• Svennebanan75

Vem är otrogen?

Jag har sett många inlägg om otrohet, många är rädda för att deras partner ska vara otrogna, andra tänder på tanken och en hel del vill vara otrogna. Klart är att sexuell spänning väcker lust, och många kan utan problem tänka sig vara otrogna. Jag njuter så mycket av sex med olika kvinnor att jag helt enkelt inte kan sluta.

Så jag undrar, hur många kan tänka sig att på ett eller annat sätt vara otrogna mot sin partner?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem är otrogen?
  • molly50
    Anonym (Bizz) skrev 2022-04-17 12:43:51 följande:
    Jag håller helt med att sambon borde informerats om detta. Vem fasen vill ha en sån vän?
    Ja,precis. Men sådana vänner behöver man inga fiender.
  • molly50
    Anonym (Ironi) skrev 2022-04-17 13:04:26 följande:
    Det är lite av en klassiker annars att vara med partnerns vänner. De berättar inte eftersom de inte själva vill sätta vänskapen på spel.
    Vill man inte sätta vänskapen på spel så borde man inte bete sig så från första början.
  • Anonym (Ironi)
    molly50 skrev 2022-04-17 21:21:29 följande:
    Vill man inte sätta vänskapen på spel så borde man inte bete sig så från första början.

Oki doki. Vill du skriva fler självklarheter?

Det spelar ju ingen roll vad alla "borde" göra(enligt dej) när dom inte gör det?

• molly50
    Anonym (Ironi) skrev 2022-04-17 21:28:27 följande:

Oki doki. Vill du skriva fler självklarheter?

Det spelar ju ingen roll vad alla "borde" göra(enligt dej) när dom inte gör det?

Du behöver inte låta spydig.
    Jag skrev bara min åsikt. Sen är det ju upp till var och en hur de vill göra.
  • Anonym (Ironi)
    molly50 skrev 2022-04-17 21:32:32 följande:
    Du behöver inte låta spydig.
    Jag skrev bara min åsikt. Sen är det ju upp till var och en hur de vill göra.

Fast du citerade mej. Så jag blev inblandad i din åsikt. Som var så uppenbar att den inte behöver skrivas?

Skriver man som dej får man ju stå ut med spydigheter?

• molly50
    Anonym (Ironi) skrev 2022-04-17 21:37:38 följande:

Fast du citerade mej. Så jag blev inblandad i din åsikt. Som var så uppenbar att den inte behöver skrivas?

Skriver man som dej får man ju stå ut med spydigheter?

Och du citerade mig. Jag svarade bara på det.

På vilket sätt menar du att jag förtjänar spydighet?
    Gillar du inte det jag skriver så är det bara att scrolla förbi och låta bli att svara.
  • Anonym (Ironi)
    molly50 skrev 2022-04-17 21:47:29 följande:
    Och du citerade mig. Jag svarade bara på det.

På vilket sätt menar du att jag förtjänar spydighet?
    Gillar du inte det jag skriver så är det bara att scrolla förbi och låta bli att svara.

Jag scrollar mycket. Men du citerade mej. Vad är det du inte förstår i det? Du drog in mej i ditt resonemang. 

Du förtjänar spydighet när du skriver uppenbara saker. Som jag skrev i inlägget du citerade nu. Hur var det oklart?

• molly50
    Anonym (Ironi) skrev 2022-04-17 22:19:03 följande:

Jag scrollar mycket. Men du citerade mej. Vad är det du inte förstår i det? Du drog in mej i ditt resonemang. 

Du förtjänar spydighet när du skriver uppenbara saker. Som jag skrev i inlägget du citerade nu. Hur var det oklart?

Det var du som började citera mitt svar till en annan person.

Vad var så provocerande i det jag skrev? Kan du förklara det?
    Jag tycker det är betydligt mer provocerande med ogrundade påhopp utan förklaring än det är med andra personers åsikter.
  • Anonym (tjej)
    Elefantmannen2 skrev 2022-04-17 14:52:57 följande:

Fast man måste ju ta vissa saker i beaktande när man läser studien. Man kan definitivt inte påstå att 97% är "trogna".

