• Blåbärsskogen

BF FEBRUARI 2023

Hittar ingen tråd för oss som har bf i februari så jag startar väl en! Hoppas att det trillar in mer folk här och att vi kan följas åt :D
    Jag plussade på sticka igår och på digitalt idag. Det här blir första barnet för både mig och min sambo och det känns så himla pirrigt och kul! Mitt bf blir cirka den 2 februari. 

• Svar på tråden BF FEBRUARI 2023
  • Cacan8
    Blåbärsskogen skrev 2022-05-29 20:57:25 följande:
    Skönt att höra att man inte är ensam! 

En sån där lucka hade ju varit perfekt haha, vilken jäkla dröm att när man blir orolig ba "hallå, är det någon hemma???" Fast man skulle väl aldrig låta dendär luckan vara stängd xD 

Har du något inbokat vul redan nu, eller kontaktat mvc för inskrivning? Jag har typ tänkt avvakta 2 veckor sen är jag nog redo att höra av mig dit :)

Som du säger så sköter ju kroppen dethär galant om allt står rätt till, blir det missfall så får man leva i tron att det inte var något som stod rätt till...
    Eftersom jag genomgått IVF får jag ett VUL på kliniken i ca vecka 6, för att kolla så att det finns någon där inne. Efter det ska man skriva in sig på MVC men jag bokade in mig idag till vecka 6+4 eftersom jag vill ha samma barnmorska som senast. Eftersom det är sommar så är det lite ont om tider nämligen, och jag behöver göra KUB så kan inte vänta med besöket till juli för då är det redan dags för KUB. Bättre att få alla remisser i tid. Kan ju avboka allt sen om VUL upptäcker tråkigheter. 

Förra gången fick jag ett tidigt VUL eftersom jag bad barnmorskan om ett (oro och noja), och det var då mitt MA upptäcktes. Den här gången hoppas jag att de kan erbjuda mig tätare kontroller eftersom det inte gick så bra senast. 

Ikväll har jag exakt noll symtom. Vill att något ska göra lite ont haha. Visserligen drar det som träningsvärk på sidan om magen om jag hostar, tror att det är ligamenten. Man får vara glad för det lilla haha!
  • Sarken

Hej!
    Hoppar in här trots att jag har bf den 30e januari (om allt går som det ska) men skiljer ju bara någon dag :)

Jag är gravid med min tredje. Plussade i tisdags men några timmar efter plusset fick jag en blödning och lite mensvärk (samma dag som förväntad mens) Har dock inte blödit något mer sedan dess men har ju ingen aning om det blir en lyckad graviditet eller inte. Pratade med BM och hon sa att om jag inte blöder mer så är jag förmodligen gravid. Hon tyckte att vi skulle boka in ett inskrivningssamtal eftersom jag har svår havandeskapsförgiftning i bagaget (första graviditeten). Tänker dock att jag ska boka in ett VUL privat så snart det går. Håll tummarna! 

• solstråle90

Vad roligt med en bf för februari! Var inte å kikade efter att jag fick positivt i fredags (27 maj) på bim - 4 eller-2 då min cykel är lite ojämn på några dagar. Jag hade sjukt svagt streck som inte ens ville vara med på bild, men det digitala visade gravid! Jag kände på mig att det kunde vara något då jag fick svamp från ingenstans den 20 maj och testade mig då, på bim - 8, jag vet det borde inte synas då men det kan även ha varit - 6 å det kan ses med tidigt test, men icke. Jag har varit värsta testomanen.. Inget jag var vid förra graviditeterna, testar fortfarande med de test jag har kvar och de blir starkare för varje dag å nu har jag ett kvar tills imorgon, sen får jag släppa detta????

Det är vårt tredje barn, bf 5 feb (beroende på vilken längd denna cykel hade så är det +- någon dag)

Skulle vara kul sedan med en Facebook grupp för feb! Men kanske ska invänta fler för februari ????

Vore kul å se hur era test ser ut om ni har bild! 

