Inlägg från: Blåbärsskogen |Visa alla inlägg
  • Blåbärsskogen

BF FEBRUARI 2023

Hittar ingen tråd för oss som har bf i februari så jag startar väl en! Hoppas att det trillar in mer folk här och att vi kan följas åt :D
    Jag plussade på sticka igår och på digitalt idag. Det här blir första barnet för både mig och min sambo och det känns så himla pirrigt och kul! Mitt bf blir cirka den 2 februari. 

• Svar på tråden BF FEBRUARI 2023
  • Blåbärsskogen

Ella Maja: Tack och grattis till dig också! :) Har du några symptom? Jag känner nästan ingenting nu, småstick i tjejmagen och brösten då och då... hade problem med magkatarr för typ en vecka sen och var väldigt trött, men nu har det vänt och jag mår bättre. Då blir jag ju lite nojjig nu när jag knappt känner något, men försöker att tänka positivt... 

• Blåbärsskogen
    Ella Maja skrev 2022-05-29 12:57:54 följande:

Blåbärsskogen: Jag har nästintill inga symtom. Lite mensvärk känsla bara (antar att det är livmodern som växer). Annars ingenting. i början kändes brösten ömma men antar att jag är i spökveckorna nu. Men vad roligt att det bara är en dag som skiljer oss åt! 

Skönt att jag inte är ensam om att knappt ha några symptom då! Idag har jag känt av lite mensvärk, dock väldigt dov... 
  • Blåbärsskogen
    Cacan8 skrev 2022-05-29 16:52:16 följande:
    BF LISTA:

Ella Maja: 1 februari, andra barnet
    Blåbärsskogen: 2 februari, första barnet 
    Cacan8: 4 februari, första barnet (IVF)
    Välkommen hit! Vad spännande med första barnet :D tråkigt med ditt ma, men jag håller alla tummar för dig att det går vägen denna gång <3
    Jag är också lite nojjig, dels för att man läser här på fl hur många det faktiskt är som får missfall/ma och för att jag knappt har några symptom. Ska försöka få till ett vul om någon vecka för att se så det faktiskt är ett litet frö därinne, och då kanske man kan slappna av lite mer. För än så länge tror jag inte riktigt på att jag är preggo haha
  • Blåbärsskogen
    Cacan8 skrev 2022-05-29 20:41:36 följande:
    Haha, jag vet känslan! Hann ju vara preggo en stund senast och var lite illamående ibland - då ville jag inte alls ha symtom men försvann symtom under någon dag (vilket är naturligt) fick jag panik haha! Jag känner nu att jag välkomnar illamåendet från helvetet bara allt går som det ska.

Tyvärr är missfall så himla vanligt. Det suger. Det enda lilla positiva man kan ta med sig om man råkar ut för det som förstagångsgravid, är att kroppen ändå funkar - du blev gravid. 

Symtom i vecka 4 är ovanligt, illamåendet kommer vanligtvis i vecka 6. Så var det för mig. Brösten började göra svinont en vecka efter BIM. Då fick jag också växtvärk i livmodern, inte alls som mensvärk utan fullt hanterbart. Och inte som den mensvärk jag hade nu när allt tog sin början. Jag testade positivt fem dagar efter BIM förra gången, och hade 0 symtom - exakt som just nu. Det jag trodde var PMS försvann, ingen mens kom och till slut testade jag. Där är jag nu - ingen molvärk, inte riktigt ont i brösten än. Så jag hoppas att det kommer igång ordentligt en vecka efter BIM som senast.
    Sen finns det de som aldrig får ett enda symtom, och de som har symtom från innan BIM. Önskar att det fanns en liten lucka som man kunde öppna och kika så allt var bra där inne :) 

Längtar till VUL så att jag får veta om det alls finns något där inne och att det sitter på rätt plats. 
    Vi får helt enkelt försöka vila i tron att kroppen sköter det här (behöver tatuera det i pannan tror jag). 
    Skönt att höra att man inte är ensam! 

