Blåbärsskogen skrev 2022-05-29 20:12:57 följande:
Välkommen hit! Vad spännande med första barnet :D tråkigt med ditt ma, men jag håller alla tummar för dig att det går vägen denna gång <3
Jag är också lite nojjig, dels för att man läser här på fl hur många det faktiskt är som får missfall/ma och för att jag knappt har några symptom. Ska försöka få till ett vul om någon vecka för att se så det faktiskt är ett litet frö därinne, och då kanske man kan slappna av lite mer. För än så länge tror jag inte riktigt på att jag är preggo haha
Haha, jag vet känslan! Hann ju vara preggo en stund senast och var lite illamående ibland - då ville jag inte alls ha symtom men försvann symtom under någon dag (vilket är naturligt) fick jag panik haha! Jag känner nu att jag välkomnar illamåendet från helvetet bara allt går som det ska.
Tyvärr är missfall så himla vanligt. Det suger. Det enda lilla positiva man kan ta med sig om man råkar ut för det som förstagångsgravid, är att kroppen ändå funkar - du blev gravid.
Symtom i vecka 4 är ovanligt, illamåendet kommer vanligtvis i vecka 6. Så var det för mig. Brösten började göra svinont en vecka efter BIM. Då fick jag också växtvärk i livmodern, inte alls som mensvärk utan fullt hanterbart. Och inte som den mensvärk jag hade nu när allt tog sin början. Jag testade positivt fem dagar efter BIM förra gången, och hade 0 symtom - exakt som just nu. Det jag trodde var PMS försvann, ingen mens kom och till slut testade jag. Där är jag nu - ingen molvärk, inte riktigt ont i brösten än. Så jag hoppas att det kommer igång ordentligt en vecka efter BIM som senast.
Sen finns det de som aldrig får ett enda symtom, och de som har symtom från innan BIM. Önskar att det fanns en liten lucka som man kunde öppna och kika så allt var bra där inne :)
Längtar till VUL så att jag får veta om det alls finns något där inne och att det sitter på rätt plats.
Vi får helt enkelt försöka vila i tron att kroppen sköter det här (behöver tatuera det i pannan tror jag).