Inlägg från: Mikimela |Visa alla inlägg
  • Mikimela

BF MARS 2023

Hej!
    plussade i Måndags? helt sjukt egentligen, har väldigt lång och oregelbunden cykel så hade ställt in mig på att söka vård efter sommaren någon gång. 

jag trodde att jag lyckades hitta äl tidigare i maj, men min man var bortrest, och har testat negativt efter det, så räknade bort denna omgång helt, drack till och med på midsommar? hoppas bara att det inte hade någon påverkan... fy vad jag mår dåligt över det men försöker tänka att jag gjorde det jag trodde var ok med den information jag hade. Hade alla typiska mens tecken och inget mer så var bombsäker på att den skulle komma där midsommarhelgen. När den inte gjorde det så testade jag för säkerhetsskull med sticka och såg den svagaste lilla linjen? köpte digitalt test som visade 2-3 veckor? 

känner att det bara är så bisarrt. Så otroligt bisarrt har liksom inte landat i det ännu. Nu går jag här med all känslorna på utsidan, molande värk, sömnig hela tiden och har inskrivning på Tisdag. (enda fördelen med min jäkla cykel - de räknar att jag är i vecka 10 eftersom min senaste mens Var i slutet på april).

nu hoppas jag bara att allt går bra? Jag kände bara att jag ville berätta för någon, för det känns så overkligt men väntar med att berätta för mina närmaste (förutom min man) åtminstone efter första besöket. 

• Mikimela

Hoppas det går bra för er???? så otroligt känslig tid nu.

känneratt jag håller på att bli lite tokig. Tittar på mina gravtester flera gånger om dagen för att det inte känns verkligt och klämmer lite på boobsen då och då för att kolla att de fortfarande spänner ????

idag kom första illamåendet. Inget jätteilla, har IBS så måttligt illamående är jag van vid, vad jag inte är van vid är hur snabbt det går, jag är fine ena sekunden, sen ser jag eller luktar något nasty och vill nästan direkt spy. Har inte spytt ännu men det var bra nära.

en annan kul grej jag märkte igår var gravidhjärnan? trodde inte den kunde komma så tidigt. Jag började dagen med att sätta i min ena lins, få för mig att den sitter i fel öga (har olika styrkor) och byter, inser att jag inte alls satte den fel först utan den är fel nu och bytte tillbaka. Jag har haft samma styrka i flera år och aldrig gjort fel förut eller fått det förvirrat. Ville såklart gråta över det.
    senare på dagen skulle jag ta bussen, vet faktiskt inte vad som hände, jag såg bussen komma, ställde mig upp och tog fram biljetten, zoonade ut totalt, blinkade till och helt plötsligt fanns ingen buss. Inser att den inte kommer och hör sedan en tjej prata på telefon som säger att hon skyndar sig ner till hållplatsen för att hinna men när hon kom fram med 2 min till godo så såg hon bussen på plats och den åkte. Bussen jag skulle ta från början som jag tyckte mig se komma - kom 2 min tidigt så jag gissar att hon beskrev min buss och jag helt enkelt zoonade ut så illa att jag missade gå på bussen. Känns stabilt och lovande. kan tilläggas att jag har starka misstankar om ADHD hos mig själv men har inte fått det diagnostiserat så jag har alltid varit duktig på att zoona ut men aldrig på den här nivån. Ville såklart gråta över det här också men lyckades hålla mig ifrån det.

Någon annan som också haft lite släng av gravidhjärna? 

• Mikimela
    Soulmates skrev 2022-07-04 14:36:18 följande:

Jag är nu i vecka 5 jag har haft väldigt svullen mage och väldigt lös i magen är det någon som har samma problem känns inte som man kan äta något bara för att sen sitta på toan.. Rynkar på näsan

Har haft samma problem i omgångar! väldigt lös och sen går det bra i några dagar innan jag blir lös igen. Är också i vecka 5, men vad jag läst så är det inte helt vanligt så här tidigt för att sen övergå till förstoppning, så jag försöker se det positiv att jag i alla fall inte börjar förstoppning redan, även om det här inte är svinkul heller.
Svar på tråden BF MARS 2023