• Svar på tråden BF MARS 2023
  • Rosen3
    Nugget skrev 2022-06-28 09:29:21 följande:
    Jag ringde igår & ska dit 6/7. Det var tydligen väldigt många gravid nu så det finns inte mycket tider att välja på här. (Västra Götaland)
    Ringde i nu med och fick oxå tid för inskrivning den 6/7. Dock längtar jag mest till det tidiga ultraljudet som blir i vecka 8 sedan, vill höra så den lilla lever :) 
  • Soulmates

Rosen3 
    Jag ringde barnmorskan den 23e och jag fick inte tid förens den 25/7 och jag bor i Stockholm väldigt långt tycker jag att vänta så länge Förvånad

• Nugget
    Soulmates skrev 2022-06-28 14:35:43 följande:

Rosen3 
    Jag ringde barnmorskan den 23e och jag fick inte tid förens den 25/7 och jag bor i Stockholm väldigt långt tycker jag att vänta så länge Förvånad

Oj! ja det var väldigt lång väntan! Första tiden de hade eller första tiden som du kunde?
  • Rosen3

Någon mer som har sjuk värk som typ mensvärk? Ihållande då och då? :) 

• ttcjuliaa
    Rosen3 skrev 2022-06-29 07:23:04 följande:

Någon mer som har sjuk värk som typ mensvärk? Ihållande då och då? :) 

Jag! Skulle precis logga in för att fråga om alla mår bra eller om ni plågas med några symtom.
    Jag googlade sönder i soffan igårkväll för att jag var rädd för missfall pga smärtan. Har aldrig mensvärk i magen annars så detta känns helt annorlunda, typ skäranda/pulserande smärta som kommer och går och flyttar sig från sida till sida. Men sen är jag lite lätt obstiperad (a la harpluttar) också så kanske är det Obestämd
  • Sockerbulle1

Jag har fått tid för inskrivning den 25/7 också (Stockholm). Dock känns det bra att göra det efter tidiga ultraljudet ifall det skulle visa något fel. Igår fick jag huggande smärta i höger sida av magen och blev rädd förstås, men det försvann. Och på kvällen var det bara dovt molande känsla i magen. Förstår att det kommer kännas lite eftersom det händer en del i magen. Men plötslig smärta får mig att tänka på utomkveds igen :( hur mår ni?

• Rosen3
    ttcjuliaa skrev 2022-06-29 07:51:04 följande:
    Jag! Skulle precis logga in för att fråga om alla mår bra eller om ni plågas med några symtom.
    Jag googlade sönder i soffan igårkväll för att jag var rädd för missfall pga smärtan. Har aldrig mensvärk i magen annars så detta känns helt annorlunda, typ skäranda/pulserande smärta som kommer och går och flyttar sig från sida till sida. Men sen är jag lite lätt obstiperad (a la harpluttar) också så kanske är det Obestämd
    Okej, då är det typ samma. Jag blev jätteorolig nu på morgonen. Haft typ mensvärk inatt och idag (molande). Tyckte jag såg lite rosa blod på pappret imorse och nu när jag tog ett test (ett enkelt test) visade det knappt positivt :( :( :( 
    Får väl vänta och se, men troligtvis missfall. Usch. Blir så trött på detta. 
  • smulis85
    Rosen3 skrev 2022-06-29 08:33:46 följande:
    Okej, då är det typ samma. Jag blev jätteorolig nu på morgonen. Haft typ mensvärk inatt och idag (molande). Tyckte jag såg lite rosa blod på pappret imorse och nu när jag tog ett test (ett enkelt test) visade det knappt positivt :( :( :( 
    Får väl vänta och se, men troligtvis missfall. Usch. Blir så trött på detta. 
    Håller tummarna för dig! Så jobbigt den här ovissheten man lever i. Skulle bara vilja spola fram till vecka 13 typ.
  • smulis85

Här var de testdag idag med testet från ivf kliniken och de var ingen tvekan där vilket jag viste. Har också mycket som händer i magen är helt uppsvälld och är dålig i magen. Har också som mensvärk speciellt på kvällen och natten och lite flytningar så de känns som mensen kommer. Så springer på toa ganska ofta bara för att kolla. Igår när jag hosta till fick jag så ont på ena sidan att jag vek mig bubblet gick dock över i samma sekund. Sen har jag problem med att borsta tänderna spyr nästan så fort jag försöker borsta de bakre tänderna. Har aldrig kommit till v6 så är väldigt orolig borde vara 4+3 eller 4+4 idag. 

Svar på tråden BF MARS 2023