Anonym (6 barnet :)) skrev 2022-07-16 18:33:10 följande:
Spännande med första barnet :)
och spännande med nipt eller vad man ska säga.
ja hon sa att missfall risken ökat väldigt mycket när man ser det då jag var inne. hon sa att man ser stor livsglädje typ. Så det känns bra. Men vill ha massor av symtom för tänker då är det mer säkrare. Men det kanske det inte är ? Förstår du känner oro. Men hoppas att det inte är någon fara. Jag vet min sista graviditet med min pojke. Kände jag inga direkta symtom spydde två gånger och mensen var borta och sen var jag trött bara. Så vet jag var väldigt orolig då oxå. Men föddes och är idag 7 år. Mina andra fyra graviditeter mådde jag mycket illa och spydde från och till och det var töser. 4 stycken. Så kanske hade med det att göra ? Du kanske har en liten pojke i magen? Jag vet inte om det kan stämma?
får se om det är så med denna. Eftersom jag spyr ocb mår väldigt illa. Så tänker jag att jag väntar en tös. Får se sen om det stämmer. O isåfall tänker jag att jag får mer hormoner med töser än pojkar.
dock är det andra dagen nu när jag inte spyr. Så dum som man är blir man nojig och tänker att den inte lever ????.
vill bara magen ska växa och bebis och man kan känna den röra sig. Dock dröjer det ett tag till innan man känner deb. Magen är dock väldigt svullen. Men det är la alla tarmar och så.
jobbigt för dig att inte ha så mycket symtom Man blir juh sååå nojig då. Fast man kanske inte behöver bli det.
hoppas nipt testet går bra och ni får svaret snabbare.
Jag har också hört den teorin angående illamående och att det ska vara en tjej, av många. Dock blir jag ganska provocerad av det påståendet, flickor blir liksom nedvärderade redan när dom ligger i livmodern? Som om flickor är det ?värre? könet. Men ja jag har hört den av många runtomkring faktiskt. Har dock vänner och bekanta som mått mycket sämre när dom väntat pojkar jämfört med sina flickor, min mamma t.ex.. Så det är ju inget kvitto på vilket kön det blir. Men har en annan bekant som säger att ?blir man ful och mår dåligt så är det en flicka för flickan tar mammans skönhet? haha men det där är bara gamla skrönor enligt mig.
Jag tror oftast att de som hörs är de gravida som mått skit, vi som inte har så mycket symptom klagar ju inte och då hörs vi inte. Så funkar ju människor i de flesta situationer, man hör oftast det dåliga, därför tror man ju att man SKA må skit när man är gravid och blir orolig för att man mår bra istället. Men jag har även läst att risken för missfall är LÄGRE för de som har symptom på illamående, vilket också skrämmer upp en lite.
Åh ja jag håller med dig om att man vill få känna fostrets rörelser så snart som möjligt så kan man känna sig lite lugnare!!! Tack så mycket, nu är det bara en dag kvar till NIPT, börjar bli nervös nu?