• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • Sarah90

Har en blödning nu. Blir orolig att mensen kommer nu på cd  14, den tog ju precis slut. Har gått och blivit jättesjuk så vet inte om det spelar in. Vet inte om jag ska testa att ta ovitrelle ändå och hoppas på att det inte är en tidig mens eller om jag ska vänta till nästa cykel. Helt förstörd här hemma. Har sjukt ont också. Kan letrozol rubba menscykeln så? 

• Sarastiina

det låter konstigt med mens på cd 14. låter mer som ÄL med tanke på dagen i cykeln. 

• amandakollb
    Sarah90 skrev 2022-05-20 15:56:11 följande:

Har en blödning nu. Blir orolig att mensen kommer nu på cd  14, den tog ju precis slut. Har gått och blivit jättesjuk så vet inte om det spelar in. Vet inte om jag ska testa att ta ovitrelle ändå och hoppas på att det inte är en tidig mens eller om jag ska vänta till nästa cykel. Helt förstörd här hemma. Har sjukt ont också. Kan letrozol rubba menscykeln så? 

Kan det vara en mellanblödning? Tycker också det låter konstigt med mens nu, du var ju på ultraljud och då såg de två fina äggblåsor som borde lossa snart! jag tycker du ska köra på enligt plan med ovitrelle. Men nu kanske du är för sjuk för att ha sex?:( krya på dig iaf <3 
  • Sarastiina

Tycker också det låter som en mellanblödning om inte ÄL. skulle köra Ovitrelle om du hade två äggblåsor alldeles nyligen, är dem så stora kommer dem släppa ändå ????

• amandakollb

jag fick iaf mens inatt, skönt med ny cykel och nu ska vi äntligen börja försöka :) kommer börja äta letrozol dubbeldos på onsdag, har dock inte bestämt om vi ska göra ett försök utan att koppla in vården. verkade ju ändå få ägglossning utan ovitrelle så vi funderar på att kanske testa det två gånger under sommaren och sen om det inte tar sig så hör vi av oss till Sophiahemmet så vi får göra ultraljud och ta ovitrelle då. 

• amandakollb
    Sarah90 skrev 2022-05-20 15:56:11 följande:

Hur går det för dig, hur gjorde du med ovitrelle osv? :) 
  • amandakollb
    Sandrew89 skrev 2022-05-18 18:40:04 följande:

Hej allihopa!

Jag är helt ny på detta men vid nästa mens (om ca. 6 dagar) ska jag börja med Letrozol för att se om det kan hjälpa.. Jag har läst så mycket om detta och nästan tappat hoppet redan innan jag provat då mångfalden inte verkar bli gravida på Letrozol? Jag har PCO, är 33år och har aldrig blivit gravid.
    Aldrig har jag längtat så mycket efter att mensen ska börjaSkrattande.

hur går det för dig? vilken cd är du på? :)
  • amandakollb
    Hanwe skrev 2022-05-14 21:32:43 följande:
    Ja jag blev väldigt förvånad! Men slemhinnan var fortfarande inte så tjock så får väl se om ägget kan fästa. Men tror jag hade ägglossning samma kväll som gynbesöket eller dagen därpå så får väl se vad som händer nu Glad
    hur går det för dig? :)
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?