• Svennebanan75

Vem är otrogen?

Jag har sett många inlägg om otrohet, många är rädda för att deras partner ska vara otrogna, andra tänder på tanken och en hel del vill vara otrogna. Klart är att sexuell spänning väcker lust, och många kan utan problem tänka sig vara otrogna. Jag njuter så mycket av sex med olika kvinnor att jag helt enkelt inte kan sluta.

Så jag undrar, hur många kan tänka sig att på ett eller annat sätt vara otrogna mot sin partner?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem är otrogen?
  • Anonym (Glädjedödaren)
    Anonym (tjej) skrev 2022-04-20 01:16:03 följande:
    En eloge dock till din hantering av de sexuellt aggressiva förförelsemetoderna av din flickväns s k väninna. Den väsentligaste delen i din ja porrpåminnande story. 

Den där storyn är troligen mest en fantasiprodukt.
  • Anonym (tjej)
    Anonym (Glädjedödaren) skrev 2022-04-20 07:28:18 följande:
    Den där storyn är troligen mest en fantasiprodukt.
    Ja, förmodligen en fantasi/ett drömscenario hos grabben ifråga. Precis som du säger...
  • Elefantmannen2
    Anonym (tjej) skrev 2022-04-20 01:02:10 följande:
    "Fast man måste ju ta vissa saker i beaktande när man läser studien. Man kan definitivt inte påstå att 97% är "trogna".

Vad gäller statistiken på "trogna" i fysisk bemärkelse (97%) visar sig nog RFSU's undersökningsresultat stå sig och vara representativa i de flesta kretsar. Sen finns alltid subkulturer och sociala plattformar där inställning och agerande ligger långt ifrån vanligt folks beteende. Litteratur, serier och realityshower ger inte alltid en realistisk bild av hur folk i gemen uppför sig. Bilden av trohet/otrohet blir därför mycket missvisande. Yrkesfolk som arbetar med människor i kris eller i problematiska dilemman ges också en snedvriden uppfattning om hur folk vanligtvis lever sina liv, när de möter en begränsad del av befolkningen (slimmad population).

"Vad är en sexuell aktivitet? Är det camsex? Sexchatt? IRL-sex?".

Om du tar del av och läser bifogad länk om hur otrohet definieras och hur dess skilda avarter i gränslösa aktiviteter/beteenden ter sig rätas alla dina frågetecken garanterat ut.

Intressant att notera är att nära hälften av kvinnorna i undersökningen anser att flirta på nätet klassas som otrohet.

6 av 10 uppfattar webcam-sex som otrohet. Osv.

Studien visar vidare på element som förstör de tillfrågade parternas sexliv. Ex vis om partnern ägnar för mycket tid med mobilen/surfplattan/datorn. En klar erotiksläckare som leder till ökad otrohetsfrekvens med andra mer tillgängliga partners? Fysisk sexuell aktivitet? Internetchatt? webcam-sex? Internetflirt? Frekvent mejlade med utomstående partner?

Som alltid är en god kommunikation A och O. De som upplever internetaktiviteter som flirt, porrtittande eller webcam-sex som otrohet behöver definitivt vara tydlig med saken med sin partner i ömsesidiga, öppna och ärliga samtal. 

"Och, framförallt, är folk väldigt sällan helt ärliga med förehavanden som anses fel eller omoraliska".

Det du här säger är ett dilemma i alldagligt umgänge där anonymiteten saknas och i alla sorters undersökningar. På plussidan i RFSU studien är att svaren, precis som i årets riksdagsval, lämnas anonymt vilket bidrar till en ökad öppenhet och ärlighet. Många har därtill ett genuint behov av att lätta sina hjärtan i en delikat fråga. 

www.rfsu.se/globalassets/pdf/kadiskollen-2016.pdf

Nej, inga frågetecken rätas ut genom att blanda frågeställningar. Att X% anser att det otrohet att prata om förhållandet med nära och kära definierar inte vad som menas med sexuell handling i en annan fråga. 

Jag förklarar mycket enkelt och övergripande varför det är helt fel att slänga sig med att 97% är trogna. Att en mycket stor andel är singlar och därmed inte kan vara otrogna är exempelvis väldigt uppenbart. Även om man nu skulle vilja misstolka utfallet av någon märklig anledning. 

