• Blåbärsskogen

BF FEBRUARI 2023

Hittar ingen tråd för oss som har bf i februari så jag startar väl en! Hoppas att det trillar in mer folk här och att vi kan följas åt :D
    Jag plussade på sticka igår och på digitalt idag. Det här blir första barnet för både mig och min sambo och det känns så himla pirrigt och kul! Mitt bf blir cirka den 2 februari. 

• Svar på tråden BF FEBRUARI 2023
  • Tyrande

Lyckades boka ett tidigt ultraljud privat exakt vid 7+0, enbart för att se att graviditeten sitter där den ska och om lilla riskornet har ett hjärtslag. Dock 10 dagar kvar innan dess, denna väntan! I min naivitet så tänkte man att väntan på BIM skulle vara värst. Skrattande

• 19977
    Blåbärsskogen skrev 2022-06-19 21:41:10 följande:
    Tack som frågar, psykiskt mår jag väl rätt ok. Ledsamt och ensamt men det rullar väl på. Fortsätter att blöda (dock typ endast när jag går på toa) och mest brunt... Ingen störtblödning ännu som jag går och väntar på. Har inga symptom så jag är väl 99% säker på att de är missfall och jag får det väl klart för mig på onsdag då jag ska på vul. Hjärta
    Åh vad jobbigt, jag hoppas ändå det blir glada besked imorgon. Jag hade ju fem dagar med brunt precis i början när jag fick plus. Hoppas det inte är någon fara, har flera vänner som blödit även rött utan att det varit något konstigt. Hjärta
  • Blåbärsskogen

Kommit hem från ultraljudet nu och min magkänsla stämde. Ett missfall, kroppen har skött det bra enligt läkaren och det var endast litegrann kvar. Tyvärr blir det ingen bebis för oss i februari men jag önskar er alla andra lycka till Hjärta

• 19977
    Blåbärsskogen skrev 2022-06-22 14:47:13 följande:

Kommit hem från ultraljudet nu och min magkänsla stämde. Ett missfall, kroppen har skött det bra enligt läkaren och det var endast litegrann kvar. Tyvärr blir det ingen bebis för oss i februari men jag önskar er alla andra lycka till Hjärta

Åh!!!! Gråter Fy vad orättvist? beklagar verkligen. Vet inte alls hur det känns men kan tänka mig att det måste vara en enorm besvikelse. Det är skönt att höra att din kropp verkar ha skött det bra åtminstone.

Hoppas ni kan återhämta er snabbt och ta er vidare till vad ni nu vill härefter! Hjärta

Vad var det som gjorde att din magkänsla sa att det var missfall? ditt första UL såklart, men utöver det så kände du att du hade symptom som sedan försvann va?

• Blåbärsskogen
    19977 skrev 2022-06-22 21:21:52 följande:

Åh!!!! Gråter Fy vad orättvist? beklagar verkligen. Vet inte alls hur det känns men kan tänka mig att det måste vara en enorm besvikelse. Det är skönt att höra att din kropp verkar ha skött det bra åtminstone.

Hoppas ni kan återhämta er snabbt och ta er vidare till vad ni nu vill härefter! Hjärta

Vad var det som gjorde att din magkänsla sa att det var missfall? ditt första UL såklart, men utöver det så kände du att du hade symptom som sedan försvann va?

Klart det känns tråkigt men vi har som accepterat det och går vidare, så det känns ändå inte som en hel katastrof.

Precis, symptomen försvann... Men sen hade jag bara en känsla, men var väl lite negativt inställd redan från början tyvärr. Går typ inte att förklara men det kändes bara annorlunda.
  • Anonym (E)

Gjorde mitt VUL igår i vad som skulle varit v. 6+4. Hinnsäck i rätt storlek men tom. Ska in på kompletterande VUL nästa vecka för läkaren sa att det fanns en chans att fostret fortfarande var för litet att se, om det låg precis i kanten av hinnsäcken men ser man inget nästa vecka är det bekräftat att det inte är en viabel graviditet. Är ganska säker på att det är detta resultatet det kommer bli, för man borde ha sett någonting på gårdagens VUL när jag är 6 fullgångna veckor. Känner mig så himla lurad av min kropp, så illa som jag mår och alla andra symptom jag har/har haft. Starka sträck får jag också så kroppen tror ju verkligen att den går igenom en graviditet.  

Har läst på om detta och verkar heta ofostrig graviditet. Hade aldrig hört om det innan. Får se nästa vecka hur de anser att man ska gå vidare. Jag blöder ju inte så kroppen verkar ju inte ta hand om det själv i nuläget. 

MA I november, kemisk graviditet i januari och nu detta... 

• Kaol81
    Anonym (E) skrev 2022-06-23 02:00:35 följande:

Gjorde mitt VUL igår i vad som skulle varit v. 6+4. Hinnsäck i rätt storlek men tom. Ska in på kompletterande VUL nästa vecka för läkaren sa att det fanns en chans att fostret fortfarande var för litet att se, om det låg precis i kanten av hinnsäcken men ser man inget nästa vecka är det bekräftat att det inte är en viabel graviditet. Är ganska säker på att det är detta resultatet det kommer bli, för man borde ha sett någonting på gårdagens VUL när jag är 6 fullgångna veckor. Känner mig så himla lurad av min kropp, så illa som jag mår och alla andra symptom jag har/har haft. Starka sträck får jag också så kroppen tror ju verkligen att den går igenom en graviditet.  

Har läst på om detta och verkar heta ofostrig graviditet. Hade aldrig hört om det innan. Får se nästa vecka hur de anser att man ska gå vidare. Jag blöder ju inte så kroppen verkar ju inte ta hand om det själv i nuläget. 

MA I november, kemisk graviditet i januari och nu detta... 

håller tummarna att det ni ser något nästa vecka! ??

förstår att det är jobbigt, speciellt med er erfarenhet..???? 

Jag var med om ofostrig graviditet i höstas. Mådde otroligt illa och kräktes mycket. mer än andra graviditeterna. Hormonerna var höga som om allt var som ?vanligt? som och fortsatte att öka efter bekräftat på andra ultraljudet. så hade jag inte gjort vul hade jag aldrig misstänkt något!

Vi valde att försöka avbryta graviditeten med tabletter, men kroppen svarade dåligt på dem med. Som att den gjorde allt för att få behålla ?graviditeten?. 

• 19977

Vad tråkigt att höra om era situationer?. Håller tummarna för er i fortsättningen! Hjärta

• Rosen3

Fick precis reda på att jag är gravid! Första barnet för mig och min sambo. Slutade med p-piller i oktober och blev först gravid i januari men vi fick tyvärr MA i vecka 11 :( Nu gravida igen och beräknade till 27 februari. Vågar knappt lita på det och allt kan ju hända. Får försöka se positivt och njuta ändå fast jag inte försöker tänka på det så mycket. Svårt när man haft missfall innan med, rädd att det ska hända igen. Ville egentligen inte hoppa in i denna gruppen ännu men tänker att jag ändå vill följas åt :)

Funderar på att boka in ett tidigt ultraljud i vecka 8. Några andra som gjort det? Ska man skriva in sig hos barnmorskan direkt eller vänta några veckor? :)

• Rosen3

Kanske får byta grupp nu anser jag, har beräknad BF 3 mars om man ska vara noga ;)

Svar på tråden BF FEBRUARI 2023