• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • Sarah90
    Sarastiina skrev 2022-05-31 20:31:50 följande:

Någon annan som är nära Bim nu? 

Ja, nu till helgen :) Men tror inte det blir något, men om mensen inte kommit på lördag så tar jag ett test och håller tummarna Hjärta 
  • Baconpie
    Sarastiina skrev 2022-05-31 14:47:57 följande:

du har rätt, många som inte plussar för ens bim :)

BIM om en vecka, så supernära är det förstås inte. Men är lite hoppfull, fått ytterligare tempökning såkallad ?triphasic shift? och det hade jag även sist jag blev gravid. Dock bara två dagar med ännu högre temp, men hoppas det ska hålla i sig. Lite molvärk också från idag. 

Har du några symtom?

• Sarastiina

Spännande ändå sarah90 :) Tänkte ta ett test imorgon eller lördag om inte mensen kommit. har känt lite spänt i brösten och lite Molvärk även lite ont i ryggen på nätterna. har du känt ngr symptom? 

• Sarah90
    Sarastiina skrev 2022-06-02 10:53:09 följande:

Spännande ändå sarah90 :) Tänkte ta ett test imorgon eller lördag om inte mensen kommit. har känt lite spänt i brösten och lite Molvärk även lite ont i ryggen på nätterna. har du känt ngr symptom? 

Nej, ingenting förutom att jag blivit hårdare i magen den senaste veckan. Men jag tror inte det beror på graviditet Foten i munnen Eller kan man bli förstoppad i början av en graviditet? Förra månaden hade jag massor av molvärk men då kom mensen Gråter
  • Baconpie
    Sarah90 skrev 2022-06-02 18:40:50 följande:
    Nej, ingenting förutom att jag blivit hårdare i magen den senaste veckan. Men jag tror inte det beror på graviditet Foten i munnen Eller kan man bli förstoppad i början av en graviditet? Förra månaden hade jag massor av molvärk men då kom mensen Gråter

Förstoppning är absolut ett vanligt graviditetssymtom! Men kan såklart vara annat. Jag är i princip aldrig hård i magen, men när jag var gravid så ändrades det drastiskt, särskilt i början av grav.

Håller tummarna!  

• Sarastiina

Svagt positivt idag på bim, har dock haft lite rosa på pappret också nu i eftermiddagen. Ngn som vet? kan inte vara Ovitrelle då det är 15 dagar sedan nu. 

• Baconpie
    Sarastiina skrev 2022-06-03 17:22:02 följande:
    Men wow, vad spännande! Grattis! Vårt första plus i tråden Hjärta
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?