klyban skrev 2024-08-10 14:38:40 följande:
Lär dig vad krig är och att man har inkallningar, börjar undra vad du ens argumenterar för.
Och två om de inte gör, så kommer det dö än mer och pga nazisten putin.
Jag inser dina idéer är en stor inbjudan till putin att komma hit och om du tror dig de ens är genomförbara och skulle hjälpa för något.
putin förstår bara våld och det ska du lösa med Kumbata, my lord..., är du på riktigt eller har du Vasilij katedralen som utsikt.
JA, idag är det mindre sannolikt med krig från ryssland i Sverige, då vi hjälper Ukraina att försvara sig och med vapen och annan hjälp.
Och den intressanta delen med skattepengar, så är det en lite fjärt i universum, mot vad ett krig skulle kosta och komma hit.
Och så gråter du över lite skattepengar som förhindrar detta.
Är du på riktigt, för finner svårt udda att du inte förstår så enkla saker.
Som skattepengar är inget i jämförelsen.
Att man måste inkalla folk att kriga när man är i ett krig som ett land.
osv...
Något är allvarligt fel här med det du skriver, det är precis ingen eftertanke alls existerar eller är det medvetet?
Jag har över huvud taget inte presenterat några idéer, och nej, jag är inte för något kumbala. Jag har inte föreslagit någon metod över huvud taget. Då missförstod du mig.
Det eda jag säger är att jag sympatiserar med de individer på BÅDA SIDOR som flyr inkallning eller deserterar när de redan är vid fronten + att jag personligen skulle önska att jag inte via skattsedeln bidrog till vapen, och det handlar inte om vad jag personligen har i plånboken utan om vad jag tror är mest etiska användningarna av skattepengar. Det är allt. Jag har inte gett några förslag till någonting (utom möjligen att ta emot t.ex unga män från både Ryssland och Ukraina som flyr inkallning och sändande till kriget). Riksdagsbeslutet om vapenstöd till Ukraina var inte enhälligt, och de riksdagsledamöter som röstade mot ansågs inte , och är inte, "knäppa" för det.
Jag gråter inte, men jag vet att putte inte är intresserad av Sverige som förstahandsmål över huvud taget. Däremot, om ett större krig utbryter, tror jag som förut nämnt att han är intresserad av Gotland som basområde för flyg och marina enheter.
Jag har en äkta pacifistisk etik och den står jag ärligt för. Det är inte fel och man är inte knäpp för att man har en djupt rotad pacfistisk övertygelse. Därför finns också - vilket är bra - möjligheten till vapenfri tjänst i Sverige.
Jag är helt med på någon form av pliktsystem om det, som är idag, inkluderar vapenfri tjänst.