-
Hej! Här kan vi samlas med BF mars 2023
-
Svar på tråden BF MARS 2023
-
Tråkigt att höra! <3Lola92 skrev 2022-08-03 17:41:50 följande:
Blev tyvärr ett missfall, med all säkerhet. Lycka till åt er andra!
-
Blåbärsskogen skrev 2022-08-03 16:02:48 följande:
Hej! Hoppar gärna in här i tråden jag med.
Hade missfall för drygt 6 veckor sedan, tog ett gravtest för drygt 3 veckor sen som visade positivt. Kontaktade kvinnokliniken som bokade in mig på vul idag. Får en liten chock då hon berättar att jag är i v. 8 (7+3), alltså måste jag blivit gravid på nytt ganska direkt efter missfallet. Ett hjärta tickade på fint och enligt läkaren såg allting jättefint ut
Bf blir den 18/3!
Kmamman skrev 2022-08-02 17:29:17 följande:Hej.
Hoppar in här. Beräknad 10/3-22. hade missfall i juni och det tog sig direkt efter. Håller tummarna att allt går bra denna gång. Är omföderska men det är 9 år sedan nu ???? Känns som på nytt nästan.
Vad härligt! Gratulerar till er! -
Lola92:
Ledsen att höra. Stor kram
Confused87:
Hur gick ert ultraljud?
-
Tråkigt att höra. Stor kram!Lola92 skrev 2022-08-03 17:41:50 följande:
Blev tyvärr ett missfall, med all säkerhet. Lycka till åt er andra!
-
Det gick bra! Fick göra ett vul och vi fick se ett tickande hjärta Han trodde att blödningen kom från moderkakan nu när den håller på att lägga sig till rätta. För att vara ärlig så hörde jag inte så mycket mer än "det ser ut som en normal graviditet"ttcjuliaa skrev 2022-08-03 18:32:17 följande:
Lola92:
Ledsen att höra. Stor kram
Confused87:
Hur gick ert ultraljud?
-
Har ni berättat för folk än? Och vilka isåfall?
Vi bestämde tidigt att inte berätta förens efter KUB, men funderar ändå på om jag borde berätta för min chef. Jag måste ju gå från jobbet och känns fel att både ljuga eller inte ens ge nån anledning någon dag måste jag gå tidigare för att lämna blodprov. Veckan efter måste jag vara borta mitt på dagen för inskrivning och veckan efter direkt på morgonen för ul. Hur 17 gör man för att hålla sånt här för sig själva egentligen? -
Berättat för föräldrarna och ett par kompisar. Är så svår period att dölja så här på sommaren när man ses ute och det är ofta är alkohol. Men vill inte berätta än för några fler, vill helst göra UL först. Det kanske räcker att du säger läkarbesök, tandläkarbesök? Å andra sidan har du gjort VUL och då känns det ändå som väldigt mycket mindre risk för missfall... ???? Får du KUB genom landstinget eller går ni privat?
-
Blev väldigt många frågetecken, vet inte varför det blev så ????
-
Har haft det ganska lätt att undvika alkohol, nästan svårare med maten, speciellt eftersom jag älskar brie men tror inte någon misstänker.. är inte pinnsmal i vanliga fall och är väl inte helt ovanligt med lite mage under sommaren med all glass och god matPaletten89 skrev 2022-08-05 21:25:06 följande:
Berättat för föräldrarna och ett par kompisar. Är så svår period att dölja så här på sommaren när man ses ute och det är ofta är alkohol. Men vill inte berätta än för några fler, vill helst göra UL först. Det kanske räcker att du säger läkarbesök, tandläkarbesök? Å andra sidan har du gjort VUL och då känns det ändå som väldigt mycket mindre risk för missfall... ???? Får du KUB genom landstinget eller går ni privat?
Ja läkarbesök funkar.. men ett varje vecka gör nog kollegorna oroliga, haha
Jo, ett tickande hjärta har jag hört ska vara ett väldigt säkert tecken, men har ju även läst om andra som fått missfall efteråt.. och vet ju aldrig vad kuben visar heller.. vi får genom landstinget, även nipt då om det visar hög sannolikhet.
Tror det blir frågetecken ???? om man använder sina vanliga emojis och inte de som finns här på Familjelivs i meddelande rutan där uppe -
Jag älskar också brie Har inte svårt att undvika alkohol mer än att jag tror att mitt umgänge kommer misstänka något när vi ses ute och jag väljer alkoholfritt. Är inte pinnsmal jag heller så just den delen kommer nog dröja lite tills det syns.
Svårt det där med vad man ska säga på jobbet... Handlar ju egentligen bara om några veckor så kanske att kollegorna får bli lite undrade då om det inte känns helt bekvämt att säga något än.