• solstråle90

Jag har aldrig gjort inlägg här förut, så mina smileys blev visst frågetecken. Får låta bli det å köra på fl:s egna Skrattande

Försöker lägga in en bild, vettetusan om den ser bra ut när jag postar, den ser för stor ut nu. Det är iaf bild på mitt svaga test, digitalt samma dag sa gravid så behövde inte gå och undra. 
  • Sarken
    solstråle90 skrev 2022-05-30 00:41:52 följande:
    //

Jag har aldrig gjort inlägg här förut, så mina smileys blev visst frågetecken. Får låta bli det å köra på fl:s egna Skrattande

Försöker lägga in en bild, vettetusan om den ser bra ut när jag postar, den ser för stor ut nu. Det är iaf bild på mitt svaga test, digitalt samma dag sa gravid så behövde inte gå och undra. 

Här har vi mitt första test (ska endast vara ett streck). Min förra graviditet fick jag jättesvagt som inte heller syntes på bild. Fick vänta 2 dagar innan det gav utslag på digitalt, men skönt att du slipper undra :D
  • Blåbärsskogen

Solstråle90: 
    Jag hade också ett svagt test i fredags då jag testade, men det digitala visade gravid i lördags. Tog ett till imorse och det har ju helt klart stegrat, 3 dagar emellan. Skickar med en bild :) 
    Ja, en fb-grupp vore ju kul! Känner du dig manad att starta en? Har aldrig varit med i en tidigare, men visst är man helt anonym där? Vill ju hålla detta hemligt ganska många veckor till hehe.

• Lollipop92

Hej! Jag hoppar också gärna in här. Plussade svagt på sticka i fredags och idag fick jag 2-3
    veckor gravid på digitalt! Mensen är beräknad på fredag så tycker de är konstigt att jag fått 2-3 veckor redan? 
    Detta är första barnet för oss men hade ett missfall i november, hoppas på det bästa nu!
    Grattis till alla! 

• solstråle90
    Lollipop92 skrev 2022-05-30 15:22:49 följande:

Hej! Jag hoppar också gärna in här. Plussade svagt på sticka i fredags och idag fick jag 2-3
    veckor gravid på digitalt! Mensen är beräknad på fredag så tycker de är konstigt att jag fått 2-3 veckor redan? 
    Detta är första barnet för oss men hade ett missfall i november, hoppas på det bästa nu!
    Grattis till alla! 

Jag har läst om det i andra trådar att alla har olika mängd hcg i urinen och därför kan få fler veckor på de digitala, läste precis om någon som fick 3+ på sin bim.. Har du räknat ut din bf? ????
  • solstråle90

Jag förstod inte hur jag skulle citera då lilla kugghjulet inte ville samarbeta, kan bara citera senaste inlägget i tråden, läste att det var en bugg. Jag är inte så oteknisk så blev lite frustrerad. Däremot skriver jag in smileys hela tiden så det blir massa frågetecken, en vana för mig att alltid göra hehe Drömmer

Jag vill också vara hemlig med min graviditet ett tag. En Facebookgrupp är anonym, andra ser inte vilka som är med, medlemmar ser vilka som är med, men administratör syns för den som söker på gruppen. Så om jag skapar så ser man att det är jag. Efter vecka 12 kommer jag gå ut med det och då skulle jag kunna skapa en Facebook grupp. Så om någon annan vill skapa redan nu så kör annars väntar vi å kan följas åt här Glad

Jag känner att jag har vissa symptom, som vid mina andra graviditeter varit gravsymptom men som jag har vid pms nu. Skillnaden är nog min vimsighet, jag är glömsk i vanliga fall, men nu är det ännu mer. Sen är det den där mättnadskänslan som känns ända upp i halsen, tuggar novalucol hela tiden när jag ätit för att dämpa den känslan. Sen är jag väldigt gasig hehe. Brösten har blivit mer spända, det har jag också vid pms, men nu håller det i sig. Och tröttheten, my God! 

Berättade ni på något roligt sätt för partnern? Och planerar ni hur ni ska berätta för era nära? 

Jag lägger till på bf listan:

Ella Maja: 1 februari, andra barnet
    Blåbärsskogen: 2 februari, första barnet 
    Cacan8: 4 februari, första barnet (IVF)
    Solstråle90: 5 februari, tredje barnet

• Lollipop92

Ahh okej, tack! 

Ella Maja: 1 februari, andra barnet
    Blåbärsskogen: 2 februari, första barnet 
    Cacan8: 4 februari, första barnet (IVF)
    Solstråle90: 5 februari, tredje barnet
    Lollipop92: 8 februari, första barnet