• Svar på tråden BF MARS 2023
  • Confused87

Håller med er gällande nytt babyskydd. Känns bara lite hopplöst att försöka köpa ett Skrikandes 
    Vi hade bestämt oss (trodde vi) för ett märke som har en snurrbar bas, väldigt praktiskt enligt bekanta när det är dags för nästa stol. Men alla tycker så olika.. en annan bekant tyckte ett annat märke då det var det enda där stol 2 skulle hålla ända tills barnet var 6-7 år istället för ca 4 år som de andra gör. Dock tyckte försäljaren i butiken när jag frågade om detta märke att de reglerna inte kommer gälla nästa år och testerna kommer bara bli godkända av märkena de hade i butiken..
    Jag blir knäpp, hur väljer man? Gråter

• Nooja
    Confused87 skrev 2022-10-30 07:22:31 följande:

Håller med er gällande nytt babyskydd. Känns bara lite hopplöst att försöka köpa ett Skrikandes 
    Vi hade bestämt oss (trodde vi) för ett märke som har en snurrbar bas, väldigt praktiskt enligt bekanta när det är dags för nästa stol. Men alla tycker så olika.. en annan bekant tyckte ett annat märke då det var det enda där stol 2 skulle hålla ända tills barnet var 6-7 år istället för ca 4 år som de andra gör. Dock tyckte försäljaren i butiken när jag frågade om detta märke att de reglerna inte kommer gälla nästa år och testerna kommer bara bli godkända av märkena de hade i butiken..
    Jag blir knäpp, hur väljer man? Gråter

Du får jätte gärna säga till vart ni landar för jag håller på att få panik. Hahahah kan verkligen inget om detta och ALLA mina bekanta har haft olika så kan inte avgöra vad som är "bäst" 
  • Confused87
    Nooja skrev 2022-10-30 10:14:12 följande:
    Du får jätte gärna säga till vart ni landar för jag håller på att få panik. Hahahah kan verkligen inget om detta och ALLA mina bekanta har haft olika så kan inte avgöra vad som är "bäst" 
    Inte bara jag då som känner mig förvirrad, skönt på ett sätt Tungan ute
    Mars kändes så långt bort förut.. men det kan ju hända att lillan kommer tidigt, så vill ju gärna ha allt klart åtminstone en månad i förväg. Och då är det februari som gäller, vilket inte känns lika långt bort Skrikandes
    Min sambo är lyckligtvis väldigt mycket mer laid-back och "vi fixar det här", vilket är skönt Solig
  • Nooja

Det börjar bli lite stressigt, tiden rusar förbi. Ändå mkt att tänka på och införskaffa innan det är dags. 

Har ni tips på var man bör prioritera första tiden så man inte börjar köpa saker hejvilt? 

Snabb frpga gällande rörelser, känner ni av bäbis mer nu eller är det fortfarande diffusa rörelser då o då? Jag är fortfarande osäker om jag känt av bäbis, men ibland kan jag köpa något långt ner i magen  men är osäker. Fick dock lyssna på hjärtljud hos barnmorskan förra veckan. Solig

• Confused87
    Nooja skrev 2022-11-01 07:45:00 följande:

Det börjar bli lite stressigt, tiden rusar förbi. Ändå mkt att tänka på och införskaffa innan det är dags. 

Har ni tips på var man bör prioritera första tiden så man inte börjar köpa saker hejvilt? 

Snabb frpga gällande rörelser, känner ni av bäbis mer nu eller är det fortfarande diffusa rörelser då o då? Jag är fortfarande osäker om jag känt av bäbis, men ibland kan jag köpa något långt ner i magen  men är osäker. Fick dock lyssna på hjärtljud hos barnmorskan förra veckan. Solig

