Inlägg från: SofieFia1980 |Visa alla inlägg
  • SofieFia1980

BF FEBRUARI 2023

Hej alla!

Blev bekräftat gravid idag för någon timme sedan! Jag har haft 2 mf nu i vår, ett i februari och ett i maj, därför är jag på min vakt. Jag vet att det verkligen inte är garanterat att det går vägen men jag hoppas såklart! Anledningen till missfallen är antagligen min och min sambos ålder (han 45 och jag 42). Vi har ett barn som är drygt ett år. Håller alla tummar och tår att det går bra nu! Bf 23:e februari. 

:)

• SofieFia1980

Idag har jag gjort mitt första ultraljud! Förra gången jag var gravid och gjorde ultraljud slog inte hjärtat, vilket gjorde mig nervös inför dagens besök. Allt såg bra ut! Förlossningsdatumet förskjuts framåt ett par dagar till den 25:e februari. Jag slapp göra ett vaginalt ultraljud, istället gjorde läkaren ett utanpå magen. Jag är i vecka 7+4 idag och är så glad!

• SofieFia1980

Jag är just nu 9+4 och har också varit lite orolig eftersom mina symptom kommer och går rätt mycket, och de senaste dagarna har jag inte känt någonting alls. Så jag kontaktade min barnmorska och fick komma in på ett extra ultraljud i morse och där fick jag se en helt levande liten krabat som låg och rörde på huvudet! Jag är mycket lugnare nu och konstigt nog kom alla symptom tillbaka direkt efteråt. Ibland undrar jag om det är mycket psykiskt det där med symptom...

I alla fall, är ni oroliga så tycker jag ni ska ringa er barnmorska. de kanske kan hjälpa er och göra ett extra ultraljud så ni slipper oroa er. Det hjälper mycket!

• SofieFia1980

Vår flicka kom den 14:e (bf 21:a) efter igångsättning. Var på väg att få havandeskapsförgiftning. Ingenting hände på 9 timmar, sedan gav de mig en gel som tog 45 minuter att verka för mig. Sedan gick allt väldigt snabbt och jag hann inte få bedövning. Det här är min andra förlossning och den var hemsk i jämförelse med den första, tror inte jag vill göra om det. Vår lilla Bodil är i alla fall ute och väldigt söt!

Svar på tråden BF FEBRUARI 2023