Inlägg från: Paletten89 |Visa alla inlägg
  • Paletten89

BF MARS 2023

Hej.
    Kul att kunna följa varandra i denna grupp. Hoppar in nu jag med, BF 19/3 (v.7+2), första barnet. Är 33 år.

Knappt några symptom så är en del oro. Ska på inskrivningssamtal med TUL om 3 veckor. Har ni andra också TUL runt v. 10? 

Hur går era tankar kring KUB eller NIPT, kommer ni att göra något av det? 

• Paletten89
    Lola92 skrev 2022-08-03 17:41:50 följande:

Blev tyvärr ett missfall, med all säkerhet. Lycka till åt er andra! 

Tråkigt att höra! <3
  • Paletten89

Berättat för föräldrarna och ett par kompisar. Är så svår period att dölja så här på sommaren när man ses ute och det är ofta är alkohol. Men vill inte berätta än för några fler, vill helst göra UL först. Det kanske räcker att du säger läkarbesök, tandläkarbesök? Å andra sidan har du gjort VUL och då känns det ändå som väldigt mycket mindre risk för missfall... ???? Får du KUB genom landstinget eller går ni privat? 

• Paletten89

Jag älskar också brie Skrattande Har inte svårt att undvika alkohol mer än att jag tror att mitt umgänge kommer misstänka något när vi ses ute och jag väljer alkoholfritt. Är inte pinnsmal jag heller så just den delen kommer nog dröja lite tills det syns.

Svårt det där med vad man ska säga på jobbet... Handlar ju egentligen bara om några veckor så kanske att kollegorna får bli lite undrade då om det inte känns helt bekvämt att säga något än. Glad

• Paletten89
    Blåbärsskogen skrev 2022-08-16 11:57:07 följande:

Känns som att det är lite dålig uppdatering i denna grupp, så jag delar väl lite om min situation hehe!

Då jag haft minskade symptom (knappt några) från att ha haft en extrem trötthet och illamående bland annat så blev jag lite nojjig då förra missfallet började med just avtagande symptom. 
    Kontaktade kvinnokliniken och jag fick komma in igår för en koll. Blev så lycklig när läkaren säger att allting ser jättefint ut! 
    Var så stor skillnad från 1,5 vecka tidigare då jag också var på vul. Nu såg man mer en form av en liten bebis med små knoppor av armar och benHjärta
    Dock blev jag tillbakaflyttad 4 dagar, så nu är jag istället i 8+5. Känns däremot mer troligt då jag annars skulle blivit gravid dagen efter missfallet haha.
    Nästa UL för oss blir om 2 veckor, då vi ska göra NIPT i vecka 10+5.

Hur går det för er andra? Uppdatera gärna!

Håller med Flört

Så härligt att allt ser fint ut och att bebisen utvecklas Hjärta

Jag har haft väldigt få symtom från början så känner ändå en del oro och kan inte riktigt våga tro på att allt är i sin ordning. Å andra sidan, inga blödningar eller några smärtor förutom "mensvärk" ibland.

Ska göra TUL i nästa vecka i samband med inskrivningssamtalet så det ser jag ändå fram emot. Är nu i vecka 10 (9+1). Tänkte boka Nipt direkt efter TUL om allt ser bra ut.

Svar på tråden BF MARS 2023