Blåbärsskogen skrev 2022-05-29 20:57:25 följande:
Skönt att höra att man inte är ensam!
En sån där lucka hade ju varit perfekt haha, vilken jäkla dröm att när man blir orolig ba "hallå, är det någon hemma???" Fast man skulle väl aldrig låta dendär luckan vara stängd xD
Har du något inbokat vul redan nu, eller kontaktat mvc för inskrivning? Jag har typ tänkt avvakta 2 veckor sen är jag nog redo att höra av mig dit :)
Som du säger så sköter ju kroppen dethär galant om allt står rätt till, blir det missfall så får man leva i tron att det inte var något som stod rätt till...
Eftersom jag genomgått IVF får jag ett VUL på kliniken i ca vecka 6, för att kolla så att det finns någon där inne. Efter det ska man skriva in sig på MVC men jag bokade in mig idag till vecka 6+4 eftersom jag vill ha samma barnmorska som senast. Eftersom det är sommar så är det lite ont om tider nämligen, och jag behöver göra KUB så kan inte vänta med besöket till juli för då är det redan dags för KUB. Bättre att få alla remisser i tid. Kan ju avboka allt sen om VUL upptäcker tråkigheter.
Förra gången fick jag ett tidigt VUL eftersom jag bad barnmorskan om ett (oro och noja), och det var då mitt MA upptäcktes. Den här gången hoppas jag att de kan erbjuda mig tätare kontroller eftersom det inte gick så bra senast.
Ikväll har jag exakt noll symtom. Vill att något ska göra lite ont haha. Visserligen drar det som träningsvärk på sidan om magen om jag hostar, tror att det är ligamenten. Man får vara glad för det lilla haha!