• Blåbärsskogen

BF FEBRUARI 2023

Hittar ingen tråd för oss som har bf i februari så jag startar väl en! Hoppas att det trillar in mer folk här och att vi kan följas åt :D
    Jag plussade på sticka igår och på digitalt idag. Det här blir första barnet för både mig och min sambo och det känns så himla pirrigt och kul! Mitt bf blir cirka den 2 februari. 

• Svar på tråden BF FEBRUARI 2023
  • 19977

Hej på er!
    Någon mer än jag som börjat vakna väldigt tidigt varje morgon? Jag har sovit mellan 4-6h varje natt sedan 2 dagar innan jag plussade. Trodde det var en tillfällighet att jag bara vaknade lite extra tidigt innan jobbet först, men sen plussade jag fredag kväll och vaknade ändå vid 05 på lördag morgon.
    Igår vaknade jag redan vid 06 och då la mig inte förrän vid 01.30 typ så det blev inte mycket sömn, men lyckades tack och lov somna om en liten stund efter två timmar, då drömde jag SJUKT mycket drömmar dessutom haha.

Och nu idag vaknade jag klockan 04 och var klarvaken och SUPERHUNGRIG, äter aldrig på nätterna och vaknar aldrig av hunger. Har precis ätit en kiwi, en avokado och en skål med flingor och känner mig fortfarande lika hungrig. Obestämd Hur ska detta sluta.... kommer bli riktigt trött och tjock haha. 

• Smurfananna

19977 - Förstår dig, vaknar också jätte tidigt oavsett om jag går & lägger mig tidigt eller sent! & sen är jag trött/halvseg under hela dagarna, har provat att lägga mig en stund på förmiddagen men det hjälper inte.. Men & andra sidan kanske jag inte ska klaga för jag känner mig helt symptomfri förövrigt!

• Sarken
    Anonym (E) skrev 2022-06-05 09:17:06 följande:
    Hoppas att allt såg bra ut på ditt VUL. Då jag bor i närheten undrar jag lite om du har något ställe i Göteborg att rekommendera? 

Var på barnmorskehuset i Göteborg i november på viabilitetsultraljud och det var väl övervägande bra men upptäckte MA då och är nu rädd att alla känslor kommer tillbaka om man skulle återvända dit. Dessutom ser jag inte att man kan boka VUL hos dem utan som tidigast viabilitets-UL från v. 8+0. Då min förra graviditet hade stannat av redan i v.5 och jag inte visste något förrän ovanstående UL i v. 8+3 känns v. 5 som någon jobbig barriär denna gång. Och även om jag vet att saker kan hända när som oavsett att man gjort UL så skulle jag vilja göra någon form av koll efter v.5. 
    Hej!

Allt gick bra på UL, men är tidigare gången än vad jag tänkte då jag har längre cykel så fick tid igen om ca 2 veckor. Allt såg normalt ut men var för tidigt för att se något. Jag har gått till Sokolova gynkliniken vid domkyrkan alla mina graviditeter. De är superduktiga där Hjärta Kostar 800 kr! Beklagar ditt MA men grattis till nya graviditeten. Hoppas att allt ser fint ut på VUL! 
  • Sarken
    19977 skrev 2022-06-06 04:27:46 följande:

Hej på er!
    Någon mer än jag som börjat vakna väldigt tidigt varje morgon? Jag har sovit mellan 4-6h varje natt sedan 2 dagar innan jag plussade. Trodde det var en tillfällighet att jag bara vaknade lite extra tidigt innan jobbet först, men sen plussade jag fredag kväll och vaknade ändå vid 05 på lördag morgon.
    Igår vaknade jag redan vid 06 och då la mig inte förrän vid 01.30 typ så det blev inte mycket sömn, men lyckades tack och lov somna om en liten stund efter två timmar, då drömde jag SJUKT mycket drömmar dessutom haha.

Och nu idag vaknade jag klockan 04 och var klarvaken och SUPERHUNGRIG, äter aldrig på nätterna och vaknar aldrig av hunger. Har precis ätit en kiwi, en avokado och en skål med flingor och känner mig fortfarande lika hungrig. Obestämd Hur ska detta sluta.... kommer bli riktigt trött och tjock haha. 

