Nooja skrev 2022-07-01 13:05:05 följande:
Jag hade uppehåll igår då det inte kom blod. Idag för typ 1h så var de blod igen.
Jag har dessutom som kramp på höger sida. Vet inte om det är missfall på gång eller om det är annat.
Jag blöder inte mycket, men är extremt uppstressad av detta. Hur vet man om man har utanhavandskap??
Så tråkigt att höra. Kan vara så att de är helt normalt me. Om du har ont på Ena sidan och blöder skulle jag ringa barnmorskan För att få både ultraljud och hcg blodprov. Har du tagit nått mer test?
Vill inte göra dig skrämd på nått sätt men kan berätta hur de var när jag fick utomkveds. Började små blöda ej som vanlig mens men hade inte så mycket ont alls, dess utom mer ont på andra sidan än där fostret satt. Fick istället för hälsosamtal åka direkt till kvinnokliniken som min barnskötare ringde när vi var där. Där fick jag ta blodprov och vul såg ingenting på vul inte ens en hinnsäck så antingen mf eller utomkveds sa dem. Fick ta blodprov med några dagar mellanrum och de halverades som de skulle vid mf. Men fortsatte småblöda fram och tillbaka en vecka till och graviditetstesten blev starkare inte svagare. fick ringa igen efter en vecka och fick komma in igen. De konstaterade då mer hcg i blodet men absolut inte tillräckligt så de gjorde vul och då såg de att de fans nått i äggstocken blev akutopererad samma dag.
så för guds skull om Gravtesten inte blir svagare och du blöder lite, be om åtminstone 3 blodprov då kanske jag skulle kunna skippat operation om jag hade fått de. Hoppas verkligen de inte är så för dig ska ju vara ganska ovanligt ändå och ibland sköter kroppen de själv även om de fastnat fel