• Svar på tråden BF MARS 2023
  • Confused87
    Lola92 skrev 2022-08-02 13:32:02 följande:

Började blöda mycket mer nu, även små klumpar. Dock inte ont förutom lite lite molvärk som jag haft sen jag plussade. Trist med missfall, men men? 

Hur vet man om det verkligen är missfall? En del verkar blöda ändå? 
    Jag har inte heller ont förutom molvärken.. vet inte om jag ska försöka behålla hoppet eller räkna med att det är dött.. 
  • Lola92
    Confused87 skrev 2022-08-02 13:37:50 följande:
    Hur vet man om det verkligen är missfall? En del verkar blöda ändå? 
    Jag har inte heller ont förutom molvärken.. vet inte om jag ska försöka behålla hoppet eller räkna med att det är dött.. 

Man kan nog inte vara helt säker förrän man tagit ett nytt test som är negativt, alternativt ett vul som bekräftar det. 

Personligen känner jag mig säker på att det är ett missfall jag fått eftersom jag aldrig blödigt en droppe mina tidigare graviditeter och nu blöder jag kanska mycket med klumpar i. Hade det bara varit brun flytning hade jag behållt hoppet, men nu är det så mycket färskt blod. 

Håller tummarna för att det går bra för dig. 

• Kmamman

Hej. 

Hoppar in här. Beräknad 10/3-22. hade missfall i juni och det tog sig direkt efter. Håller tummarna att allt går bra denna gång. Är omföderska men det är 9 år sedan nu ???? Känns som på nytt nästan. 

• Kmamman
    Kmamman skrev 2022-08-02 17:29:17 följande:

Hej. 

Hoppar in här. Beräknad 10/3-22. hade missfall i juni och det tog sig direkt efter. Håller tummarna att allt går bra denna gång. Är omföderska men det är 9 år sedan nu ???? Känns som på nytt nästan. 

2023 menar jag såklart haha
  • Lola92

Tog detta igår kväll efter att ha blödigt i två dagar. Känns väldigt starkt för att vara missfall och dessutom på kvällen, eller? Vid ett tidigare missfall så blev testen aldrig starka och när jag väl började blöda så blev det negativt direkt. Vad tror ni? Teststrecket är det som är starkast på bilden.  

• ttcjuliaa
    Lola92 skrev 2022-08-03 08:29:39 följande:

Tog detta igår kväll efter att ha blödigt i två dagar. Känns väldigt starkt för att vara missfall och dessutom på kvällen, eller? Vid ett tidigare missfall så blev testen aldrig starka och när jag väl började blöda så blev det negativt direkt. Vad tror ni? Teststrecket är det som är starkast på bilden.  

Kan du prova att åka in akut och bli undersökt? Vet att det inte går att göra så mycket om det är missfall men man får iallafall svar. Hoppas det går bra Hjärta
  • Lola92
    ttcjuliaa skrev 2022-08-03 08:36:54 följande:
    Kan du prova att åka in akut och bli undersökt? Vet att det inte går att göra så mycket om det är missfall men man får iallafall svar. Hoppas det går bra Hjärta
    Tyvärr så får man inte det i min region. Det skulle ju vara om man har massa smärtor också, vilket jag inte har. Har ju ett vul inbokat privat om en vecka så jag får snällt vänta tills dess. Men jag tycker ändå det är konstigt att testet inte är svagare, men jag är ju heller ingen expert. 
  • Blåbärsskogen

Hej! Hoppar gärna in här i tråden jag med.

Hade missfall för drygt 6 veckor sedan, tog ett gravtest för drygt 3 veckor sen som visade positivt. Kontaktade kvinnokliniken som bokade in mig på vul idag. Får en liten chock då hon berättar att jag är i v. 8 (7+3), alltså måste jag blivit gravid på nytt ganska direkt efter missfallet. Ett hjärta tickade på fint och enligt läkaren såg allting jättefint ut Hjärta
    Bf blir den 18/3!

• Paletten89

Hej.
    Kul att kunna följa varandra i denna grupp. Hoppar in nu jag med, BF 19/3 (v.7+2), första barnet. Är 33 år.

Knappt några symptom så är en del oro. Ska på inskrivningssamtal med TUL om 3 veckor. Har ni andra också TUL runt v. 10? 

Hur går era tankar kring KUB eller NIPT, kommer ni att göra något av det? 

• Lola92

Blev tyvärr ett missfall, med all säkerhet. Lycka till åt er andra! 

Svar på tråden BF MARS 2023