• Blåbärsskogen

BF FEBRUARI 2023

Hittar ingen tråd för oss som har bf i februari så jag startar väl en! Hoppas att det trillar in mer folk här och att vi kan följas åt :D
    Jag plussade på sticka igår och på digitalt idag. Det här blir första barnet för både mig och min sambo och det känns så himla pirrigt och kul! Mitt bf blir cirka den 2 februari. 

• Svar på tråden BF FEBRUARI 2023
  • Tyrande
    Sarken skrev 2022-06-15 19:46:57 följande:
    Det är helt normalt Glad Hade inskrivningssamtal i måndags och har vul på tisdag så hoppas allt ser bra ut. Det här är min tredje graviditet men mår mycket mer illa än vad jag gjort de andra gångerna. Inte så att jag kräks men väldigt jobbigt, speciellt idag... Plus extrem trötthet och ömma bröst. Hade gärna sovit/vilat större delen av dagarna. Har knappt någon semester nu i sommar heller utan kommer jobba större delen så det här blir spännande haha! Tungan ute

Tack för svar!

Vilken vecka är du i just nu då du har VUL på tisdag?

• Sarken
    Tyrande skrev 2022-06-15 20:52:41 följande:

Tack för svar!

Vilken vecka är du i just nu då du har VUL på tisdag?

Jag vet faktiskt inte riktigt, enligt barnmorskan på inskrivningssamtalet är jag i vecka 8 (7+3). Men enligt en annan barnmorska (som gjorde vul pga blödningen jag fick samma dag jag plussade) är jag i vecka 7 (6+4) pga längre menscykel. Lär väl få veta längre fram haha! 
  • Tyrande

Såg nu att jag kommer vara i vecka 10 när jag väl har mitt första besök på MVC, det känns väldigt sent? Men det kanske inte är det? I vilken vecka brukar man ha sitt inskrivningssamtal?

• Sarken
    Tyrande skrev 2022-06-15 23:35:28 följande:

Såg nu att jag kommer vara i vecka 10 när jag väl har mitt första besök på MVC, det känns väldigt sent? Men det kanske inte är det? I vilken vecka brukar man ha sitt inskrivningssamtal?

Jag har alltid skrivit in mig runt vecka 8. Tror det kan vara olika beroende på vart man bor i landet. Kan bifoga hur besöken ser ut här i Göteborg iaf Glad
  • Cacan8
    Sarken skrev 2022-06-17 21:14:15 följande:

Hur mår ni allihopa och hur går det för er? Glad

Jag mår så himla dåligt, inte fysiskt, men psykiskt. Är otroligt ledsen hela tiden, gråter, gör inget annat än jobbar och tittar på tv. Får inget gjort. Var på inskrivningssamtal och berättade för bm som skrev remiss till samtalskontakt. Antar att det är någon slags hormonpåslag men att tänka logiskt hjälper ju föga. Oroar mig, ångrar att jag alls är gravid, tänker mycket på ekonomi och kropp och fritid. Känner mig sämst pga det här vilket gör det ännu värre.

Fysiskt har jag börjat må illa. Känns bra för att då känns det som att graviditeten håller i sig men fy fanken vilken bergochdalbana i magen. Vill kräkas när jag hostar till, när jag inte ätit, när jag ätit, när något luktar illa, när jag borstar tänderna... Och sen plötsligt är det borta och sen dyker det upp igen. Ska testa det här med att äta lite men oftare.

Gnälligt inlägg men så blir det ibland :)  
  • Sarken
    Cacan8 skrev 2022-06-17 21:52:16 följande:
    Jag mår så himla dåligt, inte fysiskt, men psykiskt. Är otroligt ledsen hela tiden, gråter, gör inget annat än jobbar och tittar på tv. Får inget gjort. Var på inskrivningssamtal och berättade för bm som skrev remiss till samtalskontakt. Antar att det är någon slags hormonpåslag men att tänka logiskt hjälper ju föga. Oroar mig, ångrar att jag alls är gravid, tänker mycket på ekonomi och kropp och fritid. Känner mig sämst pga det här vilket gör det ännu värre.

Fysiskt har jag börjat må illa. Känns bra för att då känns det som att graviditeten håller i sig men fy fanken vilken bergochdalbana i magen. Vill kräkas när jag hostar till, när jag inte ätit, när jag ätit, när något luktar illa, när jag borstar tänderna... Och sen plötsligt är det borta och sen dyker det upp igen. Ska testa det här med att äta lite men oftare.

Gnälligt inlägg men så blir det ibland :)  
    Man får gnälla hur mycket man vill! Du är inte ensam Hjärta Jättebra att BM förmedlade samtalskontakt om du skulle behöva prata.

Det är mycket känslor här med, svullen/gasig mage som är såå jobbig. Inhandlade inolaxol idag så får vi se om det hjälper tarmarna på traven. Illamående och denna enorma trötthet som gör att jag knappt orkar något mer än jobbet (egentligen inte ens det). Är ju även orolig för MA men har äntligen vul om 4 dagar så då får vi se om det finns ett tickande hjärta eller inte. 
  • SofieFia1980

Hej alla!

Blev bekräftat gravid idag för någon timme sedan! Jag har haft 2 mf nu i vår, ett i februari och ett i maj, därför är jag på min vakt. Jag vet att det verkligen inte är garanterat att det går vägen men jag hoppas såklart! Anledningen till missfallen är antagligen min och min sambos ålder (han 45 och jag 42). Vi har ett barn som är drygt ett år. Håller alla tummar och tår att det går bra nu! Bf 23:e februari. 

:)

• 19977
    SofieFia1980 skrev 2022-06-19 14:38:04 följande:

Hej alla!

Blev bekräftat gravid idag för någon timme sedan! Jag har haft 2 mf nu i vår, ett i februari och ett i maj, därför är jag på min vakt. Jag vet att det verkligen inte är garanterat att det går vägen men jag hoppas såklart! Anledningen till missfallen är antagligen min och min sambos ålder (han 45 och jag 42). Vi har ett barn som är drygt ett år. Håller alla tummar och tår att det går bra nu! Bf 23:e februari. 

:)

Håller tummarna för dig! Hjärta

Blåbärsskogen, hur mår du? Tänker på dig och hoppas att det har vänt för dig. Hjärta

• Blåbärsskogen
    19977 skrev 2022-06-19 20:52:04 följande:

Håller tummarna för dig! Hjärta

Blåbärsskogen, hur mår du? Tänker på dig och hoppas att det har vänt för dig. Hjärta

Tack som frågar, psykiskt mår jag väl rätt ok. Ledsamt och ensamt men det rullar väl på. Fortsätter att blöda (dock typ endast när jag går på toa) och mest brunt... Ingen störtblödning ännu som jag går och väntar på. Har inga symptom så jag är väl 99% säker på att de är missfall och jag får det väl klart för mig på onsdag då jag ska på vul. Hjärta
Svar på tråden BF FEBRUARI 2023