-
Hej! Här kan vi samlas med BF mars 2023
-
Svar på tråden BF MARS 2023
-
Hej!
jag hoppar in här med, plussade i förrgår, bf i slutet på mars enligt gravidapp! Min första graviditet. ????
Jag har försökt kontakta bm i min kommun där jag vet att mina vänner nyligen gått men det verkar omöjligt att boka tid där, inga lediga tider ute och telefonen är stängd säger telefonsvararen, så nu till min fråga; kan man gå hos bm på en helt annan ort och alltså ett annat landsting? och om man kan det, får jag ändå välja förlossningsklinik i mitt eget landsting eller blir jag tvungen att välja samma i landsting som bm?
Hoppas någon har svar ?? -
Hej!
Hoppar gärna med här. Plussade igår på bim +3 så är precis många av er andra i skrivande sru d fortfarande väldigt tidigt ute. Hoppas på att deb lilla räkan vill stanna kvar.
Det blir isåfall andra barnet. Jag och sambon har en son som fyller 2 i början av Augusti.
-
MRose skrev 2022-07-24 10:37:17 följande:
Hej!
jag hoppar in här med, plussade i förrgår, bf i slutet på mars enligt gravidapp! Min första graviditet. ????
Jag har försökt kontakta bm i min kommun där jag vet att mina vänner nyligen gått men det verkar omöjligt att boka tid där, inga lediga tider ute och telefonen är stängd säger telefonsvararen, så nu till min fråga; kan man gå hos bm på en helt annan ort och alltså ett annat landsting? och om man kan det, får jag ändå välja förlossningsklinik i mitt eget landsting eller blir jag tvungen att välja samma i landsting som bm?
Hoppas någon har svar ??
Här står det lite om det:
https://www.1177.se/Stockholm/barn--gravid/graviditet/undersokningar-under-graviditeten/barnmorskemottagningarmodravard-i-stockholms-lan/
Detta gäller dock för Stockholms landsting, så välj i fliken uppe på sidan ditt eget landsting eller det du tänkt söka vård i.
-
Oh tack, ska gå in och kolla!Let it Rain skrev 2022-07-24 18:37:18 följande:
Här står det lite om det:
https://www.1177.se/Stockholm/barn--gravid/graviditet/undersokningar-under-graviditeten/barnmorskemottagningarmodravard-i-stockholms-lan/
Detta gäller dock för Stockholms landsting, så välj i fliken uppe på sidan ditt eget landsting eller det du tänkt söka vård i.
-
Hej alla! Hoppas det går bra att jag hoppar in här med er. Jag är 24 år och väntar mitt andra barn med bf 28 mars. Min dotter är född oktober 2021 så det kommer iprincip vara 1,5 år mellan barnen ????
-
Hej hej! Jag tillhör marsgänget (dock det senare gardet), plussade för en vecka sedan och är prel i 5+3 med bf 25 mars. Fått tid hos MVC om två veckor, känns dock fortfarande overkligt alltsammans.
Är 35 och gravid för allra första gången så det är mycket att vänja sig vid och ta in. Bergochdalbanan av hormoner? Den konstiga dragiga känslan i livmodern? Superluktsinnet? Men även en del oväntade känslor som rädsla och oro.
Hur hanterar ni alla känslor?
-
Hej! stort grattis till alla som plussat nyligen :). Spännande resa vi delar!
kommer precis ifrån privatklinik där vi gjort ultraljud. visade ett hjärta slå och jag var så nervös då mina symtom har avtagit. Så nu ska jag istället försöka njuta av att inte må illa eller ha ont i brösten och bara njuta. BM sa att missfallsrisken nu var nere på 3%. Jag är i v 8+0 vilket även hon mätte!
fick åka 1,5 h enkel väg, men det var det värt!
ha en fortsatt fin dagen allihop! -
Grattis vad roligt!Malinholmberg skrev 2022-07-25 14:10:47 följande:
Hej alla! Hoppas det går bra att jag hoppar in här med er. Jag är 24 år och väntar mitt andra barn med bf 28 mars. Min dotter är född oktober 2021 så det kommer iprincip vara 1,5 år mellan barnen ????
Då har vi nästan likadant
Jag har en son född i december 21 -
Så himla skönt att få se ett litet pickande hjärtawestman85 skrev 2022-07-26 16:27:11 följande:
Hej! stort grattis till alla som plussat nyligen :). Spännande resa vi delar!
kommer precis ifrån privatklinik där vi gjort ultraljud. visade ett hjärta slå och jag var så nervös då mina symtom har avtagit. Så nu ska jag istället försöka njuta av att inte må illa eller ha ont i brösten och bara njuta. BM sa att missfallsrisken nu var nere på 3%. Jag är i v 8+0 vilket även hon mätte!
fick åka 1,5 h enkel väg, men det var det värt!
ha en fortsatt fin dagen allihop!
Jag ska göra VUL i morgon och är då i 6+6 så vi får se vad dom ser.
Jag har inte heller några direkta symptom så det är därför jag också ska göra VUL -
Det här med illamående..
Har inte spytt än, men mår i stort sett små illa hela tiden. Hört att det skulle hjälpa att äta nått innan man ens går ur sängen, men för min del är det just när jag ätit som jag mår illa
Mår som bäst faktiskt när jag gått upp, går ut med hunden osv, INNAN jag ätit frukost. Sen är karusellen igång.. jag börjar ju må lite illa när jag blir hungrig, så att fasta alltför länge går inte heller..
Någon som har nå tips?