• Blåbärsskogen

BF FEBRUARI 2023

Hittar ingen tråd för oss som har bf i februari så jag startar väl en! Hoppas att det trillar in mer folk här och att vi kan följas åt :D
    Jag plussade på sticka igår och på digitalt idag. Det här blir första barnet för både mig och min sambo och det känns så himla pirrigt och kul! Mitt bf blir cirka den 2 februari. 

• Svar på tråden BF FEBRUARI 2023
  • Sarken
    Anonym (C) skrev 2022-05-31 11:09:28 följande:

Jag plussade i söndags och enligt min app är bf den 6 feb! 21 år och väntar mitt första tillsammans med min sambo :) 

Grattis! Hjärta 
  • Supermario91

Hej! 

jag plussade igår på tidigt test (BIM -3).

fick ett missfall förra månaden så mkt blandade känslor, lycka över att plussa igen så snart och oro över att få missfall igen. Sitter också och googlar på vart man kan göra VUL i Sthlm, mama Mia har ju tidigt ultraljud k vecka 8 men de känns sååå långt bort.

började få ömma bröst idag men i övrigt inga symptom.

bräknad 11 februari enligt app :) blir om de allt går som de ska första barnet <3

• Anonym (E)

Hej alla! Hoppar in här jag med. Plussade precis idag, på BIM. Har försökt sedan september förra året, fick MA i december (upptäcktes på tidigt UL 8+3 men hade slutat utvecklas i v.5) så nu är jag lika delar jätteglad och lika delar jätteorolig. Om detta går vägen blir det mitt första barn men sambons andra. Jag är 31 år, han 35. 

BF beräknas enligt appen till 9-10 februari beroende på vart jag räknar ut det. 

• 19977
    anviva skrev 2022-05-31 07:33:09 följande:

Hej allihopa! Jag hoppar också in här. Jag har BIM idag och plussade svagt i fredags och sen starkare i söndags och "Gravid" med clearblues tidiga digitala test. Vågar dock inte riktigt tro på det här än, särskilt då jag fått bruna flytningar först litegrann direkt efter sex i söndags och sen rätt ordentligt igår kväll. Nu på morgonen är det lite brunt när jag torkar mig. Testade positivt igen imorse men svårt att avgöra om det är starkare än i söndags, så jag är lite rädd att ett tidigt mf är på g... har någon annan haft liknande med bruna flytningar runt bim?

Hej alla! Jag hoppar också in i tråden då jag fick positivt igår. Igår var den tidigaste dagen i cykeln som jag skulle kunnat få mens (CD29), hade tänkt testa först när mensen var försenad, alltså typ CD33. Men i onsdags (CD27) fick jag en brun nidblödning och har sedan dess haft lite bruna flytningar hela tiden, så kunde inte låta bli att testa igår för jag har aldrig haft det såhär tidigare. Blir lite orolig nu när det är fjärde dagen med bruna flytningar i rad men har många vänner som haft klarrött blod under graviditeten och ändå har det gått bra.

Vad roligt med en facebook-grupp! Jag går med i den efter ultraljudet tror jag, när alla mina nära och kära vet att jag är gravid. Så inte någon i gruppen råkar känna mig och avslöjar det för alla Hehe. Flört Fast jag kommer berätta för folk tidigt, idag ska jag träffa min bästa vän och jaghar lagt test-stickan i en ask som jag ska ge till henne hehe. Så kommer berätta för de närmsta vännerna och familjen nästa gång jag träffar dom liksom. övriga vänner kan få veta efter ultraljudet och jobbet vet jag inte riktigt? kanske efter semestern? det blir väl vecka 15 då typ.

Jag och sambon tog testet tillsammans och satt å kollade på det medan det låååångsamt kom fram ett streck till, det var så kul! Jag bara ?det är ett streck!!!? och han liksom ?Nej det är ingenting där? och jag ?joooo pyttelite???? och så såg han det också och började gråta! det var så fint och så roligt! Jag har absolut INTE trott att jag varit gravid, det har känts som att mensen varit påväg vilken dag som helst i flera dagar. Har haft liiiite ömma bröst men inte så tydligt att jag tänkt att det måste bero på graviditet. Nu i efterhand när jag läser mina anteckningar så har jag haft som känslan att jag var på väg att få svamp i underlivet förra veckan men det bröt aldrig riktigt ut. Det stack liksom till i underlivet, stickningar i vulvan? Hade även sex förra veckan och det strålade något fruktansvärt ända in i livmodern så vi fick avsluta. Och på CD27/ÄL+11 fick jag nidblödning som fortfarande håller i.

Infogar en bild på min tempkurva. Jag hade ÄL på CD16, kände ett hugg och är övertygad om att ägget lossade/kläckte då. vi var på spa då och jag var så orolig att sambons spermier skulle ha dött av värmen från att ha badat i pool fler timmar dagen innan ÄL (samma dag som vi hade sex, det sista röda hjärtat på bilden) men det verkar ha blivit en spa-bebis ändå haha. Skrattande
  • 19977

Ella Maja: 1 februari, andra barnet
    Blåbärsskogen: 2 februari, första barnet 
    Cacan8: 4 februari, första barnet (IVF)
    Solstråle90: 5 februari, tredje barnet
    Lollipop92: 8 februari, första barnet
    19977: 9 februari, första barnet

Så svårt att veta när man ska placera BF, alla appar säger olika och om jag räknar själv så blir det helt annorlunda haha! Men vi säger 9 februari så länge, tror egentligen jag kommer ha senare BF utifrån när jag hade ÄL. Skrattande

Jag är för övrigt såååååå lycklig att det är BF i februari, jag har alltid själv velat fylla år tidigt på året och sagt att ?när jag får barn, då ska jag se till att dom föds tidigt på året? haha så fjantigt och oviktigt egentligen, men när man är 15-20 så är det viktigt ju, hehe. Speciellt om man inte kan få vissa sommarjobb pga att man måste vara 18, och så fyller man år efter sommaren. Eller att fylla år i december när ens bästa vän fyller år i januari och får gå ut på klubben eller ta körkort/moppekort nästan ett år före.

