• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • Sarastiina

Samma här, varje cykel har känts lite olika. man undrar lite hur det ska kännas :) har du haft eller känt ngr andra symtom? 

• Sarah90
    Hej! Har varit lite frånvarande, varit mycket på jobb och så Glad Min sambo hjälpte mig att ta ovitrelle den 20, men råkade släppa doseringsknappen på väg ut så tror det mesta åkte ut. Blev jätteblöt där han stack mig. Blödningen jag hade var väldigt kort, typ 2-3 torkningar med papper så det var nog en mellanblödning/ägglossningsblödning. Aldrig haft det innan så jag blev ganska rädd Foten i munnen Eftersom både jag och sambon var sjuka orkade vi bara ha sex en gång. Tror inte det blir något den här månaden, men vi får se Hjärta Får ta nya tag nästa i så fall. Skittråkigt att man ska bli megaförkyld samma helg man har ägglossning. När vi väl fick till det hostade jag hela tiden så jag tror att chanserna är minimala. När man hostar åker ju det mesta ut Skrikandes
  • Sarastiina

Bra att du körde ändå med Ovitrelle, det är mkt hcg 
    i dem så tror ändå att det ger effekt :) 

då är vi ganska lika i cykel, jag är på Ovitrelle+10 idag. gjort ett test imorse som var positivt men kan ju vara kvar från Ovitrelle. 

• strelitzia

Hej,

Jag är kanske trådens nr1 lurker, haha, har läst från start lite då och då men har varje gång hoppats på att denna månaden är min månad, uppenbarligen inte.

Jag har tydligen lätt pco, med mycket oregelbunden mens sen flera år (förutom under utredning då var den perfekt, komiskt). Jag har typ aldrig fått utslag på ägglossningstest och har sen januari ätit enkeldos letrozole och tagit ovitrell 4/5 månader. 

Idag var jag på BIM +2. Att ta graviditetstest verkar fungera som en signal för min kropp att släppa lös mensen, ofta handlar det bara om nån timme. 
    Jag har de två senaste månaderna tagit crinone, och det kan skjuta upp start.
    Min läkare kändes extra positiv senast vul, hon pratade om att vi ska riva nästa letrozolschema, att denna månaden händer de, men det känns inte som att det någonsin kommer hända. När jag ringer om ny vul på måndag ska hon skicka iväg remiss för IVF, och samtidigt som jag vart inställd på de i ett år så känns de så jävla tråkigt, orättvist och varför skulle de funka..

Jag gör tafatta försök att tänka positivt och på fördelar med att inte bli gravid över sommaren och semester men jag känner mig mest som en pöl generell otur.
    Jag är så imponerad av alla ofrivilligt barnlösa som kämpar sig igenom dag efter dag. 

• Sarastiina

Är det kört nu eller är det nu det kan börja stiga? Eller 
    borde det gjort det redan?

• Baconpie
    strelitzia skrev 2022-05-29 00:34:37 följande:

Hej,

Jag är kanske trådens nr1 lurker, haha, har läst från start lite då och då men har varje gång hoppats på att denna månaden är min månad, uppenbarligen inte.

Jag har tydligen lätt pco, med mycket oregelbunden mens sen flera år (förutom under utredning då var den perfekt, komiskt). Jag har typ aldrig fått utslag på ägglossningstest och har sen januari ätit enkeldos letrozole och tagit ovitrell 4/5 månader. 

Idag var jag på BIM +2. Att ta graviditetstest verkar fungera som en signal för min kropp att släppa lös mensen, ofta handlar det bara om nån timme. 
    Jag har de två senaste månaderna tagit crinone, och det kan skjuta upp start.
    Min läkare kändes extra positiv senast vul, hon pratade om att vi ska riva nästa letrozolschema, att denna månaden händer de, men det känns inte som att det någonsin kommer hända. När jag ringer om ny vul på måndag ska hon skicka iväg remiss för IVF, och samtidigt som jag vart inställd på de i ett år så känns de så jävla tråkigt, orättvist och varför skulle de funka..

Jag gör tafatta försök att tänka positivt och på fördelar med att inte bli gravid över sommaren och semester men jag känner mig mest som en pöl generell otur.
    Jag är så imponerad av alla ofrivilligt barnlösa som kämpar sig igenom dag efter dag. 

Vad roligt att du tog steget och skrev!

Åh vad jag känner igen mig i det du skriver. Är också på sista cykeln med Letro och är helt inställd på IVF nu. Men visst, man kan ju bli gravid i sommar.. men nu har det gått år av försök så känns inte särskilt troligt.. men försöker tänka som du. Får ha en sommar fri från illmående och med vin och chark! 
  • Baconpie
    Sarah90 skrev 2022-05-28 12:19:53 följande:
    Hej! Har varit lite frånvarande, varit mycket på jobb och så Glad Min sambo hjälpte mig att ta ovitrelle den 20, men råkade släppa doseringsknappen på väg ut så tror det mesta åkte ut. Blev jätteblöt där han stack mig. Blödningen jag hade var väldigt kort, typ 2-3 torkningar med papper så det var nog en mellanblödning/ägglossningsblödning. Aldrig haft det innan så jag blev ganska rädd Foten i munnen Eftersom både jag och sambon var sjuka orkade vi bara ha sex en gång. Tror inte det blir något den här månaden, men vi får se Hjärta Får ta nya tag nästa i så fall. Skittråkigt att man ska bli megaförkyld samma helg man har ägglossning. När vi väl fick till det hostade jag hela tiden så jag tror att chanserna är minimala. När man hostar åker ju det mesta ut Skrikandes

Hej! 

Vad snopet med sprutan och fy vad segt med förkylning när man behöver få till det. Men det ska ju räcka med en gång. Håller tummarna för er. Vilken dag efter ÄL är du på?

• strelitzia
    Baconpie skrev 2022-05-29 22:41:34 följande:
    Vad roligt att du tog steget och skrev!

Åh vad jag känner igen mig i det du skriver. Är också på sista cykeln med Letro och är helt inställd på IVF nu. Men visst, man kan ju bli gravid i sommar.. men nu har det gått år av försök så känns inte särskilt troligt.. men försöker tänka som du. Får ha en sommar fri från illmående och med vin och chark! 

Det hade vart skönt att slippa ivf processen, har fixat ovitrelle bra men har förstått att sprutorna vid ivf är grövre. Är också väldigt orolig för äggplock.

Vad jobbigt att du fått biverkningar av letrozol, jag har haft tur och hade bara, peppar peppar, ont i huvudet dygnet runt i över en vecka i februari men sen dess har jag inte märkt av de alls. Imorgon börjar en ny omgång, hinner en till innan kliniken stänger, vet inte om jag får ta de över sommaren när det är stängt, det ger sig. 

• strelitzia
    Sarastiina skrev 2022-05-29 12:13:04 följande:

Är det kört nu eller är det nu det kan börja stiga? Eller 
    borde det gjort det redan?

jag skulle säga att det inte är kört förens du fått mens, vissa plussar inte förens bim, få till och med senare :) 
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?