• Svennebanan75

Vem är otrogen?

Jag har sett många inlägg om otrohet, många är rädda för att deras partner ska vara otrogna, andra tänder på tanken och en hel del vill vara otrogna. Klart är att sexuell spänning väcker lust, och många kan utan problem tänka sig vara otrogna. Jag njuter så mycket av sex med olika kvinnor att jag helt enkelt inte kan sluta.

Så jag undrar, hur många kan tänka sig att på ett eller annat sätt vara otrogna mot sin partner?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem är otrogen?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Inte gjord för monoganism) skrev 2022-04-14 23:59:52 följande:
    Du är "starkare" än mig, jag hade knullat henne på allt tänkbara sätt och I efterflåsningarna konspirerat med henne hur vi skulle få till en trekant med sambon för att legitimera det vi just gjort.

Givet rätt läge med rätt person skulle jag vara otrogen 9 dagar av 10. Dock alltid med en väl avvägd riskanalys. Anledningen till detta är enkel, jag och frugan är tyvärr inte kompatibla i frågan om vi ska blanda in fler, trekant, swing. Det har dyftats men hon tar det inte på allvar eller tar inte steget och jag tänker inte pressa henne, jag har bestämt mig i den frågan så nu får hon "komma ikapp"/"bestämma sig". Så då får jag lösa mina behov under tiden på de sätt jag kan, hon är ju inte intresserad av att hjälpa till på den fronten även om jag tillgodoser alla hennes behov. 

Konstigt i detta samhälle att det alltid är den monogama som har rätt och det är oss andra det är fel på. Ett moraliskt förtryck som i grunden kommer från monotismerna.. lustigt med tanke på hur sekulärt Sverige är.
    Omoraliska människor blandar alltid ihop polyamori och otrohet. 

Vad man har för preferenser har liksom inte ett dugg med otrohet att göra. För ingen tvingar ju en person som inte anser sig vara monogam att gå in i ett monogamt förhållande, eller hur? 

Att en person medvetet går in i ett monogamt förhållande och lever sen polyamöröst bakom ryggen på sin partner har ju inte ett dugg med "samhället" eller "kyrkan" att göra för det var ju varken samhället eller kyrkan som tvingade personen att välja ett monogamt förhållande, svika ljuga och manipulera. Det valde ju personen alldeles själv. Om man inte anser sig vara monogam, varför går man öht in i ett monogamt förhållande?

Sekulärt eller inte är oxå totalt irrelevant, olika kulturer kan ha olika syn på sex, vissa har friare syn på sex än andra. Men INGEN kultur i världen är ok med  svek, lögner och manipulation.
  • Påskliljaa23

En fråga till de som kan tänka sig vara otrogna, why? är det på grund av spänningens skull, osäkerhet eller att man helt enkelt inte kan hålla sig till ett monogamt förhållande? Isåfall varför inte separera och köra sitt eget race? 

• Anonym (jaha)
    Svennebanan75 skrev 2022-04-15 09:26:37 följande:
    Spänningen av att ligga med andra i hemlighet tror jag är en del av grejen med otrohet.
    Är det ett snyggare sätt att säga att man tänder på att svika, ljuga och manipulera andra?

Är det ett frisk sätt att förhålla sig till andra människor?

Skulle du själv tolerera att andra människor sviker, ljuger och manipulerar dig i andra sammanhang än just sex?

Hur skuller du själv förhålla dig till en polare som njöt av att lura dig på alla sätt som går? Skulle du tycka att den personen var frisk?
  • Anonym (Maria)

Är inte så intresserad av att vara otrogen själv, men går i gång på tanken att min partner skulle vara otrogen, men kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill veta det. Själva ovissheten kunde vara spännande, eller typ bara känna på sig eller få antydningar att något hänt. Men å andra sidan även att få höra historien efteråt skulle vara sjukt spännande, även om mysteriet då försvinner. Men då måste det vara en fräsch och attraktiv kvinna annars blir jag äcklad.

