har ju hört om de som plussar sent eller var låghormonare och att det gått bra ändå. Vet inte om min lutealfas på 10 dagar har något med saken att göra.
  • Agronomen
    Soulmates skrev 2022-07-05 20:50:07 följande:

Är det någon som skulle vilja vara med i en facebook grupp? Så kan vi skriva tankar frågor  chatta där tänkte jag det kanske blir enklare Glad Då ska såklart inga namn komma ut till någon annan vill hålla på graviditeten lite längre innan jag går ut med den Glad Vad säger ni? Glad

Hej tråden!

Jag plussade idag på BIM+3 med en barn nummer 2. Den här är en riktig hoppsan :P Vår dotter är 2 år och 2 månader. Beräknad BF är 12/3-23 baserat på senaste mens. 
    Jag följer gärna med in i en Facebook-grupp. Jag är med i en som vi började med när vi följdes åt med förra graviditeten och jag tycker att det är ett roligt sätt att dela tankar och upplevelser och sedan få följa med alla på resan efter att barnen har kommit :) 
  • Rosahimmel86

Jag vill också jättegärna vara med i Facebook gruppen :)
    Hur mår ni alla än så länge då?
    Har ni förstått att det bor en liten inne i magen?
    Själv förstod jag det nu i morse även om jag plussade på BIM-2
    Jag har tidigare haft mf där hcg inte ökade som det skulle så jag har testat varje dag nu och i dag på BIM+1 fick jag ett riktigt starkt streck på stickan så hcg ökar som det ska och jag kan slappna av nu, så himla skönt!

• Confused87
    Rosahimmel86 skrev 2022-07-08 06:18:44 följande:

Jag vill också jättegärna vara med i Facebook gruppen :)
    Hur mår ni alla än så länge då?
    Har ni förstått att det bor en liten inne i magen?
    Själv förstod jag det nu i morse även om jag plussade på BIM-2
    Jag har tidigare haft mf där hcg inte ökade som det skulle så jag har testat varje dag nu och i dag på BIM+1 fick jag ett riktigt starkt streck på stickan så hcg ökar som det ska och jag kan slappna av nu, så himla skönt!

Stort grattis Solig
    Än sålänge är det svårt att tro det, det bara maler lite i magen och brösten är ömmare än vanligt. Annars märker jag inget.. är bara 5+2 så det kanske kommer? 
    Var det de starka strecket som gjorde det för dig eller var det något annat? Glad
    Jag använde clearblue digitalt test, borde jag prova de med streck istället också för att se hur starka strecken är? Jag tänkte bara "gravid eller icke gravid" och inte ett dugg på hcg nivåer på det sättet Skäms
  • Rosahimmel86
    Confused87 skrev 2022-07-08 06:52:40 följande:
    Stort grattis Solig
    Än sålänge är det svårt att tro det, det bara maler lite i magen och brösten är ömmare än vanligt. Annars märker jag inget.. är bara 5+2 så det kanske kommer? 
    Var det de starka strecket som gjorde det för dig eller var det något annat? Glad
    Jag använde clearblue digitalt test, borde jag prova de med streck istället också för att se hur starka strecken är? Jag tänkte bara "gravid eller icke gravid" och inte ett dugg på hcg nivåer på det sättet Skäms
    Samma här, jag känner inte så mycket än men det kommer säkert snart ????

För mig var det det starka strecket, jag har 2 missfall bakom mig så det kändes på något sätt viktigt att se för mig.
    Du kan säkert vara helt lugn, det är bara jag som är nojig pga tidigare saker.

Dom gånger det har blivit så för mig har jag plussat ganska sent också.
    Denna gången plussade jag 2 dagar innan BIM och det är normalt.
    Men jag tog ett testa tidigt på BIM-5 och det visade "ej gravid" och det skulle vara 78% rätt.
    Så jag trodde inte att jag skulle få ett plus.
    Jag fick en rosa blödning på BIM-2 Och trodde det var mensen.
    Men sen hände inget mera så jag tog ett test och då var det positivt men väldigt svagt.
    Så jag var lite orolig därför.
    Tog ett cb dagen efter som sade "gravid 1-2"
    Och igår tog jag en sticka som var lite starkare 
    Och i dag var det ännu starkare ????
    Så nu sitter jag här och funderar på hur jag ska berätta för min bästa vän.
    Vi har alltid berättat för varandra typ när vi har plussat ????
  • Confused87
    Rosahimmel86 skrev 2022-07-08 07:43:09 följande:
    Samma här, jag känner inte så mycket än men det kommer säkert snart ????

För mig var det det starka strecket, jag har 2 missfall bakom mig så det kändes på något sätt viktigt att se för mig.
    Du kan säkert vara helt lugn, det är bara jag som är nojig pga tidigare saker.

Dom gånger det har blivit så för mig har jag plussat ganska sent också.
    Denna gången plussade jag 2 dagar innan BIM och det är normalt.
    Men jag tog ett testa tidigt på BIM-5 och det visade "ej gravid" och det skulle vara 78% rätt.
    Så jag trodde inte att jag skulle få ett plus.
    Jag fick en rosa blödning på BIM-2 Och trodde det var mensen.
    Men sen hände inget mera så jag tog ett test och då var det positivt men väldigt svagt.
    Så jag var lite orolig därför.
    Tog ett cb dagen efter som sade "gravid 1-2"
    Och igår tog jag en sticka som var lite starkare 
    Och i dag var det ännu starkare ????
    Så nu sitter jag här och funderar på hur jag ska berätta för min bästa vän.
    Vi har alltid berättat för varandra typ när vi har plussat ????
    Det är första gången för mig så allt är nytt, jag kastar mig över all info som finns Flört 

Jag är rädd för att berätta än för någon, det är bara sambon och jag än sålänge. Vill helst vänta till v12 för att kunna känna mig någorlunda säker, men får se.. vill ju att hela världen ska veta egentligen {#emotions_dlg.flower} okay, kanske inte hela världen men de närmaste FlörtHjärta  Hur har ni berättat för varandra förr?
Svar på tråden BF MARS 2023