Blåbärsskogen skrev 2022-08-16 11:57:07 följande:
Känns som att det är lite dålig uppdatering i denna grupp, så jag delar väl lite om min situation hehe!
Då jag haft minskade symptom (knappt några) från att ha haft en extrem trötthet och illamående bland annat så blev jag lite nojjig då förra missfallet började med just avtagande symptom.
Kontaktade kvinnokliniken och jag fick komma in igår för en koll. Blev så lycklig när läkaren säger att allting ser jättefint ut!
Var så stor skillnad från 1,5 vecka tidigare då jag också var på vul. Nu såg man mer en form av en liten bebis med små knoppor av armar och ben
Dock blev jag tillbakaflyttad 4 dagar, så nu är jag istället i 8+5. Känns däremot mer troligt då jag annars skulle blivit gravid dagen efter missfallet haha.
Nästa UL för oss blir om 2 veckor, då vi ska göra NIPT i vecka 10+5.
Hur går det för er andra? Uppdatera gärna!
Håller med
Så härligt att allt ser fint ut och att bebisen utvecklas
Jag har haft väldigt få symtom från början så känner ändå en del oro och kan inte riktigt våga tro på att allt är i sin ordning. Å andra sidan, inga blödningar eller några smärtor förutom "mensvärk" ibland.
Ska göra TUL i nästa vecka i samband med inskrivningssamtalet så det ser jag ändå fram emot. Är nu i vecka 10 (9+1). Tänkte boka Nipt direkt efter TUL om allt ser bra ut.