• Blåbärsskogen

BF FEBRUARI 2023

Hittar ingen tråd för oss som har bf i februari så jag startar väl en! Hoppas att det trillar in mer folk här och att vi kan följas åt :D
    Jag plussade på sticka igår och på digitalt idag. Det här blir första barnet för både mig och min sambo och det känns så himla pirrigt och kul! Mitt bf blir cirka den 2 februari. 

• Svar på tråden BF FEBRUARI 2023
  • Anonym (Andra barnet)

Behöver lite hjälp!

Ska på en mindre festivalen när jag är i vecka 9-10 & vill egentligen inte berätta för de jag ska med så tidigt, men de kommer fråga varför jag inte dricker & min mage kommer vara svullen!! Kommer jag ?behöva? säga ändå, men vill samtidigt att våra familjer får veta först

• Kaol81
    Anonym (Andra barnet) skrev 2022-06-30 21:24:39 följande:

Behöver lite hjälp!

Ska på en mindre festivalen när jag är i vecka 9-10 & vill egentligen inte berätta för de jag ska med så tidigt, men de kommer fråga varför jag inte dricker & min mage kommer vara svullen!! Kommer jag ?behöva? säga ändå, men vill samtidigt att våra familjer får veta först

Hörde ett tips om gick ut på att säga de är ett gäng som slagit vad om att ta en vit månad under juli (hard core då det är svåraste perioden mitt i semestern). De säger att: Går ut på att man kan lära Sig umgås och ha kul utan alkohol. Låta kroppen och levern få semester samt Visa att man inte har alkoholproblem. Dessutom lägger Alla in en rätt stor slant. De som klarar det får dela på potten.

om du tror dig veta att de ger nekande svar så Kan du ju fråga om du ska försöka få med någon av festivalenvännerna  i vadslagningen?

• KNAS2
    Nugget skrev 2022-06-29 21:46:13 följande:

Plussade i veckan och tror bf är 28 feb eller 1 mars!

Detta är vår andra graviditet, vår första föddes i november(4 veckor tidig) så om mini i magen vill vara kvar så blir det två tätaSolig

Har inga symtom än, men sist fick jag det v.8-9

Skönt att lösa om att det är fler än jag som väntar täta barn. Min första föddes i december 21 :) 

är lite nervös men vi har kommit överens om att det bara är att köra på! 
  • Nugget
    KNAS2 skrev 2022-07-01 08:41:02 följande:
    Skönt att lösa om att det är fler än jag som väntar täta barn. Min första föddes i december 21 :) 

är lite nervös men vi har kommit överens om att det bara är att köra på! 
    Undra om vi inte va med i samma bf december grupp här då, känner igen ditt namn lite!
  • KNAS2
    Nugget skrev 2022-07-01 13:24:49 följande:
    Undra om vi inte va med i samma bf december grupp här då, känner igen ditt namn lite!
    Det kan vi säkert ha varit! Kul! :) 
  • Tyrande
    19977 skrev 2022-06-29 18:28:40 följande:

Spännande, håller tummarna att det går bra för dig!

Själv märker jag inte ens av att jag är gravid (förutom att jag är lite tröttare än vanligt men inte extremt) så jag har svårt att tro att det faktiskt finns något där inne hehe, men hoppas det. Har NIPT bokat om ca 3 veckor, hoppas tiden går fort tills dess.

Hur löste ni midsommar? Vi berättade för alla vännerna då, så nu vet typ alla ?viktiga? att vi väntar barn (förhoppningsvis), orkade inte dölja att jag drack alkoholfritt samt att jag körde bil så vi kunde ta oss från firandet istället för att åka buss hehe. En på jobbet påpekade sina misstankar om att jag väntar barn häromdagen, blev helt paff av det påståendet. Svarade inte direkt utan försökte undvika det och skojade bort det. Kändes väldigt tråkigt att få den kommentaren när jag vill berätta så sent som det bara är möjligt för jobbet. Jag kanske ser gravid ut trots att jag inte känner av det alls nästan? Tungan ute Har inte nämnt att vi planerar barn heller så jag förstår inte var de misstankarna kom ifrån.

Min sambo och jag löste det då han tog med sig alkoholfri öl som han visste att många kompisar också tyckte smakade bättre utan alkohol än med. Flört Då blev ingen förvånad över att vi båda drack den istället. 
  • Tyrande

Äntligen lyckats boka en tid för NIPT i slutet på månaden. Är det någon annan som kommer att boka KUB eller NIPT privat? Jag är "enbart" 30 år så jag får ju inte det erbjudet i min region.

• Sarken
    Tyrande skrev 2022-07-04 11:14:21 följande:

Äntligen lyckats boka en tid för NIPT i slutet på månaden. Är det någon annan som kommer att boka KUB eller NIPT privat? Jag är "enbart" 30 år så jag får ju inte det erbjudet i min region.

Är också 30 och fick boka KUB privat nu i slutet av juli. Nipt kostar ju skjortan Förvånad
  • Tyrande
    Sarken skrev 2022-07-04 13:48:29 följande:
    Är också 30 och fick boka KUB privat nu i slutet av juli. Nipt kostar ju skjortan Förvånad
    KUB skulle kosta 1800 kr och NIPT kommer gå på ca 4000 kr, men känner att det helt klart är värt det då det är mer definitivt svar än KUB. Vi motiverade kostnaden att barnet ändå kommer att kosta mer i slutändan ändå. :D
  • 19977
    Tyrande skrev 2022-07-04 14:18:30 följande:
    KUB skulle kosta 1800 kr och NIPT kommer gå på ca 4000 kr, men känner att det helt klart är värt det då det är mer definitivt svar än KUB. Vi motiverade kostnaden att barnet ändå kommer att kosta mer i slutändan ändå. :D
    Vi kommer bekosta NIPT om 2 veckor. Jag anser att det är mer värt trots prisskillnaden mot KUB. Jag vill ha ett så säkert svar som möjligt, och om KUB skulle visa förhöjd risk så kommer jag bara bli orolig i väntan på att gå vidare med NIPT och sedan få resultatet från det och sedan kanske gå vidare med fostervattensprov. Så vi kör NIPT för att ?korta ned? den sträckan om något skulle visa sig, kan man säga. Plus att vi får göra NIPT några veckor innan man kan göra KUB och får då se om det faktiskt finns något barn som lever flera veckor tidigare (i början på semestern dessutom, så hinner vi smälta både positiva eller negativa nyheter innan vi börjar jobba igen). Jag är 25 år.
Svar på tråden BF FEBRUARI 2023