Kvinnan97 skrev 2022-07-14 18:52:59 följande:
Alltså jag biter mig i läppen varje gång jag träffar Någon i familjen eller någon vän, vill så berätta! Men jag och min sambo har valt att vänta till efter v12
Hade några i min familj över på fika igår kväll, min mamma satt och berättade hur mycket hon längtar efter barnbarn, eventuella namn förslag osv. Ville bara ropa högt ragt ut, för jag vet hur glad hon kommer bli. Men istället planerar vi hur vi ska överraska henne och såklart sambons familj. Och det kommer vara ett minne att minnas för alltid
jag har varit med om ett missfall för några år sen (oplanerad graviditet) och då hade jag berättat för en hel del om graviditeten. Visserligen fick jag ett stort stöd av nära och kära eftersom dom visste vad jag gick igenom, men åt andra sidan så tyckte jag att det va tufft att dom visste. (Jag var otroligt ung och trodde alla skulle döma mig pga missfallet, jag skämdes något enormt, idag vet jag bättre!)
jag är i v6+0 och har senaste dagarna bara varit eftermiddags trött samt hårda och ömma bröst. Sticker till lite i magen. Känns verkligen för bra För att vara sant
Vi (jag) vill också vänta tills v.12, men gud så svårt det är ibland
Beklagar missfallet, hur långt gången var du? Behöver inte svara om du inte vill
hoppas allt går som det ska den här gången. Något jag fick höra rätt tidigt som har hjälpt mina tankar är att det är i stort sett omöjligt att göra sig av med en graviditet om den är frisk. Vilket jag tolkar som att om missfall sker så är det för att något var fel. Jag behöver tro på det, annars kommer jag oroa ihjäl mig denna kommande tid..
Ömma bröst flera dagar i sträck var första tecknet jag la märke till. Sedan att mensen var sen.. när det sedan började mola i magen trodde jag ju att mensen var påväg, tji fick jag
nu känns brösten okay, dock mer fylliga än vanligt.. molandet i magen var jag först sur över, haha. Trodde ju att en av fördelarna med att vara gravid var att slippa mensen, men jag ska tydligen ändå ha "mensvärk"?!
känns bättre att tänka på det som växtvärk istället