Inlägg från: Sarken |Visa alla inlägg
  • Sarken

BF FEBRUARI 2023

Hej!
    Hoppar in här trots att jag har bf den 30e januari (om allt går som det ska) men skiljer ju bara någon dag :)

Jag är gravid med min tredje. Plussade i tisdags men några timmar efter plusset fick jag en blödning och lite mensvärk (samma dag som förväntad mens) Har dock inte blödit något mer sedan dess men har ju ingen aning om det blir en lyckad graviditet eller inte. Pratade med BM och hon sa att om jag inte blöder mer så är jag förmodligen gravid. Hon tyckte att vi skulle boka in ett inskrivningssamtal eftersom jag har svår havandeskapsförgiftning i bagaget (första graviditeten). Tänker dock att jag ska boka in ett VUL privat så snart det går. Håll tummarna! 

• Sarken
    solstråle90 skrev 2022-05-30 00:41:52 följande:
    //

Jag har aldrig gjort inlägg här förut, så mina smileys blev visst frågetecken. Får låta bli det å köra på fl:s egna Skrattande

Försöker lägga in en bild, vettetusan om den ser bra ut när jag postar, den ser för stor ut nu. Det är iaf bild på mitt svaga test, digitalt samma dag sa gravid så behövde inte gå och undra. 

Här har vi mitt första test (ska endast vara ett streck). Min förra graviditet fick jag jättesvagt som inte heller syntes på bild. Fick vänta 2 dagar innan det gav utslag på digitalt, men skönt att du slipper undra :D
  • Sarken
    Ella Maja skrev 2022-05-30 23:14:51 följande:

Hej allihopa! 

Är det någon här som ska gå på/planerar att gå på ett VUL? Har ingen erfarenhet av tidigt ultraljud. Finns det någon ni rekommenderar i Stockholm? Prisvär mm? Tacksam för svar <3

Jag har ett inbokat imorgon eftersom jag fick en blödning samma dag jag plussade. Vet inte om man kommer se så mycket då jag enligt mina beräkningar kommer vara i vecka 5+1 men man kanske kan se om det är ett missfall, utomkveds eller om allt ser normalt ut för min vecka åtminstone. Om allt ser bra ut kommer jag boka ett till om några veckor för att se om hjärtat tickar Glad

Bor i Göteborg så vet tyvärr inga ställen i Stockholm. Men finns säkert många bra privata Skrattande
  • Sarken
    anviva skrev 2022-05-31 07:33:09 följande:

Hej allihopa! Jag hoppar också in här. Jag har BIM idag och plussade svagt i fredags och sen starkare i söndags och "Gravid" med clearblues tidiga digitala test. Vågar dock inte riktigt tro på det här än, särskilt då jag fått bruna flytningar först litegrann direkt efter sex i söndags och sen rätt ordentligt igår kväll. Nu på morgonen är det lite brunt när jag torkar mig. Testade positivt igen imorse men svårt att avgöra om det är starkare än i söndags, så jag är lite rädd att ett tidigt mf är på g... har någon annan haft liknande med bruna flytningar runt bim?

Jag fick en blödning i några timmar samma dag som plusset så vet inte hur det ligger till för mig heller. Fortfarande positivt på gravtest men säger ju inte så mycket egentligen. Men både med sonen och dottern fick jag ljusrosa på pappret och sedan brunt. Tror inte att du behöver oroa dig, speciellt inte eftersom det kom i samband med sex heller. Säkert bara känsliga slemhinnor nu i början Hjärta
  • Sarken
    anviva skrev 2022-05-31 08:32:31 följande:
    Tack! Ja, i söndags tänkte jag att det nog var sköra slemhinnor, men när det var brunt blod på pappret imorse utan flytning så blir man ju lite fundersam.. men det är väl bara att vänta och se helt enkelt.. hoppas allt är som det ska för dig när du kollar vul Hjärta
    Ja men precis, kan dock lugna dig med att det hände mig ett flertal gånger i början även om det inte var i samband med sex Glad Men ja, man får vänta och se (jobbigast av allt haha). Tack så mycket Hjärta
  • Sarken
    Mickan27 skrev 2022-05-31 20:36:56 följande:

Hej!