Haha känner igen mig! Så har det varit alla mina graviditeter, att jag vaknar tidigt. Är även helt slut på kvällarna och tar gärna en nap under dagen om möjligheten finns. Det var en av anledningarna jag misstänkte att jag var gravid denna gång. Gick upp 05.30 och var TVUNGEN att äta en avokadomacka med färskost på en gång. Äter inte frukost förrän några timmar efter jag har vaknat i vanliga fall. Nu har jag dock lite sämre aptit, går upp och ner Tungan ute
  • 19977
    Sarken skrev 2022-06-06 08:31:54 följande:
    Haha känner igen mig! Så har det varit alla mina graviditeter, att jag vaknar tidigt. Är även helt slut på kvällarna och tar gärna en nap under dagen om möjligheten finns. Det var en av anledningarna jag misstänkte att jag var gravid denna gång. Gick upp 05.30 och var TVUNGEN att äta en avokadomacka med färskost på en gång. Äter inte frukost förrän några timmar efter jag har vaknat i vanliga fall. Nu har jag dock lite sämre aptit, går upp och ner Tungan ute
    Hehe, skönt att höra att man inte är ensam! Vilken vecka är du i nu då om du fick en ny tid för UL om 2 veckor? Bör man se om det finns ett hjärta om 2 veckor isåfall? Jag funderar också på att kolla tidigt bara för att slippa gå längre med eventuellt MA.
  • anviva

19977 (citerings-funktionen verkar inte funka) - ja, de bruna blödningarna slutade efter ungefär fem dagar. Har det slutat för dig än?

• Sarken
    19977 skrev 2022-06-06 15:41:41 följande:
    Hehe, skönt att höra att man inte är ensam! Vilken vecka är du i nu då om du fick en ny tid för UL om 2 veckor? Bör man se om det finns ett hjärta om 2 veckor isåfall? Jag funderar också på att kolla tidigt bara för att slippa gå längre med eventuellt MA.
    Jag är i vecka 5+2 ca (var i ca 4+4 när jag kollade men tänkte att jag var i vecka 5+1) Tänkte inte på att jag har längre cyklar (mellan 32-36) så de kunde ju bara se fostersäcken och att den låg i livmodern. Så uteslöt utomkveds iaf och storleken på fostersäcken var normal för veckan jag är i. Men självklart är jag inte helt lugn förrän jag får se ett tickande hjärta (och ett foster haha) då jag inte vet om det är ett MA eller inte än. 
  • 19977
    anviva skrev 2022-06-06 20:22:04 följande:

19977 (citerings-funktionen verkar inte funka) - ja, de bruna blödningarna slutade efter ungefär fem dagar. Har det slutat för dig än?

Ja nu har de slutat, också efter 5 dagar haha så vi verkar följa varandra du och jag! Skrattande
  • 19977
    Sarken skrev 2022-06-06 21:06:25 följande:
    Jag är i vecka 5+2 ca (var i ca 4+4 när jag kollade men tänkte att jag var i vecka 5+1) Tänkte inte på att jag har längre cyklar (mellan 32-36) så de kunde ju bara se fostersäcken och att den låg i livmodern. Så uteslöt utomkveds iaf och storleken på fostersäcken var normal för veckan jag är i. Men självklart är jag inte helt lugn förrän jag får se ett tickande hjärta (och ett foster haha) då jag inte vet om det är ett MA eller inte än. 
    Ja okej! Förstår att du är orolig. Kommer du vara i cirka vecka 6+4 vid nästa UL då när ni förhoppningsvis ser ett hjärta?
  • Sarken
    19977 skrev 2022-06-07 10:40:16 följande:
    Ja okej! Förstår att du är orolig. Kommer du vara i cirka vecka 6+4 vid nästa UL då när ni förhoppningsvis ser ett hjärta?
    Nej, 7+3, har tid den 21 juni Glad
Svar på tråden BF FEBRUARI 2023