nattuw skrev 2024-10-14 07:11:40 följande:
Vilket inte spelar någon roll för de Ukrainare som blir våldtagna och mördade.
OM HELA ryska krigsmakten deserterar kan du sitta tryggt i ditt elfenbenstorn. Men för att utplåna dig och hela din familj räcker det med att en enda stridsvagn väljer att inte desserters.
Den som angriper har ett val. Den som blir angripen har inte ett val.
Ännu fler skulle mördas och våldtas om ryska krigsmakten hade mer folk och mer framgång, så det spelar STOR ROLL för de som nu inte utsätts pga att ryska krigsmakten inte är optimalt stark. De 650 000 är HJÄLTAR enligt mig..
Självfallet stannar inte varken jag eller min familj kvar där stridsvagnen kommer och låter oss dödas av den.
Den som angriper har ett val, men individer på den angripna sidan har också val.
Jag gjorde valet att söka vapenfri placering, och fick det godkänt. Det valet gäller även om Sverige blir angripit-och detta helt lagligt. Jag kunde ha valt att behållal den militära krigsplacering jag hade, men när jag blev pacifist ansökte jag om ändring och blev garanterad detta. Det gäller även under krig.
DÄREMOT skulle jag kunna göra en insats i civilförsvaret, kanske rädda liv osv.
Vapenfria gr faktiskt mycket viktiga insatser inom t.ex sjukvård och brandbekämpning m.m.
Vad är din egen krigsplacering ? Vad är din befattning etc då?