Tom Araya skrev 2024-08-08 20:01:31 följande:
Hoppas, hoppas att det blir som det förutspås i den här videon.
Ja, i och med att Putin inte vågar mobilisera de etniska ryssarna - den verkliga ryska armén - utan sänder tjetjener, mongoler, basjkirer, uzbeker, afrikaner, kubaner, indier, serber och privatsoldater + fängelseinterner till Ukraina är han väldigt beroende av just dessa trupper, och revolterar tillräckligt många av dem faller den ryska invasionen ihop som ett korthus.
En del går över till ukrainska sidan ,och andra deserterar och lämnar kriget helt.. För min del stödjer jag båda sidornas mobiliserings-vägrare och desertörer/vapenvägrare - både den ryska och den ukrainska sidans. jag stöder de individer som inte vill ha med kriget att göra-inte dö i kriget och inte döda i kriget.
Vad gäller Putin hoppas jag han faller som president. Mitt "önske-Ryssland" vore en demokrati med ett folkvalt lagstiftande parlament och en verkställande regering ansvarig inför parlamentet - dvs s.k. parlamentarism. Därtill ett mer ceremoniellt statsöverhuvud (inte som idag ett politiskt mäktigt statsöverhuvud),, och där skulle jag tro en bra kandidat skulle vara dagens överhuvud för ryska tsarfamiljen Romanov - Maria Vladimirovna Romanov, som har en son vid namn Georg och en liten sonson vid namn Alexander. Sonen med familj bor, om jag fattat det rätt faktiskt i Ryssland, och gifte sig i St Petersburg 2021 med 1500 gäster. (Det blev rubriker då om första kungliga vigseln i Ryssland på 100 år-men passerade rätt obemärkt just i Sverige):