Man vet att folk ljuger i anonyma enkäter/studier. Bland annat för att man ljuger för sig själv, för att man inte förlitar sig på att man är 100% anonym och fler anledningar. Om folk svarar i en studie för att lätta sina hjärtan är populationen utvald på felaktiga grunder och biased. Vilket är grunden till att alla enkäter på det här forumet är totalt missvisande, även om deltagarna tror att de är anonyma. 

• Anonym (tjej)
    Elefantmannen2 skrev 2022-04-20 12:59:46 följande:

Nej, inga frågetecken rätas ut genom att blanda frågeställningar. Att X% anser att det otrohet att prata om förhållandet med nära och kära definierar inte vad som menas med sexuell handling i en annan fråga. 

Jag förklarar mycket enkelt och övergripande varför det är helt fel att slänga sig med att 97% är trogna. Att en mycket stor andel är singlar och därmed inte kan vara otrogna är exempelvis väldigt uppenbart. Även om man nu skulle vilja misstolka utfallet av någon märklig anledning. 

Man vet att folk ljuger i anonyma enkäter/studier. Bland annat för att man ljuger för sig själv, för att man inte förlitar sig på att man är 100% anonym och fler anledningar. Om folk svarar i en studie för att lätta sina hjärtan är populationen utvald på felaktiga grunder och biased. Vilket är grunden till att alla enkäter på det här forumet är totalt missvisande, även om deltagarna tror att de är anonyma. 

@Elefantmannen2

Det var faktiskt du själv som blandade ihop frågeställningarna i vad som räknas som otrohet (i #79). När du drog in webcam-sex, sexchatt och ställde dessa fenomen mot fysisk sexuell otrohet IRL. Inte Jag. I mitt inlägg svarade jag på dimridåer....... Skapade för att undvika den springande punkten? 

Går det att lägga din faktaresistens åt sidan, genom ihopblandning av korten, och fokusera på kalla fakta??

På nytt. Resultaten av den statistiskt säkerställda undersökningen som Norm genomförde (Kådiskollens underlag) visade att fem procent av männen varit otrogna det senaste året. Varken mer eller mindre! Sammantaget med kvinnors snedsteg inkluderade visar resultatet att tre procent haft en eller flera relationer under det undersökta året som partnern inte kände till. Punkt. 

Din kunskapsresistens och ovilja att "godkänna" Norm:s statistiskt pålitliga resultat vad gäller studiens validitet och reliabilitet exponerar endast en vilja att snedvrida resultaten uppåt utifrån eget godtycke. Därför blandade du in webcam-sex och sexchatt. 

Uppenbarligen prioriteras sociala forum där statistiskt säkerställda studier och vetenskaplighet saknas (med istället värdemässigt styrda frågeformulär av TS som tillhör vanligheter i trådstarter...) som husbibel eller bondepraktika?. Slumpmässiga och känslomässigt pådrivna underlag à la flockbeteende med en stark grupp-påverkan "legitimerar" egen eller andras otrohet? Är du mån om att vara i mainstream åsikt på forum möjligen.

www.doktorn.com/artikel/undersökning-därför-väljer-svenskarna-att-vara-otrogna/

• Anonym (jaha)

Iof ingen nyhet att otrogna människor gärna vill tro att alla är lika omoraliska som dem själva för att normalisera sitt agerande. Det ser man ju i var och varannan tråd om otrohet. Otrogna människor hävdar alltid att...

1) Alla är otrogna och de få som inte är det skulle vilja det och har bara inte haft chansen än...

2) Polyamori och otrohet hör ihop

3) Trohet och ärlighet är ett dumt påfund påhittat av kyrkan

4) Människans "natur" är att svika, ljuga och manipulera andra

5) Att gilla att svika, ljuga och manipulera är detsamma som "mognad" och att ogilla det är detsamma som omognad.

Osv, osv... etc...

Tänk om dessa människor kunde lägga lika mycket tid på att jobba med sig själva och bli bättre människor som de lägger på att hitta på ursäkter och bortförklaringar för sitt agerandeDrömmer

• Anonym (Glädjedödaren)
    Anonym (jaha) skrev 2022-04-21 09:46:02 följande:

Iof ingen nyhet att otrogna människor gärna vill tro att alla är lika omoraliska som dem själva för att normalisera sitt agerande. Det ser man ju i var och varannan tråd om otrohet. Otrogna människor hävdar alltid att...

1) Alla är otrogna och de få som inte är det skulle vilja det och har bara inte haft chansen än...

