• Svar på tråden BF MARS 2023
  • Confused87
    AllIKnowSoFar skrev 2022-11-10 22:23:42 följande:

Visst känns det som tiden går ganska fort nu? Kul att läsa om era barnvagnsplaner. Här blir det en stadsbebis så vi söker motsatsen till redig vagn haha, en som vi orkar bära upp liggdelen till tredje våningen.... bra tips om black friday, ska absolut hålla koll efter erbjudande på babyskydd då!!
    fint ni ska hämta spjälsäng, Confused87, kommer nog kännas mer verkligt med den i hemmet Skrattande
    Jag ligger och tittar på buffarna på magen nu, bästa stunden på dagen!

Haha, tur att det ändå finns så många olika modeller på marknaden så man får det som passar ens egna situation Skrattande
    Jag har börjat tappa räkningen, förut var jag alltid bensäker på vilken dag jag var på, tex 13+5. Nu bara "eh, vecka 23 tror jag" lyssnar på en podd också Gravid vecka för vecka, och det underlättar nog inte att blanda ihop vilken vecka hon är i och vilken vecka jag själv är i Tungan ute
    Mysigt med buffarna, jag har känt dom mer eller mindre i snart 3 veckor Solig Ibland verkligen sparkar! Ibland bara buffar.. förstår att man som omföderska lättare känner igen rörelserna för nu kan jag förstå att de tidiga buffarna jag kände faktiskt var bebis och inte bara jag Flört
    Har ni börjat ana något mönster än? Är jag uppe och kissar runt 4 på morgonen kan jag känna något litet, sen även vid 8 på kvällen Solig nu när jag sitter och skriver det här så känner jag också buffar SkrattandeHjärta
  • AllIKnowSoFar
    Confused87 skrev 2022-11-11 09:50:33 följande:
    Haha, tur att det ändå finns så många olika modeller på marknaden så man får det som passar ens egna situation Skrattande
    Jag har börjat tappa räkningen, förut var jag alltid bensäker på vilken dag jag var på, tex 13+5. Nu bara "eh, vecka 23 tror jag" lyssnar på en podd också Gravid vecka för vecka, och det underlättar nog inte att blanda ihop vilken vecka hon är i och vilken vecka jag själv är i Tungan ute
    Mysigt med buffarna, jag har känt dom mer eller mindre i snart 3 veckor Solig Ibland verkligen sparkar! Ibland bara buffar.. förstår att man som omföderska lättare känner igen rörelserna för nu kan jag förstå att de tidiga buffarna jag kände faktiskt var bebis och inte bara jag Flört
    Har ni börjat ana något mönster än? Är jag uppe och kissar runt 4 på morgonen kan jag känna något litet, sen även vid 8 på kvällen Solig nu när jag sitter och skriver det här så känner jag också buffar SkrattandeHjärta
    Samma här!!! Det trodde man inte i början när man hade stenkoll på dag och vecka. Men oj vad magen börjar synas nu. Min navel har ploppat ut lite också haha. Tycker det är häftigt att jag känner henne på olika ställen i magen nu! Dom börjar bli stora, våra bebisar Solig  jag tycker mig ha märkt ett mönster jag med senaste veckorna, vid ungefär kl 7, 15 och sen när jag lagt mig. Men nu tycker jag det är det oftare än så Glad men ibland bara en liten kittling långt in och ibland volt så man rycker till haha. 
  • Nooja

Ååh va härligt det låter med känna rörelser. 
    Jag känner fortfarande inget mönster, tror mig känna något någon enstaka gång. Vet inte om Det beror på att moderkaka är i framkant. Det är en stressfaktor för mig fortfarande. 

Försöker att fokusera att känna något varje dag iaf, hur defust det än är. Hoppas det kommer igång snart. Men magen växer

• Confused87

Hur går det för er alla? Glad
    Gick in i v 27 idag. Diverse gravidkrämpor börjar definitivt ta mer plats.. Skrikandes men även de mysiga puffarna och drömmar om framtiden Hjärta
    Har börjat fundera mer detaljerat på själva förlossningen, mer specifikt hur min partner kan vara mitt stöd. Ska gå en profylax kurs i januari, men hur kan man annars förbereda sig på något vi aldrig varit med om förut? Jag vet inte ens hur jag kommer reagera på smärtan Drömmer någon som har nå tips?

