• Svar på tråden BF MARS 2023
  • Nooja
    Confused87 skrev 2022-10-04 22:15:37 följande:
    Jag tänker att när jag säger att jag är i vecka 18, så är jag inne på den 18e veckan. Alltså att 17 HELA veckor har gått. 17+5 = 17 hela veckor och 5 dagar inne på 18e veckan Solig
    Spännande,  då är de typ 3 dagar mellan oss. Jag hoppas jag kan känna av bäbis snart. Går bara runt och väntar. Stressigt 
  • Confused87
    Nooja skrev 2022-10-05 06:50:20 följande:
    Spännande,  då är de typ 3 dagar mellan oss. Jag hoppas jag kan känna av bäbis snart. Går bara runt och väntar. Stressigt 
    Spännande! Skrattande
    Har hört flera som inte känt något förens efter v 20-21 så jag förväntar mig ingen spark än men såklart längtar jag! Solig
    Har ultraljud på tisdag, det längtar jag också till! Flört
  • AllIKnowSoFar

Jag börjar också bli otålig att känna bebisen nu... visst borde det va störst chans när man ligger och vilar? Glad Min moderkaka är i framvägg (iaf var den det när vi gjorde KUB) så jag kommer nog få vänta lite till, är i mitten av vecka 18 nu.

• Confused87
    AllIKnowSoFar skrev 2022-10-05 11:17:39 följande:

Jag börjar också bli otålig att känna bebisen nu... visst borde det va störst chans när man ligger och vilar? Glad Min moderkaka är i framvägg (iaf var den det när vi gjorde KUB) så jag kommer nog få vänta lite till, är i mitten av vecka 18 nu.

Jag har handen på magen nästan så ofta jag kan Oskyldig Gick in i ny vecka idag, min sambo är jättemorgontrött, men ändå ville han också ligga med handen på magen imorse för att känna om det kändes något medan jag läste i appen vad som händer med Liten Solig  har dock ingen aning vart min moderkaka befinner sig, kommer inte ihåg att hon sa nått på kub Obestämd har rul nästa vecka så får väl fråga då Tungan ute
    Är så spänd på hur en riktig spark kommer kännas, första barnet.. en liten människa växer där inne! Hjärta
  • AllIKnowSoFar

Aww vad mysigt! Det är verkligen veckans höjdpunkt när man går in i en ny vecka och läser om vad som händer med bebisen! Kan inte förstå hur det kan va en runt 20 cm lång bebis där inne och man inte känner den??? Obegripligt Tungan ute

Ja på RUL lär dom kolla det! Ska ni ta reda på kön om det går? Glad Längtar så till RUL! 

• Nooja

Så är det hos oss oxå, handen på magen hela tiden. Har ännu dock inte känt av något. 

Vi fick inte heller veta hur moderkakan satt på KUB. Intressant att veta. Hört dock att om man ör lite större så kan de vara svårare att känna bäbis. Är lite rund från början så kanske dröjer innan jag könner något. 

Har också RUL nästa vecka. Spännande samtidigt som jag är stressad/nervös. 

Första barnet för oss också. 

• Confused87

Tror verkligen jag kände Liten igår, kändes som när man åker i ett gupp fast nu låg jag stilla i soffan Tungan ute och inte riktigt så högt upp utan mer längre ner där Liten borde befinna sig.. ny känsla så därför tror jag Liten hade lite gymnastik där inne Glad 
    Vi ska ta reda på kön, vill veta så mycket som möjligt! Vi gjorde kub och jag funderade faktiskt på nipt också trots bra siffror, men någon måtta får det vara.. Oskyldig

• Nooja

Va mysigt, längtar tills jag oxå känner något. 
    Jag funderade oxå på att köra nipp trotts bra siffror men vet inte om jag skulle klara av att vönta på resultatet. Är så orolig och paranoid hela tiden, vill inte addera till det. 

Jag vill ju inte veta kön, men min sambo vill så vi funderar på att be om att få det på en dold lapp så kanske man kan göra något skoj. Kanske sånt ballong med färgad konfetti eller tårta med färgad innehåll. 

Vill dock inte gå händelser i förväg, är redan stressad över RUL nästa vecka. 

Hört att många tycker UL är mysiga och roligt då man får se bäbis, men jag är alltid så stressad för jag har katastroftankar hela tiden. 

• Confused87

RUL imorse, allt såg bra ut Hjärta och vi väntar en flicka Skrattande känns ändå som att man kan slappna av en del nu Solig

• AllIKnowSoFar
    Confused87 skrev 2022-10-11 12:25:36 följande:

RUL imorse, allt såg bra ut Hjärta och vi väntar en flicka Skrattande känns ändå som att man kan slappna av en del nu Solig

Åhh vad roligt att höra!!!! Hjärta Grattis!! Vilken lättnad. Har väntat på uppdatering och hoppats att allt gått bra Glad nu längtar jag om möjligt ännu mer till vår tid nästa vecka! fick du veta var moderkakan satt nu då Tungan ute jag tror jag kaaaanske börjat känna av bebisen lite men svårt att avgöra. Kändes lite som du beskrev när det kittlar till i magen när man åker över gupp ... 

Svar på tråden BF MARS 2023