• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • Baconpie
    amandakollb skrev 2022-05-23 08:36:03 följande:

jag fick iaf mens inatt, skönt med ny cykel och nu ska vi äntligen börja försöka :) kommer börja äta letrozol dubbeldos på onsdag, har dock inte bestämt om vi ska göra ett försök utan att koppla in vården. verkade ju ändå få ägglossning utan ovitrelle så vi funderar på att kanske testa det två gånger under sommaren och sen om det inte tar sig så hör vi av oss till Sophiahemmet så vi får göra ultraljud och ta ovitrelle då. 

Vad skönt att dra i gång bäbisverkstan! Låter som en bra plan att prova Letrozol först, särskilt om du ändå ägglossar. Jag tycker ÄL är brutalt mycket starkare på Letrozol! 
  • Sarastiina

Håller med tycker ägglossningen blir så mycket tydligare och att man kan vet exakt med Ovitrelle nästan :)

• Sarastiina

Jag har sedan Vul och Ovitrelle tagit östrogentabletter efter instruktion. Ngn som har erfarenhet av det? Ska göra att slemhinnan bli tjockare. men nu när jag läser om det så hämmar även en sådan medicin ägglossning och mensen. Blir svårt att Veta om mens är borta pga av det eller graviditet? 

• amandakollb
    Baconpie skrev 2022-05-23 18:49:33 följande:
    Vad skönt att dra i gång bäbisverkstan! Låter som en bra plan att prova Letrozol först, särskilt om du ändå ägglossar. Jag tycker ÄL är brutalt mycket starkare på Letrozol! 
    ja men precis.. lutar åt det! :) 
  • amandakollb
    Sarastiina skrev 2022-05-23 20:54:26 följande:

Jag har sedan Vul och Ovitrelle tagit östrogentabletter efter instruktion. Ngn som har erfarenhet av det? Ska göra att slemhinnan bli tjockare. men nu när jag läser om det så hämmar även en sådan medicin ägglossning och mensen. Blir svårt att Veta om mens är borta pga av det eller graviditet? 

tyvärr ingen erfarenhet av det :) 
  • Sarastiina

har kört ett par letrozolkurer innan men aldrig med östrogentabletter också :) får se då 

• Baconpie

Jag verkar ha ägglossning på gång i morgon eller övermorgon (positivt ÄL-test igår och idag). Fler som är i samma fas i cykeln? Alltid kul med sällskap under den hemska tvåveckorsperioden mellan ÄL och BIM. 

Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?