• Nooja
    Confused87 skrev 2022-12-03 14:59:06 följande:

Hur går det för er alla? Glad
    Gick in i v 27 idag. Diverse gravidkrämpor börjar definitivt ta mer plats.. Skrikandes men även de mysiga puffarna och drömmar om framtiden Hjärta
    Har börjat fundera mer detaljerat på själva förlossningen, mer specifikt hur min partner kan vara mitt stöd. Ska gå en profylax kurs i januari, men hur kan man annars förbereda sig på något vi aldrig varit med om förut? Jag vet inte ens hur jag kommer reagera på smärtan Drömmer någon som har nå tips?

Det rullar på, man känner att man börjar bli tung. 

Tycker att jag känner av lite rörelser nu, men fortfarande väldigt diffusa. 

Det är super spännande, har oxå börjat tänka på förlossningen. Jag har till och med pratat med mina föräldrar att om jag får ha med mig 2 personer så kommer en av dom vara med. Hahahaha då hoppas jag att man får lite stöd av erfarna personer.

Vi ska börja med våra gruppträffar hos vår BM mottagning snart så det är spännande. 

Har ni börjat eller är med i någon sådan grupp? 
  • Confused87
    Nooja skrev 2022-12-07 16:48:55 följande:
    Det rullar på, man känner att man börjar bli tung. 

Tycker att jag känner av lite rörelser nu, men fortfarande väldigt diffusa. 

Det är super spännande, har oxå börjat tänka på förlossningen. Jag har till och med pratat med mina föräldrar att om jag får ha med mig 2 personer så kommer en av dom vara med. Hahahaha då hoppas jag att man får lite stöd av erfarna personer.

Vi ska börja med våra gruppträffar hos vår BM mottagning snart så det är spännande. 

Har ni börjat eller är med i någon sådan grupp? 
    Jag vill bara ha min sambo där, funderade på en doula men vet inte om jag kan få förtroende för någon främmande så snabbt. Och även om det varit möjligt så vill jag verkligen inte ha med min mamma Skrikandes

Spännande med träffar! Hoppas vi också får det snart. Har nästa träff med BM nästa vecka, ska fråga henne då Glad
  • AllIKnowSoFar

En graviditet är väldigt lång, känns som man varit gravid väldigt länge nu. Men börjar ju närma sig slutet nu när man är i tredje trimestern Glad

Profylaxkurs, ingår det i basprogrammet eller går man det privat? vi är inbokade på någon förlossningsförberedande kurs av barnmorskan i januari iaf... usch jag vill helst inte tänka på förlossningen alls Tungan ute

• Nooja

Hej,

Känns som att det var länge sen man skrev i denna tråd. 

Hur har det gått för er? 
    Själv känner man sig väldigt tung och orkar knappt med något. Börjat även känna av molvärk/mensvärk.  Vet inte rukrigt vad det ör, undra om det är typ förvärkar eller om bäbisen fixerat sig. Men det är lite små jobbigt. Hoppas de släpper snart. 

Hur mår ni andra?

• Confused87

Jag känner mig så färdig med att vara gravid Tungan ute inte många stunder om dagen då jag känner mig bekväm, antingen gör det ont nånstans eller så sitter hjärtat i halsgropen.

Gick en kort kurs via Mvc så själva förlossningen känns lite bättre nu. Men ska även få samtal nästa vecka Glad är i v 33 nu så det börjar ju dra ihop sig.. 

• Hopplöstattkommapå

Håller med om känslan att känna sig tung, otymplig och att minsta ansträngning gör att man flåsar, haha. Jag mår annars rätt bra, rider fortfarande i v33, men snart är det dags att avstå för magen tar i sadeln... Har dock åkt in 2 gånger på förlossningen för mycket sammandragningar och att tappen börjat dra ihop sig. Så jag försöker verkligen ta det lugnt! Men jag är också inställd på att den KAN komma innan. 

Har inte packat nån BB-väska eller handlat något alls nästan. Jo, lite kläder i liten strl. Funderar på hur mycket man faktiskt behöver inför ankomst. Affärerna finns ju kvar tänker jag. 

Vad har ni andra förberett och tänker att ni inte kan vänta med tills bäbisen är född? Jag känner mig lite osäker. 

Svar på tråden BF MARS 2023