Inlägg från: westman85 |Visa alla inlägg
  • westman85

BF MARS 2023

Hej! 

jag hoppar in här, äntligen! 

gravid genom ivf mitt och sambons första barn, har en son på 11 år, är 37 år. detta är en donationsbehandling som har tagit 4 år Från start till behandling (många utredningar och lång väntan). plussade på midsommar men hade officiella testdagen 1e juli. Är nu i v 7+2 och bf 6e mars! 

mår fint tycker jag, lite illamående när jag inte ätit (äter typ varannan timme) och spända bröst. Trött är jag med, men igår på hälsosamtalet tog de järnvärden och de var låga. Ferretinet (eller vad det heter) låg på 9 och kapillärt hb 113, så där har vi orsaken till tröttheten tror jag. Har varit sjukt orolig med, ivf kliniken brukar erbjuda tidigt ultraljud, men nu i semester tider har vi inte fått tid förrän 10 e augusti och Barnmorskan igår ville inte ge oss ett tidigt ultraljud. Men jag bad om ett HCG blodprov och det fick jag, det var på 42800 ca och det var normalt i dessa veckor så det lugnar mig. För stunden, men har bokat in ett privat ultraljud som vi ska på nästa tisdag. 

vi har sagt till närmsta familjen som visste att vi gjorde IVF och jag till mina två tjejkompi. men inte på jobbet eller så, jag fick hålla mig idag runt lunch när det började vattna i munnen inne på Coop i kön, var hungrig och illamående. Förhoppningsvis går jag inte upp så mycket i vikt ha ha ha men om det fortsätter såhär lär jag ha gått upp 40 kg till BF! :).

stort grattis allihopa till plusset 

• westman85

Jag tyckte med det var konstigt att vi inte fick det, men hon sa att oavsett vad ultraljudet visar så gör man inget. Men men, nu är det inte något kvar tills tisdag. 

min son vill inte alls ha ett syskon och har gråtit i timmar. Han ville ha syskon för ett par år sen men inte längre Säger han, men han har ju oxå nio månader på sig att smälta det. tror det kommer bli bra. Jag och min storasyster har 6 års skillnad och vi är bästa kompisar nu på äldre dar, inte så mycket utbyte nä vi var yngre. 

funderar ni på
    ytterligare barn än detta? Så ni får två täta? Vi är glada vi kan få ett till men har 8 embryon i frysen så det skulle kunna vara möjligt.

ha en fin lördag. Ps upptäckte precis hur gott kalla vindruvor är, mmm mmm 

• westman85

Hej! stort grattis till alla som plussat nyligen :). Spännande resa vi delar!

kommer precis ifrån privatklinik där vi gjort ultraljud. visade ett hjärta slå och jag var så nervös då mina symtom har avtagit. Så nu ska jag istället försöka njuta av att inte må illa eller ha ont i brösten och bara njuta. BM sa att missfallsrisken nu var nere på 3%.  Jag är i v 8+0 vilket även hon mätte! 

fick åka 1,5 h enkel väg, men det var det värt! 

ha en fortsatt  fin dagen allihop! 

• westman85

Rosahimmel hur gick det på ditt ultralju? håller tummarna för att allt gått bra! 

jag mår mest illa innan jag ätit så äter typ hela tiden, som värst på
    förmiddagen faktiskt, men det är dumt att klaga för det är helt överkomligt. Jag använder sånna åksjukeband runt handledern, det funkar tycker jag! Finns på apoteke! 

ps hur taggar man någon i ett inlägg eller svarar på ett inlägg? 

• westman85

Hej! 

har inte skrivit på någon vecka, förra veckan var vi på ultraljud på kliniken vi gjort ivf och fick se den lilla. gjorde vaginalt så man såg mycket mer, så roligt.
    i veckan har vi inskrivningssamtal på mvc och nästko vecka Kub test. När det är kub är jag i v 13+2 så förhoppningsvis ser man mycket :) Och allt går bra. Tog blodprov inför Kub häromdage. men känslan är positiv. Symptomen har avtagit en del sen v 10 men gör sig påmind ibland. Brösten spänne fortsatt men illamåendet har släppt. MEN jävlar vad jag har gått upp i vikt, har inte gjort något speciell, ätit någon extra frukost, men har lätt gått upp 5-7 kg känns det som. Hur ska detta sluta. Med första barnet gicl jag upp 8 kg. men vet att det är såååå värt det, men nu är man bara fatty fatty och inget passar. ha ha ha

• westman85

Hej alla. 

hoppas ni mår bra! 

går snart in i v 15 och tycker att mitt mående har förändrats. Magen är inte lika svullen och tycker den blivit mindre och jag är så extremt trött sedan ett par dagar tillbaka, jag orkar verkligen ingenting. Jag som alltid är full av energi och tränar flera gånger i veckan. Denna veckan har jag inte orkat mer än två gånger och två promenader. Borde vara nöjd med det men tröttheten tär på mig. Har även lite ont i magen idag. Oron kryper på efter att ha haft en blödning för en vecka sen (men såg bebben på kub och allt var bra). 

känner att jag vill boka ett till ultraljud för det är det enda som lugnar mig, verkar komma i två veckors intervaller det där, såfort man börjar att tappa kontrollen efter att ha kikat så börjar oron och ångesten, kanske är den som gör mig så trött.

någon som känner igen sig? Några tips? 

kram på er och ha en fortsatt fin söndag! 

• westman85

Jag försökte klistra in länken men kom inte fram. Kanske kan man söka på fb gruppen? Vad heter den? 

kram!

Svar på tråden BF MARS 2023