• Svar på tråden BF MARS 2023
  • ttcjuliaa
    Confused87 skrev 2022-07-29 08:36:53 följande:

Det här med illamående.. Kräks
    Har inte spytt än, men mår i stort sett små illa hela tiden. Hört att det skulle hjälpa att äta nått innan man ens går ur sängen, men för min del är det just när jag ätit som jag mår illa Obestämd
    Mår som bäst faktiskt när jag gått upp, går ut med hunden osv, INNAN jag ätit frukost. Sen är karusellen igång.. jag börjar ju må lite illa när jag blir hungrig, så att fasta alltför länge går inte heller.. Skrikandes 
    Någon som har nå tips?

Känner precis samma. Mår illa mest hela tiden och har inte hittat något som funkar helt optimalt. Det enda jag kan komma på är att jag mår bättre om jag håller mig sysselsatt med något och på så, sätt inte hinner känna efter. 
  • Confused87
    ttcjuliaa skrev 2022-07-29 09:06:06 följande:
    Känner precis samma. Mår illa mest hela tiden och har inte hittat något som funkar helt optimalt. Det enda jag kan komma på är att jag mår bättre om jag håller mig sysselsatt med något och på så, sätt inte hinner känna efter. 
    Ja det har du rätt i, tråkigt nog är jag tillbaka efter semestern men det är jättelugnt på jobbet (eftersom alla andra har semester nu) så hinner tyvärr känna allt hela tiden Tungan ute 
    När ska man "njuta" av att vara gravid? Haha! Någon som sett filmen What to expect when you're expecting? CoolGravid
  • westman85

Rosahimmel hur gick det på ditt ultralju? håller tummarna för att allt gått bra! 

jag mår mest illa innan jag ätit så äter typ hela tiden, som värst på
    förmiddagen faktiskt, men det är dumt att klaga för det är helt överkomligt. Jag använder sånna åksjukeband runt handledern, det funkar tycker jag! Finns på apoteke! 

ps hur taggar man någon i ett inlägg eller svarar på ett inlägg? 

• Hopplöstattkommapå

Har inga tips på mirakelkur för illamåendet jag heller? Provat Seaband, fungerar sådär och bara om jag använder de sällan. Fått Lergigan Comp utskrivet och med dessa slipper jag kräkas varje dag i alla fall. Äter ofta för att hålla måendet i schack. Har redan gått upp 3.5 kg, men det var nog välbehövligt då jag är rätt smal och tänker att lite reserv är bra att ha! 

Men det gör mig inget att må pyton, för i torsdags gjorde vi ett tidigt UL som visade ett starkt tickande hjärta! Rätt storlek för veckan, 8+0 då. Känner att jag pustar ut lite iaf, även om saker kan hända längs vägen. 

• ttcjuliaa

Jag undrar också när graviditeten är något man kan njuta av Tungan ute
    Har inte sett den filmen men kanske borde göra? Skrattande

• Rosahimmel86
    westman85 skrev 2022-07-29 16:03:37 följande:

Rosahimmel hur gick det på ditt ultralju? håller tummarna för att allt gått bra! 

jag mår mest illa innan jag ätit så äter typ hela tiden, som värst på
    förmiddagen faktiskt, men det är dumt att klaga för det är helt överkomligt. Jag använder sånna åksjukeband runt handledern, det funkar tycker jag! Finns på apoteke! 

ps hur taggar man någon i ett inlägg eller svarar på ett inlägg? 

Det gick jättebra 
    Jag fick se en liten böna med tickande hjärta och nipt är inbokat 
    Så skönt 
  • Lola92

Hej! 

gravid i vecka 6+4 med fjärde barnet! Oväntad men välkommen graviditet. 

Igår började det dock komma bruna flytningar i kombination med dov molvärk i magen och så har mina symtom minskat ganska rejält. Har ett vul inbokat på torsdag nästa vecka så vi får väl se om det finns nåt levande därinne då (om jag inte börjar tokblöda innan vill säga). 

Någon mer som blödigt eller haft bruna flytningar där det ändå slutade bra? 

• Confused87
    Lola92 skrev 2022-08-02 09:07:02 följande:

Hej! 

Igår började det dock komma bruna flytningar i kombination med dov molvärk i magen och så har mina symtom minskat ganska rejält. Har ett vul inbokat på torsdag nästa vecka så vi får väl se om det finns nåt levande därinne då (om jag inte börjar tokblöda innan vill säga). 

Jag blödde en del i helgen och lite igår. Ska få komma till gyn imorgon så jag hoppas på att jag får goda nyheter iallafall Rynkar på näsan är i 8+6.. 
  • ttcjuliaa
    Lola92 skrev 2022-08-02 09:07:02 följande:

Hej! 

Grattis till er, vad härligt! Solig

Jag hade bruna flytningar varje dag från 6+5 till 7+1, emellertid ganska mycket. Därefter vid någon enstaka tillfälle. Har skrivit i min dagbok att jag hade mycket molvärk till och från. Symtomen kom och gick, ibland hade jag knappt några alls och vissa dagar kom jag inte ur sängen för att jag mådde så dåligt.
    Var på ultraljud i 8+5 där allting såg bra ut. 
  • Lola92

Började blöda mycket mer nu, även små klumpar. Dock inte ont förutom lite lite molvärk som jag haft sen jag plussade. Trist med missfall, men men? 

Svar på tråden BF MARS 2023