Anonym (E) skrev 2022-06-23 02:00:35 följande:
Gjorde mitt VUL igår i vad som skulle varit v. 6+4. Hinnsäck i rätt storlek men tom. Ska in på kompletterande VUL nästa vecka för läkaren sa att det fanns en chans att fostret fortfarande var för litet att se, om det låg precis i kanten av hinnsäcken men ser man inget nästa vecka är det bekräftat att det inte är en viabel graviditet. Är ganska säker på att det är detta resultatet det kommer bli, för man borde ha sett någonting på gårdagens VUL när jag är 6 fullgångna veckor. Känner mig så himla lurad av min kropp, så illa som jag mår och alla andra symptom jag har/har haft. Starka sträck får jag också så kroppen tror ju verkligen att den går igenom en graviditet.
Har läst på om detta och verkar heta ofostrig graviditet. Hade aldrig hört om det innan. Får se nästa vecka hur de anser att man ska gå vidare. Jag blöder ju inte så kroppen verkar ju inte ta hand om det själv i nuläget.
MA I november, kemisk graviditet i januari och nu detta...
håller tummarna att det ni ser något nästa vecka! ??
förstår att det är jobbigt, speciellt med er erfarenhet..????
Jag var med om ofostrig graviditet i höstas. Mådde otroligt illa och kräktes mycket. mer än andra graviditeterna. Hormonerna var höga som om allt var som ?vanligt? som och fortsatte att öka efter bekräftat på andra ultraljudet. så hade jag inte gjort vul hade jag aldrig misstänkt något!
Vi valde att försöka avbryta graviditeten med tabletter, men kroppen svarade dåligt på dem med. Som att den gjorde allt för att få behålla ?graviditeten?.