Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-10-15 18:25:00 följande:
Du läser ju inte ens mina inlägg innan du svarar . Du har ju inte ens läst en enda mening i mina inlägg, för du påstår att jag har skrivit saker jag aldrig har skrivit. Jag har ALDRIG SKRIVIT att jag förväntar att vladimir putin lägger ned vapnen, DÄREMOT att jag hoppas han avsätts, och at jag stöder individuella ryska medborgare som vägrar strida för putins regering.
Jag har ALDRIG SKRIVIT att den egna sidans soldater begår så mycket våldtäkter och mord som angriparen-långt därifrån. Däremot nämnde jag att i krig händer det också att den egna sidans soldater våldtar och mördar egna civila- men inte ens i närheten av den omfattning angriparen gör sig skyldig till dessa handlingar-
Jag har aldrig ursäktat något alls.
Jag har aldrig försvarat vladimir putin. Tvärtom har jag tydligt kallat honom både för att var alögnare och mördare,
Det är samma sak var gång och hur din idé luftas, och där du inbillar dig putin skulle lägga ned vapen och hur den idé är rena drömmen för putin och hur den idé också innebär putins minions kommer hit med folkmord, våldtäkter, summariska rättegångar och avrättningar osv...osv...osv...
Och ska vara helt ärlig med dig, kommer aldrig sluta påpeka detta.
DU skulle ha läst om vad pacifism ledde till på dom där öarna, för det är exakt vad som kommer ske här och alla andra ställen som putin går igenom.
Jo, jag vet att du säger du ingen vatnik är, men ändå ser man det skimra igenom i varje inlägg och en idé som ptuin skulle fullkomligt älska.
Kommer upprepa detta i evigheter, så folk förstår att lägga ned vapen funkar inte mot en maktfullkomlig nazist.
Utan att lägga ned vapen är kanske inte just du som dör som lägger ned vapnet, men många kommer dö pga av det och helt säkert bra mer än om de hade försvarat sig.
För det är var historien i Ukraina berättar för Ukrainarna, att när ryssen kommer så mördar dom oss i mängder som liknar folkmord.
Hur kan du inte veta såna här saker?