Inlägg från: Let it Rain |Visa alla inlägg
  • Let it Rain

BF MARS 2023

Hej! Dyker in i tråden. 

Jag är 43 år och har tre barn. Fortfarande små då jag var sen i starten. Äldsta är 5. 

Fick ?mens? den 7:e och ett starkt plus visade sig på stickan den 13:e. Den senaste mensen betedde sig dock skumt varför jag testade. Trodde inte att det skulle ge utslag, testade mest för att utesluta. Det var allt annat än planerat. Vi har båda fått en chock här hemma. 

BF blir förmodligen 18/3 om jag ska gå på föregående mens. 

• Let it Rain
    KristinG skrev 2022-06-30 20:21:11 följande:

Nån mer som precis plussat och har barn sedan tidigare som inte är så gammalt? Om detta går vägen blir det exakt 1,5 år mellan syskonen?! Erfarenheter? Bra? Dåligt? Tungan ute

Min yngsta är precis fyllda 2 nu. Men mellan ettan och tvåan var det 20 månader och mellan tvåan och trean 22 månader. Tycker att det var tufft när andra barnet kom eftersom den äldsta hade lika mkt behov av närhet som bebisen fast på ett lite annorlunda sätt bara. Så jag kände mig aldrig tillräcklig - vilket är helt normalt. Höll jag på med den ena så skrek den andra, och vice versa. Sen när trean kom var jag ju van vid den känslan, så jag upplevde inte att något blev värre. 

Första halvåret som tvåbarnsmamma var helvetet på jorden helt ärligt, men det blev successivt bättre. För varje månad som gick märkte jag en klar förbättring. Äldsta och mellanbarnet har idag stor behållning av varandra och leker jättefint ihop. Samtidigt som de även slåss och bråkar, som syskon ju gör. De är en trygghet för varandra. Ler och långhalm. 

Var förberedd på att det kan bli tufft i början, men det lönar sig i längden skulle jag säga. 

• Let it Rain
    MRose skrev 2022-07-24 10:37:17 följande:

Hej! 

jag hoppar in här med, plussade i förrgår, bf i slutet på mars enligt gravidapp! Min första graviditet.  ????
    Jag har försökt kontakta bm i min kommun där jag vet att mina vänner nyligen gått men det verkar omöjligt att boka tid där, inga lediga tider ute och telefonen är stängd säger telefonsvararen, så nu till min fråga; kan man gå hos bm på en helt annan ort och alltså ett annat landsting? och om man kan det, får jag ändå välja förlossningsklinik i mitt eget landsting eller blir jag tvungen att välja samma i landsting som bm? 

Hoppas någon har svar ?? 

Här står det lite om det:
    https://www.1177.se/Stockholm/barn--gravid/graviditet/undersokningar-under-graviditeten/barnmorskemottagningarmodravard-i-stockholms-lan/

Detta gäller dock för Stockholms landsting, så välj i fliken uppe på sidan ditt eget landsting eller det du tänkt söka vård i. 

Svar på tråden BF MARS 2023