Inlägg från: Confused87 |Visa alla inlägg
  • Confused87

BF MARS 2023

Hej på er, 

Jag hoppar också in, även om det fortfarande känns helt overkligt att ens säga "jag är gravid". Första gången jag är gravid och det på första försöket också. Är snart 35 år så trodde nog att det skulle ta några försök åtminstone..

Köpte lh-test men tyckte de visade negativt så var lite deppad över tanken att det kanske skulle bli svårt.

Men nej då, beräknad till 8 mars Glad
    Mensen var några dagar sen, och även om jag är väldigt regelbunden så tänkte jag att det berodde på att vi den veckan har varit på resande fot. Men brösten ömmade och nånting kändes inte helt som vanligt.. 

Lite läskigt och samtidigt väldigt spännande Hjärta

• Confused87
    Rosahimmel86 skrev 2022-07-08 06:18:44 följande:

Jag vill också jättegärna vara med i Facebook gruppen :)
    Hur mår ni alla än så länge då?
    Har ni förstått att det bor en liten inne i magen?
    Själv förstod jag det nu i morse även om jag plussade på BIM-2
    Jag har tidigare haft mf där hcg inte ökade som det skulle så jag har testat varje dag nu och i dag på BIM+1 fick jag ett riktigt starkt streck på stickan så hcg ökar som det ska och jag kan slappna av nu, så himla skönt!

Stort grattis Solig
    Än sålänge är det svårt att tro det, det bara maler lite i magen och brösten är ömmare än vanligt. Annars märker jag inget.. är bara 5+2 så det kanske kommer? 
    Var det de starka strecket som gjorde det för dig eller var det något annat? Glad
    Jag använde clearblue digitalt test, borde jag prova de med streck istället också för att se hur starka strecken är? Jag tänkte bara "gravid eller icke gravid" och inte ett dugg på hcg nivåer på det sättet Skäms
  • Confused87
    Rosahimmel86 skrev 2022-07-08 07:43:09 följande:
    Samma här, jag känner inte så mycket än men det kommer säkert snart ????

För mig var det det starka strecket, jag har 2 missfall bakom mig så det kändes på något sätt viktigt att se för mig.
    Du kan säkert vara helt lugn, det är bara jag som är nojig pga tidigare saker.

Dom gånger det har blivit så för mig har jag plussat ganska sent också.
    Denna gången plussade jag 2 dagar innan BIM och det är normalt.
    Men jag tog ett testa tidigt på BIM-5 och det visade "ej gravid" och det skulle vara 78% rätt.
    Så jag trodde inte att jag skulle få ett plus.
    Jag fick en rosa blödning på BIM-2 Och trodde det var mensen.
    Men sen hände inget mera så jag tog ett test och då var det positivt men väldigt svagt.
    Så jag var lite orolig därför.
    Tog ett cb dagen efter som sade "gravid 1-2"
    Och igår tog jag en sticka som var lite starkare 
    Och i dag var det ännu starkare ????
    Så nu sitter jag här och funderar på hur jag ska berätta för min bästa vän.
    Vi har alltid berättat för varandra typ när vi har plussat ????
    Det är första gången för mig så allt är nytt, jag kastar mig över all info som finns Flört 

Jag är rädd för att berätta än för någon, det är bara sambon och jag än sålänge. Vill helst vänta till v12 för att kunna känna mig någorlunda säker, men får se.. vill ju att hela världen ska veta egentligen {#emotions_dlg.flower} okay, kanske inte hela världen men de närmaste FlörtHjärta  Hur har ni berättat för varandra förr?
  • Confused87

Är det någon som har berättat för någon än? Jag vill så gärna berätta men är samtidigt rädd för att något ska gå fel eftersom det är så pass tidigt än.. då håller jag det hellre för mig själv. 

Är nu 6+1, lite värk och illamående, kanske lite tröttare än vanligt.. men annars mår jag prima, känns för bra för att vara sant på något sätt Foten i munnen

• Confused87
    Kvinnan97 skrev 2022-07-14 18:52:59 följande:

Alltså jag biter mig i läppen varje gång jag träffar Någon i familjen eller någon vän, vill så berätta! Men jag och min sambo har valt att vänta till efter v12  

Hade några i min familj över på fika igår kväll, min mamma satt och berättade hur mycket hon längtar efter barnbarn, eventuella namn förslag osv. Ville bara ropa högt ragt ut, för jag vet hur glad hon kommer bli. Men istället planerar vi hur vi ska överraska henne och såklart sambons familj. Och det kommer vara ett minne att minnas för alltid 

jag har varit med om ett missfall för några år sen (oplanerad graviditet) och då hade jag berättat för en hel del om graviditeten. Visserligen fick jag ett stort stöd av nära och kära eftersom dom visste vad jag gick igenom, men åt andra sidan så tyckte jag att det va tufft att dom visste. (Jag var otroligt ung och trodde alla skulle döma mig pga missfallet, jag skämdes något enormt, idag vet jag bättre!) 