• anviva

19977 - grattis till plusset! Hjärta
    Jag hade bruna små blödningar/flytningar i ungefär 4-5 dagar som började två dagar innan bim så jag trodde det var mensen som var på gång eftersom jag alltid får bruna småblödningar precis innan. Pratade med en barnmorska som sa att det förmodligen är implatationsblödningen. Jag tog också ett test igår (bim+3) och då var strecket ännu starkare än bim-2 och på bim. Så jag tror man kan vara lugn :) 

Symptommässigt har jag nästan konstant molvärk, ömma bröst till och från och en törst från helvetet. Om jag inte dricker på typ fem minuter så har jag blodsmak i halsen. Lite knäppt.

Jag väntar också med Facebook grupp till åtminstone v 12 och jag berättat för familj och vänner. Tycker f ö också det är kul med bebis tidigt på året :)

anviva: 6 februari, första barnet
  • 19977
    anviva skrev 2022-06-04 10:00:27 följande:

19977 - grattis till plusset! Hjärta
    Jag hade bruna små blödningar/flytningar i ungefär 4-5 dagar som började två dagar innan bim så jag trodde det var mensen som var på gång eftersom jag alltid får bruna småblödningar precis innan. Pratade med en barnmorska som sa att det förmodligen är implatationsblödningen. Jag tog också ett test igår (bim+3) och då var strecket ännu starkare än bim-2 och på bim. Så jag tror man kan vara lugn :) 

Symptommässigt har jag nästan konstant molvärk, ömma bröst till och från och en törst från helvetet. Om jag inte dricker på typ fem minuter så har jag blodsmak i halsen. Lite knäppt.

Jag väntar också med Facebook grupp till åtminstone v 12 och jag berättat för familj och vänner. Tycker f ö också det är kul med bebis tidigt på året :)

anviva: 6 februari, första barnet
    Åh okej! Men dessa bruna blödningar/flytningar har alltså slutat nu? Jag är inte så orolig för dessa men min sambo är sjukt orolig och vågar inte riktigt tro på graviditeten pga detta. Men jag har förstått att det är väldigt vanligt så det är säkert ingen fara alls.

Ojdå sådan törst alltså? Jag har också lite lätt molvärk från och till. Min ansiktsrengöring har även börjat lukta spya haha.
  • Smurfananna

Ja väntar också till v12 innan jag går med i gruppen ifall det är någon som känner igen mig.. hihi!  

• Anonym (E)
    Sarken skrev 2022-05-31 07:12:55 följande:
    Jag har ett inbokat imorgon eftersom jag fick en blödning samma dag jag plussade. Vet inte om man kommer se så mycket då jag enligt mina beräkningar kommer vara i vecka 5+1 men man kanske kan se om det är ett missfall, utomkveds eller om allt ser normalt ut för min vecka åtminstone. Om allt ser bra ut kommer jag boka ett till om några veckor för att se om hjärtat tickar Glad

Bor i Göteborg så vet tyvärr inga ställen i Stockholm. Men finns säkert många bra privata Skrattande
    Hoppas att allt såg bra ut på ditt VUL. Då jag bor i närheten undrar jag lite om du har något ställe i Göteborg att rekommendera? 

Var på barnmorskehuset i Göteborg i november på viabilitetsultraljud och det var väl övervägande bra men upptäckte MA då och är nu rädd att alla känslor kommer tillbaka om man skulle återvända dit. Dessutom ser jag inte att man kan boka VUL hos dem utan som tidigast viabilitets-UL från v. 8+0. Då min förra graviditet hade stannat av redan i v.5 och jag inte visste något förrän ovanstående UL i v. 8+3 känns v. 5 som någon jobbig barriär denna gång. Och även om jag vet att saker kan hända när som oavsett att man gjort UL så skulle jag vilja göra någon form av koll efter v.5. 
  • Cacan8
    Anonym (E) skrev 2022-06-05 09:17:06 följande:
    Hoppas att allt såg bra ut på ditt VUL. Då jag bor i närheten undrar jag lite om du har något ställe i Göteborg att rekommendera? 

Var på barnmorskehuset i Göteborg i november på viabilitetsultraljud och det var väl övervägande bra men upptäckte MA då och är nu rädd att alla känslor kommer tillbaka om man skulle återvända dit. Dessutom ser jag inte att man kan boka VUL hos dem utan som tidigast viabilitets-UL från v. 8+0. Då min förra graviditet hade stannat av redan i v.5 och jag inte visste något förrän ovanstående UL i v. 8+3 känns v. 5 som någon jobbig barriär denna gång. Och även om jag vet att saker kan hända när som oavsett att man gjort UL så skulle jag vilja göra någon form av koll efter v.5. 
    Du kan ringa runt till gynekologiska mottagningar och förklara läget och be om tidigt VUL för att säkerställa graviditet. Bokade själv ett nu till vecka 6+2 eftersom jag har ett MA i bagaget och vägrar gå runt med dött embryo i flera veckor igen, eller ett utomkveds. Det var alls inga problem :)
Svar på tråden BF FEBRUARI 2023