Jag hoppar också in! Har försökt i 9 månader och äntligen plussat idag på äl +15! Hade lovat mig att vänta med att testa tills jag verkligen trodde på att det skulle bli ett plus och det blev det! Har kört natural cycles och kunde se hur tempen fortsatt låg högt efter BIM, någon mer som följt temp? Är beräknad 6e februari. Det är vårat första och både jag och sambon är 27. Grattis till alla som plussat! 

Åh vad roligt, grattis!! Hjärta 
  • Sarken
    Anonym (C) skrev 2022-05-31 11:09:28 följande:

Jag plussade i söndags och enligt min app är bf den 6 feb! 21 år och väntar mitt första tillsammans med min sambo :) 

Grattis! Hjärta 
  • Sarken
    Anonym (E) skrev 2022-06-05 09:17:06 följande:
    Hoppas att allt såg bra ut på ditt VUL. Då jag bor i närheten undrar jag lite om du har något ställe i Göteborg att rekommendera? 

Var på barnmorskehuset i Göteborg i november på viabilitetsultraljud och det var väl övervägande bra men upptäckte MA då och är nu rädd att alla känslor kommer tillbaka om man skulle återvända dit. Dessutom ser jag inte att man kan boka VUL hos dem utan som tidigast viabilitets-UL från v. 8+0. Då min förra graviditet hade stannat av redan i v.5 och jag inte visste något förrän ovanstående UL i v. 8+3 känns v. 5 som någon jobbig barriär denna gång. Och även om jag vet att saker kan hända när som oavsett att man gjort UL så skulle jag vilja göra någon form av koll efter v.5. 
    Hej!

Allt gick bra på UL, men är tidigare gången än vad jag tänkte då jag har längre cykel så fick tid igen om ca 2 veckor. Allt såg normalt ut men var för tidigt för att se något. Jag har gått till Sokolova gynkliniken vid domkyrkan alla mina graviditeter. De är superduktiga där Hjärta Kostar 800 kr! Beklagar ditt MA men grattis till nya graviditeten. Hoppas att allt ser fint ut på VUL! 
  • Sarken
    19977 skrev 2022-06-06 04:27:46 följande:

Hej på er!
    Någon mer än jag som börjat vakna väldigt tidigt varje morgon? Jag har sovit mellan 4-6h varje natt sedan 2 dagar innan jag plussade. Trodde det var en tillfällighet att jag bara vaknade lite extra tidigt innan jobbet först, men sen plussade jag fredag kväll och vaknade ändå vid 05 på lördag morgon.
    Igår vaknade jag redan vid 06 och då la mig inte förrän vid 01.30 typ så det blev inte mycket sömn, men lyckades tack och lov somna om en liten stund efter två timmar, då drömde jag SJUKT mycket drömmar dessutom haha.

Och nu idag vaknade jag klockan 04 och var klarvaken och SUPERHUNGRIG, äter aldrig på nätterna och vaknar aldrig av hunger. Har precis ätit en kiwi, en avokado och en skål med flingor och känner mig fortfarande lika hungrig. Obestämd Hur ska detta sluta.... kommer bli riktigt trött och tjock haha. 

Haha känner igen mig! Så har det varit alla mina graviditeter, att jag vaknar tidigt. Är även helt slut på kvällarna och tar gärna en nap under dagen om möjligheten finns. Det var en av anledningarna jag misstänkte att jag var gravid denna gång. Gick upp 05.30 och var TVUNGEN att äta en avokadomacka med färskost på en gång. Äter inte frukost förrän några timmar efter jag har vaknat i vanliga fall. Nu har jag dock lite sämre aptit, går upp och ner Tungan ute
  • Sarken
    19977 skrev 2022-06-06 15:41:41 följande:
    Hehe, skönt att höra att man inte är ensam! Vilken vecka är du i nu då om du fick en ny tid för UL om 2 veckor? Bör man se om det finns ett hjärta om 2 veckor isåfall? Jag funderar också på att kolla tidigt bara för att slippa gå längre med eventuellt MA.
    Jag är i vecka 5+2 ca (var i ca 4+4 när jag kollade men tänkte att jag var i vecka 5+1) Tänkte inte på att jag har längre cyklar (mellan 32-36) så de kunde ju bara se fostersäcken och att den låg i livmodern. Så uteslöt utomkveds iaf och storleken på fostersäcken var normal för veckan jag är i. Men självklart är jag inte helt lugn förrän jag får se ett tickande hjärta (och ett foster haha) då jag inte vet om det är ett MA eller inte än. 
Svar på tråden BF FEBRUARI 2023