Inlägg från: Rosahimmel86 |Visa alla inlägg
  • Rosahimmel86

BF MARS 2023

Jag plussade igår på BIM-2 
    Och i dag fick jag det bekräftat med cb digital 
    Jag hade ett mf i Mars där hcg inte steg som det skulle så jag är lite orolig för det även denna gången
    Det får närmaste tiden utvisa 
    Men just nu är jag gravid och ska försöka njuta av det.
    Mima symptom är huvudvärk, lite lätt illamående, molvärk och trötthet 
    Tror BF är 16 Mars 

• Rosahimmel86

Jag vill också jättegärna vara med i Facebook gruppen :)
    Hur mår ni alla än så länge då?
    Har ni förstått att det bor en liten inne i magen?
    Själv förstod jag det nu i morse även om jag plussade på BIM-2
    Jag har tidigare haft mf där hcg inte ökade som det skulle så jag har testat varje dag nu och i dag på BIM+1 fick jag ett riktigt starkt streck på stickan så hcg ökar som det ska och jag kan slappna av nu, så himla skönt!

• Rosahimmel86
    Confused87 skrev 2022-07-08 06:52:40 följande:
    Stort grattis Solig
    Än sålänge är det svårt att tro det, det bara maler lite i magen och brösten är ömmare än vanligt. Annars märker jag inget.. är bara 5+2 så det kanske kommer? 
    Var det de starka strecket som gjorde det för dig eller var det något annat? Glad
    Jag använde clearblue digitalt test, borde jag prova de med streck istället också för att se hur starka strecken är? Jag tänkte bara "gravid eller icke gravid" och inte ett dugg på hcg nivåer på det sättet Skäms
    Samma här, jag känner inte så mycket än men det kommer säkert snart ????

För mig var det det starka strecket, jag har 2 missfall bakom mig så det kändes på något sätt viktigt att se för mig.
    Du kan säkert vara helt lugn, det är bara jag som är nojig pga tidigare saker.

Dom gånger det har blivit så för mig har jag plussat ganska sent också.
    Denna gången plussade jag 2 dagar innan BIM och det är normalt.
    Men jag tog ett testa tidigt på BIM-5 och det visade "ej gravid" och det skulle vara 78% rätt.
    Så jag trodde inte att jag skulle få ett plus.
    Jag fick en rosa blödning på BIM-2 Och trodde det var mensen.
    Men sen hände inget mera så jag tog ett test och då var det positivt men väldigt svagt.
    Så jag var lite orolig därför.
    Tog ett cb dagen efter som sade "gravid 1-2"
    Och igår tog jag en sticka som var lite starkare 
    Och i dag var det ännu starkare ????
    Så nu sitter jag här och funderar på hur jag ska berätta för min bästa vän.
    Vi har alltid berättat för varandra typ när vi har plussat ????
  • Rosahimmel86
    Agabbe skrev 2022-07-08 21:24:53 följande:

hej! Jag har plussat idag, bf 22/3 ???? jag skapar en hemlig grupp som man kan söka på på facebook, med kryptiskt namn som inte ska avslöja något. Tänkte begränsa antalet medlemmar till ca 100 så blir det mer personligt. haft med tidigare barn så ett år och en annan obegränsat antal och det är så stor skillnad på hur stämningen blir. Den är synlig för alla tills vi är tillräckligt många, sen blir den dold Så bara medlemmar ser den. 23massen heter gruppen, välkomna! 

Jag hittar den inte heller när jag söker :(

Finns det någon BF Mars 2023 på Facebook än?
    (Som inte är synlig)
  • Rosahimmel86
    Agabbe skrev 2022-07-09 21:01:50 följande:

Testa denna länk ni som vill vara med i fb:gruppen :)

Jag ser ingen länk
    Jag skickar ett PM till dig Skrattande
  • Rosahimmel86
    skaviblifyra skrev 2022-07-10 10:41:01 följande:

Fortsatt väldigt lite symtom brukar ändå ha rätt mkt redan nu 4+4 men testen går ju åt rätt håll iaf. Är sjukt trött mitt på dagen iofs och mår lite illa. Antar att om en två veckor slår det till ordentligt om det inte blir missfall igen.

Jag har inte heller några direkta symptom men jag har fortsatt testa varje dag för att se om hcg ökar och det gör det.
    I dag var mitt nästan lika starkt som kontrollstrecket.
    Jag hade ett missfall I mars där hcg aldrig ökade och förblev väldigt svagt.
    Jag var lite rädd för det nu också men testerna säger annorlunda.
    Så vi får säga till oss själva att vi faktiskt är gravida.
    Inte alla får symptom heller.
    Förra graviditeten hade jag massor, men min första graviditet gick jag till vecka 10 utan att veta att jag var gravid. 
  • Rosahimmel86

Vi har inte berättat något för någon än
    Vi tänkte vänta tills efter att vi har varit på ultraljudet inför NIPT 

Vi gjorde misstaget för några år sedan att berätta innan det ultraljudet och då visade det sig att jag hade en ofostrig graviditet
    Så därför kommer vi att vänta 

Jag är bara i vecka 6 än 5+1
    Men det är svårt att vara tyst ibland om det 

• Rosahimmel86

Jag är nu i 5+5 och ska göra ett tidigt Ultraljud nästa vecka

Är det någon här som vet om det finns någon BF Mars 2023 grupp på Facebook? 