2) Polyamori och otrohet hör ihop

3) Trohet och ärlighet är ett dumt påfund påhittat av kyrkan

4) Människans "natur" är att svika, ljuga och manipulera andra

5) Att gilla att svika, ljuga och manipulera är detsamma som "mognad" och att ogilla det är detsamma som omognad.

Osv, osv... etc...

Tänk om dessa människor kunde lägga lika mycket tid på att jobba med sig själva och bli bättre människor som de lägger på att hitta på ursäkter och bortförklaringar för sitt agerandeDrömmer

Jag vill inte bli en "bättre människa". Jag vill njuta av livet. 

Förresten...den där listan är ju ditt eget hittepå. Eller hittade du den på Wikipedia?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Glädjedödaren) skrev 2022-04-21 10:15:29 följande:
    Jag vill inte bli en "bättre människa". Jag vill njuta av livet. 

Förresten...den där listan är ju ditt eget hittepå. Eller hittade du den på Wikipedia?
    Och för att njuta av livet så måste man såklart svika, ljuga och manipulera andra?

Listan är en kort sammanfattning av åsikter otrogna människor kläcker ur sig i tråd efter tråd.
  • Elefantmannen2
    Anonym (tjej) skrev 2022-04-20 23:28:06 följande:
    @Elefantmannen2

Det var faktiskt du själv som blandade ihop frågeställningarna i vad som räknas som otrohet (i #79). När du drog in webcam-sex, sexchatt och ställde dessa fenomen mot fysisk sexuell otrohet IRL. Inte Jag. I mitt inlägg svarade jag på dimridåer....... Skapade för att undvika den springande punkten? 

Går det att lägga din faktaresistens åt sidan, genom ihopblandning av korten, och fokusera på kalla fakta??

På nytt. Resultaten av den statistiskt säkerställda undersökningen som Norm genomförde (Kådiskollens underlag) visade att fem procent av männen varit otrogna det senaste året. Varken mer eller mindre! Sammantaget med kvinnors snedsteg inkluderade visar resultatet att tre procent haft en eller flera relationer under det undersökta året som partnern inte kände till. Punkt. 

Din kunskapsresistens och ovilja att "godkänna" Norm:s statistiskt pålitliga resultat vad gäller studiens validitet och reliabilitet exponerar endast en vilja att snedvrida resultaten uppåt utifrån eget godtycke. Därför blandade du in webcam-sex och sexchatt. 

Uppenbarligen prioriteras sociala forum där statistiskt säkerställda studier och vetenskaplighet saknas (med istället värdemässigt styrda frågeformulär av TS som tillhör vanligheter i trådstarter...) som husbibel eller bondepraktika?. Slumpmässiga och känslomässigt pådrivna underlag à la flockbeteende med en stark grupp-påverkan "legitimerar" egen eller andras otrohet? Är du mån om att vara i mainstream åsikt på forum möjligen.

www.doktorn.com/artikel/undersökning-därför-väljer-svenskarna-att-vara-otrogna/

Det står uttryckligen så här: "Jag har haft en sexuell relation parallellt med min fasta relation som min fasta partner inte kände till / inte skulle tycka om" där de 3% du hänvisar till svarat ja. Som det stycket du citerar feltolkar((genom att bl.a. överföra det på befolkningen och inte populationens motsvarighet av befolkningen, d.v.s.15-65 som haft sex minst en gång) och du fultolkar. 

Min fråga gällande just vad "sexuell relation" inbegriper i just den frågan. 

Det har ingenting med frågan vad folk anser är otrohet göra i andra sammanhang. Så till vida man inte vill tolka det så och dessutom helt plötsligt ändra sin egen definition av vad som är otrohet. 

Resten är trams som lämnas obesvarat. 

• Anonym (Glädjedödaren)
    Anonym (jaha) skrev 2022-04-21 10:29:15 följande:
    Och för att njuta av livet så måste man såklart svika, ljuga och manipulera andra?

Listan är en kort sammanfattning av åsikter otrogna människor kläcker ur sig i tråd efter tråd.
    Du fortsätter fabricera dina egna sanningar. Fungerar säkert för dig.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Glädjedödaren) skrev 2022-04-21 12:01:26 följande:
    Du fortsätter fabricera dina egna sanningar. Fungerar säkert för dig.
    Och du fortsätter undvika raka frågor och rapa fram floskler. Det verkar vara ett genomgående tema hos otrohetsförespråkare.

Måste man gå bakom ryggen på sin partner, ljuga och manipulera för att kunna "leva livet"?
Svar på tråden Vem är otrogen?