Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-08-12 11:59:47 följande:
Det stämmer inte alls. Mina skäl är helt och hållet pga det etiska. För mig så är de andliga frågorna viktigare än de politiska och de intresserar mig mer-de allra djupaste frågorna i det mänskliga livet. Jag är djupt troende, aktiv i olika samfund, bla Svenska Kyrkan och Katolska Kyrkan, och jag ser det så att man inte kan bära vapen som en lärjunge till Jesus. Det är sant att jag är på plats i kyrkan varje söndag-ingen vals-och som troende, inte för syns skull.
Det är ett direkt personangrepp på mig (vilket inte är schysst debattstil) att anklaga mig för något jag inte har gjort. Vad gäller min vapenfria placering gick det till exakt så här. Jag skrev bara ett brev till berörd myndighet. Jag vet inte om det hette "pliktverket" då, och ansökte och fick det godkänt. Det var ingen lång process/utredning.
En anledning till att det inte blev någon utredning var att jag då redan hade gjort min militära grundutbildning (skyttegruppbefäl-har furirs grad). Jag fick godkänt vapenfri placering i civilförsvaret utan "utredning".
Visst är det juste, då du har tankar som har konsekvenser om de sker, och konsekvensen är MER döda Ukrainare och kommer till slut till Sverige.
Och det är viktigt att påpeka att flen i det du skrev pekades ut, och allt du gjorde var att låtsas om att inget av problemen existerar och när du skriver igenom hur det går sjunga Kumbaya, my lord istället
Svar är nej, det finns bara en sak och det är att stödja dom med krigsmaterial och humanitär material som vi gör.
Och att vi använder skattepengar är en mycket bra investering och pga alternativen har många nollor bakom sig i hur mycket dyrare det är.
Som jag säger, i resonemanget du har, så är det flera allvarliga fel och saker som tex vad ryssarna gör när de invandrar Ukraina.
Och där vi ska sluta skicka vapen så de kan försvara sig och att det betyder mycket mer Ukrainare kommer dö.
Jag tror inte längre du är den du utger dig att vara, för detta är bara för konstiga saker du skriver.
DU är inte på den lilla mannens sida, för om du hade varit, så hade du istället sagt att vi borde stödja Ukraina mer.
För det är intressant att påstå en sådan sak, men att du i handlingarna istället vill det omvända och att de inte ska ha chansen att försvara sig själva.
Och är detta inte vad du verkligen tycker.
Ja, då är det dax för dig att skriva på annat sätt, för detta funkar inte, då det leder bara till nazisten putin står utanför våra dörr och då ska vi tydligen sjunga Kumbaya, my lord istället för att försvara oss.