• Rosahimmel86
    Let it Rain skrev 2022-07-23 21:08:36 följande:

Min yngsta är precis fyllda 2 nu. Men mellan ettan och tvåan var det 20 månader och mellan tvåan och trean 22 månader. Tycker att det var tufft när andra barnet kom eftersom den äldsta hade lika mkt behov av närhet som bebisen fast på ett lite annorlunda sätt bara. Så jag kände mig aldrig tillräcklig - vilket är helt normalt. Höll jag på med den ena så skrek den andra, och vice versa. Sen när trean kom var jag ju van vid den känslan, så jag upplevde inte att något blev värre. 

Första halvåret som tvåbarnsmamma var helvetet på jorden helt ärligt, men det blev successivt bättre. För varje månad som gick märkte jag en klar förbättring. Äldsta och mellanbarnet har idag stor behållning av varandra och leker jättefint ihop. Samtidigt som de även slåss och bråkar, som syskon ju gör. De är en trygghet för varandra. Ler och långhalm. 

Var förberedd på att det kan bli tufft i början, men det lönar sig i längden skulle jag säga. 

Spännande! Mellan ettan och tvåan har jag 21 månader

Nu mellan fyran och femman blir det 15 månader

Jag vet vad jag ger mig in på och ser faktiskt fram emot det väldigt mycket.
    Precis som du säger så är det kämpigt första 6 månaderna men sen blir det bättre.
  • Rosahimmel86
    Malinholmberg skrev 2022-07-25 14:10:47 följande:

Hej alla! Hoppas det går bra att jag hoppar in här med er. Jag är 24 år och väntar mitt andra barn med bf 28 mars. Min dotter är född oktober 2021 så det kommer iprincip vara 1,5 år mellan barnen ????

Grattis vad roligt! 
    Då har vi nästan likadant
    Jag har en son född i december 21 
  • Rosahimmel86
    westman85 skrev 2022-07-26 16:27:11 följande:

Hej! stort grattis till alla som plussat nyligen :). Spännande resa vi delar!

kommer precis ifrån privatklinik där vi gjort ultraljud. visade ett hjärta slå och jag var så nervös då mina symtom har avtagit. Så nu ska jag istället försöka njuta av att inte må illa eller ha ont i brösten och bara njuta. BM sa att missfallsrisken nu var nere på 3%.  Jag är i v 8+0 vilket även hon mätte! 

fick åka 1,5 h enkel väg, men det var det värt! 

ha en fortsatt  fin dagen allihop! 

Så himla skönt att få se ett litet pickande hjärta 
    Jag ska göra VUL i morgon och är då i 6+6 så vi får se vad dom ser.
    Jag har inte heller några direkta symptom så det är därför jag också ska göra VUL 
  • Rosahimmel86
    westman85 skrev 2022-07-29 16:03:37 följande:

Rosahimmel hur gick det på ditt ultralju? håller tummarna för att allt gått bra! 

jag mår mest illa innan jag ätit så äter typ hela tiden, som värst på
    förmiddagen faktiskt, men det är dumt att klaga för det är helt överkomligt. Jag använder sånna åksjukeband runt handledern, det funkar tycker jag! Finns på apoteke! 

ps hur taggar man någon i ett inlägg eller svarar på ett inlägg? 

Det gick jättebra 
    Jag fick se en liten böna med tickande hjärta och nipt är inbokat 
    Så skönt 
  • Rosahimmel86
    Confused87 skrev 2022-08-12 15:24:37 följande:
    Oj, vilken chock! Tungan ute jag tror vi ska ta reda på kön, men då kan man kanske inte lita på det ändå då? Drömmer
    Ja, jag hade gärna varit mer förberedd på hur jag skulle må.. sambon är inte helt med på noterna heller när jag vill gå och lägga mig vid 21, haha Flört
    Oj det måste varit lite av en chock
    Egentligen spelar det ju ingen roll vad det är för kön men om hjärnan är så inställd på en sak och det kommer ut något annat så tar det en stund att landa.
    Mitt första barn var jag så övertygad var en pojke att jag till och med hade valt namn och ut kommer en flicka Glad

Ursch ja, jag är också supertrött 
    Jag måste vila på dagen annars är jag helt förstörd. Jag är så himla trött, men det släpper snart - jag är i vecka 10 nu.
    Vi ska ta reda på kön men jag gör NIPT och då är det mycket säkrare att veta.
  • Rosahimmel86
    Confused87 skrev 2022-10-17 08:52:50 följande:

Har börjat köpa lite smått grejer till liten, var även och kollade barnvagnar och babyskydd i helgen.
    Hur tänker ni kring att handla saker begagnat?

Barnvagn skulle jag absolut köpa begagnat men inte babyskydd.
    Det är för att det inte finns någon garanti att babyskyddet inte varit med om en krock.
    Det får heller inte vara äldre än 5 år. 

Vi kommer återanvända både barnvagn och babyskydd till denna bebis då vi köpte in allt nytt förra året (jag har en son född I december 21)
    Vagnen är en bugaboo donkey så vi behöver bara köpa en adapter till. Billigt Och bra:)
Svar på tråden BF MARS 2023