Anonym (Inte gjord för monoganism) skrev 2022-04-14 23:59:52 följande:
Du är "starkare" än mig, jag hade knullat henne på allt tänkbara sätt och I efterflåsningarna konspirerat med henne hur vi skulle få till en trekant med sambon för att legitimera det vi just gjort.
Givet rätt läge med rätt person skulle jag vara otrogen 9 dagar av 10. Dock alltid med en väl avvägd riskanalys. Anledningen till detta är enkel, jag och frugan är tyvärr inte kompatibla i frågan om vi ska blanda in fler, trekant, swing. Det har dyftats men hon tar det inte på allvar eller tar inte steget och jag tänker inte pressa henne, jag har bestämt mig i den frågan så nu får hon "komma ikapp"/"bestämma sig". Så då får jag lösa mina behov under tiden på de sätt jag kan, hon är ju inte intresserad av att hjälpa till på den fronten även om jag tillgodoser alla hennes behov.
Konstigt i detta samhälle att det alltid är den monogama som har rätt och det är oss andra det är fel på. Ett moraliskt förtryck som i grunden kommer från monotismerna.. lustigt med tanke på hur sekulärt Sverige är.Omoraliska människor blandar alltid ihop polyamori och otrohet.
Vad man har för preferenser har liksom inte ett dugg med otrohet att göra. För ingen tvingar ju en person som inte anser sig vara monogam att gå in i ett monogamt förhållande, eller hur?
Att en person medvetet går in i ett monogamt förhållande och lever sen polyamöröst bakom ryggen på sin partner har ju inte ett dugg med "samhället" eller "kyrkan" att göra för det var ju varken samhället eller kyrkan som tvingade personen att välja ett monogamt förhållande, svika ljuga och manipulera. Det valde ju personen alldeles själv. Om man inte anser sig vara monogam, varför går man öht in i ett monogamt förhållande?
Sekulärt eller inte är oxå totalt irrelevant, olika kulturer kan ha olika syn på sex, vissa har friare syn på sex än andra. Men INGEN kultur i världen är ok med svek, lögner och manipulation.