En sån där lucka hade ju varit perfekt haha, vilken jäkla dröm att när man blir orolig ba "hallå, är det någon hemma???" Fast man skulle väl aldrig låta dendär luckan vara stängd xD 

Har du något inbokat vul redan nu, eller kontaktat mvc för inskrivning? Jag har typ tänkt avvakta 2 veckor sen är jag nog redo att höra av mig dit :)

Som du säger så sköter ju kroppen dethär galant om allt står rätt till, blir det missfall så får man leva i tron att det inte var något som stod rätt till...
  • Blåbärsskogen

Solstråle90: 
    Jag hade också ett svagt test i fredags då jag testade, men det digitala visade gravid i lördags. Tog ett till imorse och det har ju helt klart stegrat, 3 dagar emellan. Skickar med en bild :) 
    Ja, en fb-grupp vore ju kul! Känner du dig manad att starta en? Har aldrig varit med i en tidigare, men visst är man helt anonym där? Vill ju hålla detta hemligt ganska många veckor till hehe.

• Blåbärsskogen

19977: Men domdär veckorna är väl inte helt pålitliga? Det har ju inte sjunkit iaf. Jag slutade testa då jag fick 2-3, tänkte att jag bara blir mer nojjig om jag inte får en ökning. Tror nog inte att det är någon fara <3

• Blåbärsskogen

Och jag som inte hade några symptom fick verkligen smaka inatt då jag jobbade natt. Stod och hjälpte en sköterska att sätta in en kateter då jag känner att jag blir alldeles svettig, kort stund därefter börjar det svartna för ögonen och jag är tvungen att gå ut, sätta mig ner och ringa på min kollega som tar över. 
    Efter att jag vilat en stund börjar synen försvinna lite lätt (har en bakgrund av migrän med aura), får väldigt ont i huvudet och samtidigt blir jag så illamående att jag kräks. Usch, det var inte alls roligt men på ett sätt blev jag lite "glad" om det berodde på graviditeten, då jag inte haft några symptom innan haha. 

• Blåbärsskogen
    Var idag på VUL där läkaren såg en graviditet placerad på rätt ställe, en hinnsäck och embryo med hjärtslag. Det som dock inte stämde var att hinnsäcken var alldeles för liten om jag nu är i 6+0. Den var bara 6mm då den egentligen ska vara 2,5cm. Förstår inte hur hinnsäcken kan vara så liten, men att det ändå finns hjärtslag? 
    Det enda läkaren kunde säga var "antingen är du tidigare gången än vad du trodde, eller så är inte detta en normal grav och det kommer att bli missfall". 
    Men någonting kan ju inte stämma då hinnsäcken är för liten för att typ ens vara i v.5 , och hjärtat börjar ju inte slå förrän v.6?
    Jag har fått en ny tid om 9 dagar och den väntan känns så fruktansvärd.... 
  • Blåbärsskogen
    19977 skrev 2022-06-13 18:23:35 följande:
    Åh nej vilket tråkigt besök. Vad synd. Men man vet aldrig vad som händer och det verkar ju vara så himla svårt att både se och avgöra särskilt mycket vid ett så tidigt UL. Kanske har han fel i att han såg 6mm hinnsäck. Förstår att väntan till nästa VUL måste kännas olidlig. Jag håller ändå tummarna för dig och att det kommer gå som det ska. Ett tickande hjärta är ju definitivt ett gott besked!

