nattuw skrev 2024-10-19 21:04:30 följande:
Ingen vill bli beskjuten av artilleri. Men när verkligheten knacka på dörren i form av en despot med onda avsikter och alla tänker som dig vem skall då beskydda dig och din familj?
Det du förespråkar innebär en fullständig underkastelse där en aggressor efter eget gottfinnande kan ägna sig åt etnisk rensning.
Den som sagt de vägrar skydda sina nära och kära?
Det är märkligt vi har en användare som har idéer som betyder vi ska lägga oss platta för en nazist.
Vars enda intresse är att göra etnisk utrensning, det är här jag inser det är en vatnik.
En annan komisk sak är att de som flytt ryssland som inte vill dö i ett menlöst krig för en envåldshärskare.
De ska tydligen vara pacifister, om ens 1% är pacifister skulle jag förvåna mig över, och även vapenvägra.
Och ska vi komma in på når långt över komiken, det är hur 60000 svårt krigströtta i fronten och utan avlösning skulle vara pacifister.
Ja, jag kan bara dra en slutsats, och det är att användaren tror inga vapen är ett skydd för ett land.
Och det är där den riktigt intressanta frågan uppstår och hur kan någon vara så naiv eller är det medvetet och vatnik?
För tyvärr så tyder allt på den punkten.