Vad är en sexuell aktivitet? Är det camsex? Sexchatt? IRL-sex?

Populationen är mellan 15 och 65 år. Vid 15 och ett par år efter det har man sällan riktiga förhållanden att vara otrogen i. Vid 55-65 kanske mindre driv? 

Och, framförallt, är folk väldigt sällan helt ärliga med förehavanden som anses fel eller omoraliska. 

"Fast man måste ju ta vissa saker i beaktande när man läser studien. Man kan definitivt inte påstå att 97% är "trogna".

Vad gäller statistiken på "trogna" i fysisk bemärkelse (97%) visar sig nog RFSU's undersökningsresultat stå sig och vara representativa i de flesta kretsar. Sen finns alltid subkulturer och sociala plattformar där inställning och agerande ligger långt ifrån vanligt folks beteende. Litteratur, serier och realityshower ger inte alltid en realistisk bild av hur folk i gemen uppför sig. Bilden av trohet/otrohet blir därför mycket missvisande. Yrkesfolk som arbetar med människor i kris eller i problematiska dilemman ges också en snedvriden uppfattning om hur folk vanligtvis lever sina liv, när de möter en begränsad del av befolkningen (slimmad population).

"Vad är en sexuell aktivitet? Är det camsex? Sexchatt? IRL-sex?".

Om du tar del av och läser bifogad länk om hur otrohet definieras och hur dess skilda avarter i gränslösa aktiviteter/beteenden ter sig rätas alla dina frågetecken garanterat ut.

Intressant att notera är att nära hälften av kvinnorna i undersökningen anser att flirta på nätet klassas som otrohet.

6 av 10 uppfattar webcam-sex som otrohet. Osv.

Studien visar vidare på element som förstör de tillfrågade parternas sexliv. Ex vis om partnern ägnar för mycket tid med mobilen/surfplattan/datorn. En klar erotiksläckare som leder till ökad otrohetsfrekvens med andra mer tillgängliga partners? Fysisk sexuell aktivitet? Internetchatt? webcam-sex? Internetflirt? Frekvent mejlade med utomstående partner?

Som alltid är en god kommunikation A och O. De som upplever internetaktiviteter som flirt, porrtittande eller webcam-sex som otrohet behöver definitivt vara tydlig med saken med sin partner i ömsesidiga, öppna och ärliga samtal. 

"Och, framförallt, är folk väldigt sällan helt ärliga med förehavanden som anses fel eller omoraliska".

Det du här säger är ett dilemma i alldagligt umgänge där anonymiteten saknas och i alla sorters undersökningar. På plussidan i RFSU studien är att svaren, precis som i årets riksdagsval, lämnas anonymt vilket bidrar till en ökad öppenhet och ärlighet. Många har därtill ett genuint behov av att lätta sina hjärtan i en delikat fråga. 

www.rfsu.se/globalassets/pdf/kadiskollen-2016.pdf

• Anonym (tjej)
    Anonym (Kan tänka mig det!) skrev 2022-04-17 12:38:31 följande:
    Anledningen att jag inte berättade var just det de var (och är fortfarande av Facebook att döma) bästa vänner. Som systrar. De kunde skratta ihop och fnittra i timmar i sträck. Hade egna "ord" ihop som ingen annan förstod. Jag ville verkligen inte sabba det för dem.

Men du har helt rätt, jag var bara inte tillräckligt smart för att tänka rätt egentligen. 
    Anser precis som Molly50 att du bör vara öppen med din tidigare flickvän om hennes upplevda goda väninna. Kvinnan låter knappast som ett gott väninnematerial: fantastisk, lojal, mogen, moraliskt högfungerande person eller en pålitlig stabil väninna?. Det spelar ingen roll hur nära de tedde sig som väninnor på systernivå med eget språk osv. Sanningen bör nog uppdagas så att den svikna vet exakt var hon har sin närmaste "väninna".

Är du tillräckligt smart för att tänka rätt i dag då?

En eloge dock till din hantering av de sexuellt aggressiva förförelsemetoderna av din flickväns s k väninna. Den väsentligaste delen i din ja porrpåminnande story. 

Svar på tråden Vem är otrogen?