Vi köpte barnvagn igår! Skrattande kan inte säga vad som är mer prioriterat för det har bara blivit så.. Drömmer nästa "viktiga" på min lista är babyskydd och spjälsäng. 
    Nu när jag känt en riktig buff och vet hur det känns kan jag även anta att vissa fladder också är lillan. Kan hända att det även är jag, men det är en lite speciell känsla ändå när de där sparkarna kommer även om jag inte känner dom utanpå magen Solig så, fortfarande diffusa ibland, men jag är ändå rätt säker på att det är hon som lever loppan där inne Skrattande
    Mysigt med hjärtljud! Jag längtar till det också, såg henne på RUL men ska bli mysigt att få höra också..
  • Nooja
    Confused87 skrev 2022-11-02 07:34:24 följande:
    Vi köpte barnvagn igår! Skrattande kan inte säga vad som är mer prioriterat för det har bara blivit så.. Drömmer nästa "viktiga" på min lista är babyskydd och spjälsäng. 
    Nu när jag känt en riktig buff och vet hur det känns kan jag även anta att vissa fladder också är lillan. Kan hända att det även är jag, men det är en lite speciell känsla ändå när de där sparkarna kommer även om jag inte känner dom utanpå magen Solig så, fortfarande diffusa ibland, men jag är ändå rätt säker på att det är hon som lever loppan där inne Skrattande
    Mysigt med hjärtljud! Jag längtar till det också, såg henne på RUL men ska bli mysigt att få höra också..
    Va roligt med inköp av barnvagn, jag håller på att kolla runt som ett tok. 
    Vilken modell blev det? 
    Fundera på att avvakta lite tills Black Friday för att se om det dyker upp några bra erbjudanden. Cool
  • Confused87
    Nooja skrev 2022-11-07 06:53:38 följande:
    Va roligt med inköp av barnvagn, jag håller på att kolla runt som ett tok. 
    Vilken modell blev det? 
    Fundera på att avvakta lite tills Black Friday för att se om det dyker upp några bra erbjudanden. Cool
    Emmaljunga Nxt90f Skrattande 
    Tänkte också vänta till Black friday för det andra Solig men hittar jag en spjälsäng med dropside för en billig peng på Marketplace så Oskyldig
  • Nooja
    Confused87 skrev 2022-11-07 09:35:56 följande:
    Emmaljunga Nxt90f Skrattande 
    Tänkte också vänta till Black friday för det andra Solig men hittar jag en spjälsäng med dropside för en billig peng på Marketplace så Oskyldig
    Var och kika på vagnar i butiken idag, vi kikade oxå på Emmaljunga. Dom kändes bra och rediga. Tittade oxå på Britax. 

Ska nog vänta tills black Friday och se om det dyker upp några erbjudanden. 

Så mkt att tänka på just nu Drömmer
  • Confused87
    Nooja skrev 2022-11-09 21:51:10 följande:
    Var och kika på vagnar i butiken idag, vi kikade oxå på Emmaljunga. Dom kändes bra och rediga. Tittade oxå på Britax. 

Ska nog vänta tills black Friday och se om det dyker upp några erbjudanden. 

Så mkt att tänka på just nu Drömmer
    Vet att en del tycker att Emmaljunga är stora och klumpiga, men jag tycker ditt ord "rediga" passar väldigt bra! Skrattande vi bor på landet och jag vill ha en vagn som känns stadig och som inte viker undan för varje liten sten. Vår bebis kommer bli så härdad av alla gupp, haha Tungan ute 
    Har hittat en spjälsäng secondhand som vi ska hämta på lördag Hjärta
    Så nu är det bara babyskyddet som är kvar av alla "stora" grejer.. tror jag Obestämd
  • AllIKnowSoFar

Visst känns det som tiden går ganska fort nu? Kul att läsa om era barnvagnsplaner. Här blir det en stadsbebis så vi söker motsatsen till redig vagn haha, en som vi orkar bära upp liggdelen till tredje våningen.... bra tips om black friday, ska absolut hålla koll efter erbjudande på babyskydd då!!
    fint ni ska hämta spjälsäng, Confused87, kommer nog kännas mer verkligt med den i hemmet Skrattande
    Jag ligger och tittar på buffarna på magen nu, bästa stunden på dagen!

Svar på tråden BF MARS 2023