Men håller med om att det låter konstigt med en alldeles för liten hinnsäck trots ett tickande hjärta, isåfall går ju utveckligen inte i rätt steg utan hipp som happ?
    Ja det var riktigt tråkigt besök, och just för att hon inte kunde säga varken bu eller bä... Har läst liknande berättelser där det vuxit till sig, och att det är så oklart när man gör vul såpass tidigt. Men det kanske bara är jag som griper efter halmstrån, men jag hoppas ju såklart på det bästa. 
  • Blåbärsskogen

Fick igårkväll bruna flytningar på toapappret och även imorse, vet att man kan blöda efter vul pga sköra slemhinnor men det känns ju inte så troligt med tanke på beskedet igår... 2 odds emot mig. Jaja, tiden får väl utvisa. Bara så jobbigt att gå runt ovetandesRynkar på näsan

• Blåbärsskogen
    Cacan8 skrev 2022-06-14 10:23:20 följande:

Nu har jag varit på VUL och allt gick bra! Embryot mäter 5+6 och jag är i 6+2, men 1 mm ökar på med 2 dagar och felmätning är vanligt så här tidigt så inget att oroa sig för sa läkaren. Hjärtat tickade på och hinnsäcken hade rätt mått. Efter min lilla blödning och spotting känns det sååå skönt! Senast fick jag MA i ungefär den här veckan men då mätte embryot en vecka fel på tidigt VUL, så jag hoppas att det här är ett gott tecken. Även om jag vet att risken för MF är stor fram till vecka 12 så har det här lugnat mig ordentligt. UL i nästa vecka, då hoppas jag att pluppen på skärmen syns lite bättre och att man kan mäta hjärtslagen. 

Blåbärsskogen: Så här tidigt är det så mycket som händer där inne, måtten stämmer inte alltid och vissa har dessutom dålig utrustning. Jag håller tummarna för dig!!

Glad för din skull att höra att allting såg bra ut! Vilket skönt besked och dom säger ju att missfallsrisken minskar rätt mycket om man sett ett tickande hjärta <3

Tror tyvärr inte att detta bådar så gott för mig, mina bruna flytningar har ökat lite nu under förmiddagen och det har även börjat smyga sig på en smärta i tjejmagen. Smärtan kommer och går, ibland gör det rätt så ont en liten stund och sen går det över. Jag är ganska inställd på mf. Får väl se hur dessa 8 dagar kvar utspelar sig och nästa onsdag få se på vul igen. 
  • Blåbärsskogen
    19977 skrev 2022-06-19 20:52:04 följande:

Håller tummarna för dig! Hjärta

Blåbärsskogen, hur mår du? Tänker på dig och hoppas att det har vänt för dig. Hjärta

Tack som frågar, psykiskt mår jag väl rätt ok. Ledsamt och ensamt men det rullar väl på. Fortsätter att blöda (dock typ endast när jag går på toa) och mest brunt... Ingen störtblödning ännu som jag går och väntar på. Har inga symptom så jag är väl 99% säker på att de är missfall och jag får det väl klart för mig på onsdag då jag ska på vul. Hjärta
  • Blåbärsskogen

Kommit hem från ultraljudet nu och min magkänsla stämde. Ett missfall, kroppen har skött det bra enligt läkaren och det var endast litegrann kvar. Tyvärr blir det ingen bebis för oss i februari men jag önskar er alla andra lycka till Hjärta

• Blåbärsskogen
    19977 skrev 2022-06-22 21:21:52 följande:

Åh!!!! Gråter Fy vad orättvist? beklagar verkligen. Vet inte alls hur det känns men kan tänka mig att det måste vara en enorm besvikelse. Det är skönt att höra att din kropp verkar ha skött det bra åtminstone.

Hoppas ni kan återhämta er snabbt och ta er vidare till vad ni nu vill härefter! Hjärta

Vad var det som gjorde att din magkänsla sa att det var missfall? ditt första UL såklart, men utöver det så kände du att du hade symptom som sedan försvann va?

Klart det känns tråkigt men vi har som accepterat det och går vidare, så det känns ändå inte som en hel katastrof.

Precis, symptomen försvann... Men sen hade jag bara en känsla, men var väl lite negativt inställd redan från början tyvärr. Går typ inte att förklara men det kändes bara annorlunda.
Svar på tråden BF FEBRUARI 2023