• Svennebanan75

Vem är otrogen?

Jag har sett många inlägg om otrohet, många är rädda för att deras partner ska vara otrogna, andra tänder på tanken och en hel del vill vara otrogna. Klart är att sexuell spänning väcker lust, och många kan utan problem tänka sig vara otrogna. Jag njuter så mycket av sex med olika kvinnor att jag helt enkelt inte kan sluta.

Så jag undrar, hur många kan tänka sig att på ett eller annat sätt vara otrogna mot sin partner?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem är otrogen?
  • Anonym (Ironi)
    Anonym (Förstår inte..) skrev 2022-04-14 18:04:40 följande:

Om man är för otrohet, varför väljer man inte bara en öppen relation? Det är 2022 liksom...

Personligen är jag väldigt monogam av mig, har befunnit mig i situationer där otrohet lätt kunnat ske men avböjt varje ggn. Gör även slut om jag är i en dålig relation så otrohet känns väldigt inaktuellt för mig...

Skönt att det är så enkelt för dig. Grattis. 
  • Anonym (Förstår inte..)
    Anonym (Ironi) skrev 2022-04-14 18:22:43 följande:
    Skönt att det är så enkelt för dig. Grattis. 
    Tack? Men varför är det svårt för andra menar du? 
  • Anonym (Ironi)
    Anonym (Förstår inte..) skrev 2022-04-14 18:27:56 följande:
    Tack? Men varför är det svårt för andra menar du? 

Om du inte kan föreställa dig det kan jag inte förklara det. 

Att människor är komplexa och förhållanden består av fler än en komplex person. Att inget är så svartvitt som jag tycker du framställer det. 

• Anonym (Kan tänka mig det!)
    Anonym (tjej) skrev 2022-04-14 17:22:45 följande:
    Det gåår att träna upp sin impulskontroll. Gäller både män och kvinnor. 

Narcissister och psykopater agerar på sina impulser och får därför svårt att avvänja sig sina spontana reaktioner i alla möjliga lämpliga och olämpliga sammanhang. Visar ingen hänsyn och saknar uthållighet vs sin partner. Deras anknytningsmönster är skadat.

Är du en fullblodsnarcissist eller värre en psykopat i dina beteenden mot kvinnor? 
    Nej, jag är varken psykopat eller narcissist, åtminstone hoppas jag inte det. Det var dessutom det enda tillfället jag känt att jag höll på att tappa kontrollen över mig själv. Kan beskriva incidenten i detalj om någon är intresserad.
    Anonym (Ironi) skrev 2022-04-14 18:38:11 följande:

Om du inte kan föreställa dig det kan jag inte förklara det. 

Att människor är komplexa och förhållanden består av fler än en komplex person. Att inget är så svartvitt som jag tycker du framställer det. 

Jag kan förstå om man har barn o familj AB o man stannar i ett halvdassigt förhållande därav, att man kan bli lockad, men då förstår jag inte varför man inte antingen öppnar upp förhållandet eller gör slut? 

Jag har inga problem att vara ensam, får förslag om dejter o potentiella ligg flera ggr i veckan, jag hoppar inte på dessa ens som singel o är bara i relation m nån jag verkligen vill va med. Är extremt sexuell av mig men det sköter jag m onani flera ggr om dagen ist.. 
  • Anonym (Ironi)
    Anonym (Förstår inte..) skrev 2022-04-14 18:54:47 följande:
    Jag kan förstå om man har barn o familj AB o man stannar i ett halvdassigt förhållande därav, att man kan bli lockad, men då förstår jag inte varför man inte antingen öppnar upp förhållandet eller gör slut? 

Jag har inga problem att vara ensam, får förslag om dejter o potentiella ligg flera ggr i veckan, jag hoppar inte på dessa ens som singel o är bara i relation m nån jag verkligen vill va med. Är extremt sexuell av mig men det sköter jag m onani flera ggr om dagen ist.. 

Bra för dig som sagt. Men de flesta fungerar uppenbarligen inte som dig. 

Om du klarar av att förenkla världen och sedan leva efter det är det ju utmärkt. 

Anonym (Ironi) skrev 2022-04-14 19:01:43 följande:

Om du klarar av att förenkla världen och sedan leva efter det är det ju utmärkt. 

Så de flesta är otrogna menar du? Du får ju gärna förklara det svåra så jag kan förstå.
  • Anonym (Ironi)
    Anonym (Förstår inte..) skrev 2022-04-14 19:03:36 följande:
    Så de flesta är otrogna menar du? Du får ju gärna förklara det svåra så jag kan förstå.

Skrev jag så? Hur kom du fram till den tolkningen? 

Nej, det åligger inte mig att förklara något för någon som inte vill förstå. Och du är ju lycklig som det är så jag fattar inte varför du vill ändra på det?

Anonym (Ironi) skrev 2022-04-14 19:09:35 följande:

Nej, det åligger inte mig att förklara något för någon som inte vill förstå. Och du är ju lycklig som det är så jag fattar inte varför du vill ändra på det?

..som inte vill förstå? :D du har ju inte ens försökt få mig att förstå något, bara skrivit förolämpande saker om min inställning till saken. Varför inte tillföra något ist eller inte skriva till mig personligen alls?

Mitt liv skulle bli betydligt svårare om jag svek löften till människor som stod mig nära.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ironi) skrev 2022-04-14 19:09:35 följande:

Du kunde alltså inte svara på den enkla frågan om de allra är otrogna enligt dig?

Vad menade du då med detta?
    Anonym (Ironi) skrev 2022-04-14 19:01:43 följande:

Svar på tråden Vem är otrogen?