• Svennebanan75

Vem är otrogen?

Jag har sett många inlägg om otrohet, många är rädda för att deras partner ska vara otrogna, andra tänder på tanken och en hel del vill vara otrogna. Klart är att sexuell spänning väcker lust, och många kan utan problem tänka sig vara otrogna. Jag njuter så mycket av sex med olika kvinnor att jag helt enkelt inte kan sluta.

Så jag undrar, hur många kan tänka sig att på ett eller annat sätt vara otrogna mot sin partner?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem är otrogen?
  • Anonym (Inte gjord för monoganism)
    Anonym (Kan tänka mig det!) skrev 2022-04-15 00:08:45 följande:
    Jag vill hålla mig till en hög moralisk standard vad gäller trohet, tycker det är rätt sak att göra men när situationen kastade sig på mig var det nära att all moral bara försvann. Vad som tom. är ännu värre är att jag gick igång så på hennes otroligt låga moraliska standard, en typ av beteende jag trott mig avsky.
    Att du går i gång på det kanske innebär att du bör fundera på om din moraliska standard är en som är satt av utifrånkommande värderingar och vad du tror samhället förväntar sig av dig snarare än vad du själv i ditt innersta faktiskt känner.
    Jag har haft samma inställning, tills jag insåg att det var en mur jag bar för någon annan.
    Så länge du är ärlig mot dig själv.
  • Svennebanan75

Ställningen hittills:
    40% av kvinnorna kan tänka sig att vara otrogna och 70% av männen kan tänka sig  detsamma.

Visste ju att de många inte har problem att ligga med andra, jag tillhör dem, men det är nog fler än jag gissat ändå?.

• Svennebanan75
    Anonym (Förstår inte..) skrev 2022-04-14 18:04:40 följande:

Om man är för otrohet, varför väljer man inte bara en öppen relation? Det är 2022 liksom...

Personligen är jag väldigt monogam av mig, har befunnit mig i situationer där otrohet lätt kunnat ske men avböjt varje ggn. Gör även slut om jag är i en dålig relation så otrohet känns väldigt inaktuellt för mig...

Spänningen av att ligga med andra i hemlighet tror jag är en del av grejen med otrohet.
  • Anonym (Ironi)
    Svennebanan75 skrev 2022-04-15 09:19:44 följande:

Ställningen hittills:
    40% av kvinnorna kan tänka sig att vara otrogna och 70% av männen kan tänka sig  detsamma.

Visste ju att de många inte har problem att ligga med andra, jag tillhör dem, men det är nog fler än jag gissat ändå?.

Du inser väl att den ?undersökningen? saknar all signifikans? Det är inget att bygga teorier på eller dra slutsatser av.
  • Svennebanan75
    Anonym (Ironi) skrev 2022-04-15 11:13:01 följande:
    Du inser väl att den ?undersökningen? saknar all signifikans? Det är inget att bygga teorier på eller dra slutsatser av.
    Haha, det är klart jag gör? men jag är ändå inte överraskad, bara fler än jag gissat.
  • Anonym (Ironi)
    Svennebanan75 skrev 2022-04-15 11:33:26 följande:
    Haha, det är klart jag gör? men jag är ändå inte överraskad, bara fler än jag gissat.

Det är ju poängen, det går inte att gissa utfallet på en sådan fråga på ett sånt här ställe. Eller dra några som helst slutsatser från det. Falskt underlag ger falska slutsatser. 

Såg att du gjorde likadant i någon annan tråd. 

• Anonym (H)

Jag skulle aldrig kunna svika min man på det sättet och jag vet vad han anser om otrohet, oförlåtligt. Jag har aldrig blivit frestad heller, är helt nöjd med det jag har och är väldigt rädd om det. 

• Fabian1965

Nej, inte ännu i alla fall.
    Men efter 10 år utan sex med hustrun börjar jag fundera.

Jag har varit otrogen i ett tidigare förhållande. Tjejen var otrogen mot mig när jag gjorde lumpen så jag låg då med en annan brud. Förhållandet tog slut och det var lika bra det.

• Anonym (Förstår inte..)
    Anonym (Kan tänka mig det!) skrev 2022-04-15 00:08:45 följande:
    Jag vill hålla mig till en hög moralisk standard vad gäller trohet, tycker det är rätt sak att göra men när situationen kastade sig på mig var det nära att all moral bara försvann. Vad som tom. är ännu värre är att jag gick igång så på hennes otroligt låga moraliska standard, en typ av beteende jag trott mig avsky.
    Men var det verkligen så, alltså om hon inte varit attraktiv enl dig  hade du endå gått igång på hennes låga moraliska standard eller hade du äcklats? Dvs va det verkligen den låga moralen som tände dig eller att en attraktiv kvinna visade så extrem stark villighet mot dig..? 

Sen med ev våldtäkten. Det här är gränser som bara du kan svara på. Byt ut könen så kanske det är lättare... hon gick över många gränser, både moraliskt och fysiskt. Att du tittade är inte ett ja till sex och när du dessutom säger nej och försöker komma därifrån. Under våldtäkt kan kvinnana underliv bli blött, hon kan även få orgasm så det är ingen motsättning. Kvinnliga sexualförövare ska inte förringas... det kan även vara en försvaramekanism psykologiskt att man fantiserar om de övergrepp man varot med om etc. Men detta kan bara du svara på.

Tänker jag på alla män som flirtar med mig på mer eller mindre respektfullt sätt så kommer ju tyvärr de som jag finner attraktiva undan med mer medan jag äcklas av de jag inte attraheras av som ger mig skamliga förslag.

Jag är imponerad över vad du klarade av om du eg på riktigt var villig. Jag hade ju dock velat veta det där så jag kunnat be min vän dra åt helvete (du behöver ju inte säga att du kom osv)...
  • Anonym (Kan tänka mig det!)
    Anonym (Förstår inte..) skrev 2022-04-15 18:32:30 följande:
    Men var det verkligen så, alltså om hon inte varit attraktiv enl dig  hade du endå gått igång på hennes låga moraliska standard eller hade du äcklats? Dvs va det verkligen den låga moralen som tände dig eller att en attraktiv kvinna visade så extrem stark villighet mot dig..? 

Sen med ev våldtäkten. Det här är gränser som bara du kan svara på. Byt ut könen så kanske det är lättare... hon gick över många gränser, både moraliskt och fysiskt. Att du tittade är inte ett ja till sex och när du dessutom säger nej och försöker komma därifrån. Under våldtäkt kan kvinnana underliv bli blött, hon kan även få orgasm så det är ingen motsättning. Kvinnliga sexualförövare ska inte förringas... det kan även vara en försvaramekanism psykologiskt att man fantiserar om de övergrepp man varot med om etc. Men detta kan bara du svara på.

Tänker jag på alla män som flirtar med mig på mer eller mindre respektfullt sätt så kommer ju tyvärr de som jag finner attraktiva undan med mer medan jag äcklas av de jag inte attraheras av som ger mig skamliga förslag.

Jag är imponerad över vad du klarade av om du eg på riktigt var villig. Jag hade ju dock velat veta det där så jag kunnat be min vän dra åt helvete (du behöver ju inte säga att du kom osv)...
    Jag vet inte hur jag hade gått igång om hon inte var extremt attraktiv. Har inte upplevt den situationen. 
Svar på tråden Vem är otrogen?