jag är i v6+0 och har senaste dagarna bara varit eftermiddags trött samt hårda och ömma bröst. Sticker till lite i magen. Känns verkligen för bra För att vara sant Foten i munnen

Vi (jag) vill också vänta tills v.12, men gud så svårt det är ibland Tungan ute

Beklagar missfallet, hur långt gången var du? Behöver inte svara om du inte vill Hjärta  hoppas allt går som det ska den här gången. Något jag fick höra rätt tidigt som har hjälpt mina tankar är att det är i stort sett omöjligt att göra sig av med en graviditet om den är frisk. Vilket jag tolkar som att om missfall sker så är det för att något var fel. Jag behöver tro på det, annars kommer jag oroa ihjäl mig denna kommande tid.. Skrikandes

Ömma bröst flera dagar i sträck var första tecknet jag la märke till. Sedan att mensen var sen.. när det sedan började mola i magen trodde jag ju att mensen var påväg, tji fick jag Skrattande nu känns brösten okay, dock mer fylliga än vanligt.. molandet i magen var jag först sur över, haha. Trodde ju att en av fördelarna med att vara gravid var att slippa mensen, men jag ska tydligen ändå ha "mensvärk"?! Flört känns bättre att tänka på det som växtvärk istället Solig
  • Confused87

Nu känns det som att det börjar bli verkligt! Jag känner ju i kroppen såklart att något är annorlunda. Men har fått tid för inskrivning, blodprov och ultraljud Förvånad ujuj..
    Har sagt att vi vill vänta med att berätta för folk tills vi fått resultatet från KUB. Men hur gör man för att inte råka avslöja det eller bli påkommen?
    Min mamma kommer på besök några dagar, håller redan på att städa undan papper och böcker som kan avslöja, haha.. och just nu är det semestertider på jobbet så inga kollegor att dölja det för än, men vad säger jag när jag måste iväg? 
    Hur har ni andra gjort? Glad

• Confused87

Det här med illamående.. Kräks
    Har inte spytt än, men mår i stort sett små illa hela tiden. Hört att det skulle hjälpa att äta nått innan man ens går ur sängen, men för min del är det just när jag ätit som jag mår illa Obestämd
    Mår som bäst faktiskt när jag gått upp, går ut med hunden osv, INNAN jag ätit frukost. Sen är karusellen igång.. jag börjar ju må lite illa när jag blir hungrig, så att fasta alltför länge går inte heller.. Skrikandes 
    Någon som har nå tips?

• Confused87
    ttcjuliaa skrev 2022-07-29 09:06:06 följande:
    Känner precis samma. Mår illa mest hela tiden och har inte hittat något som funkar helt optimalt. Det enda jag kan komma på är att jag mår bättre om jag håller mig sysselsatt med något och på så, sätt inte hinner känna efter. 
    Ja det har du rätt i, tråkigt nog är jag tillbaka efter semestern men det är jättelugnt på jobbet (eftersom alla andra har semester nu) så hinner tyvärr känna allt hela tiden Tungan ute 
    När ska man "njuta" av att vara gravid? Haha! Någon som sett filmen What to expect when you're expecting? CoolGravid
  • Confused87
    Lola92 skrev 2022-08-02 09:07:02 följande:

Hej! 

gravid i vecka 6+4 med fjärde barnet! Oväntad men välkommen graviditet. 

Igår började det dock komma bruna flytningar i kombination med dov molvärk i magen och så har mina symtom minskat ganska rejält. Har ett vul inbokat på torsdag nästa vecka så vi får väl se om det finns nåt levande därinne då (om jag inte börjar tokblöda innan vill säga). 

Någon mer som blödigt eller haft bruna flytningar där det ändå slutade bra? 

Jag blödde en del i helgen och lite igår. Ska få komma till gyn imorgon så jag hoppas på att jag får goda nyheter iallafall Rynkar på näsan är i 8+6.. 
  • Confused87
    Lola92 skrev 2022-08-02 13:32:02 följande:

Började blöda mycket mer nu, även små klumpar. Dock inte ont förutom lite lite molvärk som jag haft sen jag plussade. Trist med missfall, men men? 

Hur vet man om det verkligen är missfall? En del verkar blöda ändå? 
    Jag har inte heller ont förutom molvärken.. vet inte om jag ska försöka behålla hoppet eller räkna med att det är dött.. 
Svar på tråden BF MARS 2023