Svennebanan75 skrev 2022-04-14 11:51:22 följande:
Vem är otrogen?
Jag har sett många inlägg om otrohet, många är rädda för att deras partner ska vara otrogna, andra tänder på tanken och en hel del vill vara otrogna. Klart är att sexuell spänning väcker lust, och många kan utan problem tänka sig vara otrogna. Jag njuter så mycket av sex med olika kvinnor att jag helt enkelt inte kan sluta.
Så jag undrar, hur många kan tänka sig att på ett eller annat sätt vara otrogna mot sin partner?
1) Inte det minsta rädd för att min partner ska vara otrogen, finns ingen anledning att gå runt och oroa sig för saker man ändå inte kan påverka. Är hon det och jag får reda på det så dumpar jag henne och så är problemet löst
2) De allra flesta människor känner sexlust, men långt ifrån alla är beredda att svika, ljuga och förnedra sin partner för att man blev kåt. Otrohet har inget med sexlust och spänning att göra, det har mer att göra med hur var och en HANTERAR sexlust och spänning.
3) Vill inte sluta är inte samma sak som kan inte sluta. De allra flesta någorlunda normalt funtade människor kan kontrollera sina impulser, andra kan men vill inte. Är man helt inkapabel att kontrollera impulser har man grava problem och utgör en fara för sin omgivning och borde uppsöka vård genast.