• Anonym (Glädjedödaren)
    Anonym (Maria) skrev 2022-04-16 17:57:16 följande:

Är inte så intresserad av att vara otrogen själv, men går i gång på tanken att min partner skulle vara otrogen, men kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill veta det. Själva ovissheten kunde vara spännande, eller typ bara känna på sig eller få antydningar att något hänt. Men å andra sidan även att få höra historien efteråt skulle vara sjukt spännande, även om mysteriet då försvinner. Men då måste det vara en fräsch och attraktiv kvinna annars blir jag äcklad.

Han kanske har varit otrogen med mig? Jag tycker otrogna män är jättehett Tungan ute
  • Anonym (tjej)
    Svennebanan75 skrev 2022-04-15 11:33:26 följande:
    Haha, det är klart jag gör? men jag är ändå inte överraskad, bara fler än jag gissat.
    Nix, Sorry att göra dig besviken......... På självaste Påskafton Glad

En färsk studie som RFSU hänvisar till visar på att 3% av svenskar är otrogna. Alltmedan 97% av svenskar är trogna.

Tyvärr är din undersökning på FL därmed inte särskilt representativ för svenska befolkningen. Knappast "En moralens högborg" här med andra ord... Solig

Önskar alla läsare på FL En Glad Påskafton Skrattande 
  • Anonym (Ironi)
    Anonym (tjej) skrev 2022-04-16 18:54:50 följande:
    Nix, Sorry att göra dig besviken......... På självaste Påskafton Glad

En färsk studie som RFSU hänvisar till visar på att 3% av svenskar är otrogna. Alltmedan 97% av svenskar är trogna.

Tyvärr är din undersökning på FL därmed inte särskilt representativ för svenska befolkningen. Knappast "En moralens högborg" här med andra ord... Solig

Önskar alla läsare på FL En Glad Påskafton Skrattande 

Länk? Det är inte mycket bättre att dra siffror utan hänvisning. 

• Anonym (Maria)
    Anonym (Glädjedödaren) skrev 2022-04-16 18:11:40 följande:
    Han kanske har varit otrogen med mig? Jag tycker otrogna män är jättehett  // Tungan ute
    Kanske det, men tror faktiskt inte han varit otrogen. Ja, det är något hett över det. Det förbjudna...
  • Anonym (Glädjedödaren)
    Anonym (Maria) skrev 2022-04-16 22:10:27 följande:
    Kanske det, men tror faktiskt inte han varit otrogen. Ja, det är något hett över det. Det förbjudna...
    Inte för sent än...Cool
  • Anonym (tjej)
    Anonym (Ironi) skrev 2022-04-16 19:14:32 följande:

Länk? Det är inte mycket bättre att dra siffror utan hänvisning. 

I RFSU's största undersökning någonsin sägs:
    Scrolla till rubriken;

Varför är vi otrogna?
    "Under det senaste året har fem procent av danskarna, norrmännen och finländarna som lever i ett förhållande haft en annan sexuell/andra sexuella relationer som deras partner inte kände till och förmodligen inte skulle tycka om. I Sverige är motsvarande siffra tre procent".

Hard core säger statistiken hela 97% av svenskarna förblir trogna. Det är värt att påtala i sammanhanget. Sannolikt tyder de skilda resultaten RFSU's kontra FL's enkät på två saker a) de svarande på FL är en alltför liten grupp för att kunna dra statiskt säkerställda slutsatser av. b) undersökningsgruppen här är sannolikt inte helt representativ för svenskars attityder i allmänhet. 

Om antalet otrogna i Sverige består av endast 3 procent av befolkningen blir de en klar minoritet och utgör därmed en subkultur??

www.rfsu.se/globalassets/pdf/kadiskollen-2016.pdf

Svar på tråden Vem är otrogen?