BF MARS 2023
Hej!
jag hoppar in här, äntligen!
gravid genom ivf mitt och sambons första barn, har en son på 11 år, är 37 år. detta är en donationsbehandling som har tagit 4 år Från start till behandling (många utredningar och lång väntan). plussade på midsommar men hade officiella testdagen 1e juli. Är nu i v 7+2 och bf 6e mars!
mår fint tycker jag, lite illamående när jag inte ätit (äter typ varannan timme) och spända bröst. Trött är jag med, men igår på hälsosamtalet tog de järnvärden och de var låga. Ferretinet (eller vad det heter) låg på 9 och kapillärt hb 113, så där har vi orsaken till tröttheten tror jag. Har varit sjukt orolig med, ivf kliniken brukar erbjuda tidigt ultraljud, men nu i semester tider har vi inte fått tid förrän 10 e augusti och Barnmorskan igår ville inte ge oss ett tidigt ultraljud. Men jag bad om ett HCG blodprov och det fick jag, det var på 42800 ca och det var normalt i dessa veckor så det lugnar mig. För stunden, men har bokat in ett privat ultraljud som vi ska på nästa tisdag.
vi har sagt till närmsta familjen som visste att vi gjorde IVF och jag till mina två tjejkompi. men inte på jobbet eller så, jag fick hålla mig idag runt lunch när det började vattna i munnen inne på Coop i kön, var hungrig och illamående. Förhoppningsvis går jag inte upp så mycket i vikt ha ha ha men om det fortsätter såhär lär jag ha gått upp 40 kg till BF! :).
stort grattis allihopa till plusset