• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • Sarastiina

Jag kör också letrozol denna månad, ska bli spännande att se på ultraljud nästa vecka. är 33 år och vi längtar såå. 

• amandakollb
    Sarastiina skrev 2022-05-12 10:42:12 följande:

Jag kör också letrozol denna månad, ska bli spännande att se på ultraljud nästa vecka. är 33 år och vi längtar såå. 

kul! är det första omgången? enkeldos? :) 
  • Skåne97

Idag började min mens så snart får jag börja med min första omgång av letrozol! Är spänd men känns samtidigt lite läskigt eftersom man inte vet hur kroppen kommer reagera ???? Den 23e har jag tid för att kolla hur det ser ut samt för att göra en spolning! 

• amandakollb
    Sarastiina skrev 2022-05-12 12:05:27 följande:

Ja! Så taggad! kör enkeldos :) kör du enkel eller dubbeldos? 

Härligt! jag är också taggad haha! Jag kör dubbeldos :) borde få mens runt 20 maj så då hoppar vi på bebisförsöken, längtar! 
  • amandakollb
    Skåne97 skrev 2022-05-12 18:44:20 följande:

Idag började min mens så snart får jag börja med min första omgång av letrozol! Är spänd men känns samtidigt lite läskigt eftersom man inte vet hur kroppen kommer reagera ???? Den 23e har jag tid för att kolla hur det ser ut samt för att göra en spolning! 

Okej vad roligt! nä alla verkar reagera lite olika, jag fick lite illamående och molvärk typ dagarna efter jag ätit tabletterna. blir det ditt första vul? Vilken cd blir det?:) 
  • Baconpie
    amandakollb skrev 2022-05-11 20:51:18 följande:
    Åh nej vad tråkigt att höra :(( hur många omgångar har ni testat letrozol? visst skulle ni få en remiss till ivf om nästa cykel inte tar sig? Hur lång är väntetiden? Förstår att du är jätteledsen, skickar massa kramar! <3 ge inte upp! 

Tack så mycket för kram och pepp! Har kört 3 cykler och kör den 4:e i morgon. Stämmer att det blir IVF om det inte blir ett plus nu på 4:e cykeln med letrozol. Blir väl i höst eftersom att vården brukar stå stilla över sommaren. Förhoppningsvis kan vi bli spontant gravida över sommaren. Men just nu är vi båda ledsna och trötta på att slitas mellan hopp och förtvivlan. 

• Sarah90
    Hanwe skrev 2022-05-11 22:57:55 följande:

Jag har också PCO och har läst om Femifert som jag tror innehåller inositol och lite sugen på att testa också. Men vet inte om det finns någon kontraindikation till att börja eller om man bara kan köra på! Ska till Gyn imorn så kan ju dubbelkolla????

Ja, gör det :) Har faktiskt fått hem inositol nu som både jag och sambon ska ta. Vet inte om man får ta det samtidigt som letrozol bara. Kanske triggar igång massor av ägg om man tar båda samtidigt.  Vi får se hur det ser ut på vul på onsdag Glad Håller tummarna att det inte gör det konstigt. Läste att både ägg- och spermiekvalité blir bättre av inositol, men sedan stod det på en sida som sålde så det kan ju vara mumbo jumbo (skitsnack) också. 

Har också gjort det misstaget med smilisar haha. 
  • Sarah90
    amandakollb skrev 2022-05-11 19:27:52 följande:
    Okej det låter bra! Jaaa håller tummarna, du får uppdatera på onsdag hur det gick :) 

jah fick faktiskt också rätt mycket illamående av att äta letrozol, tyckte inte jag hade det förra gången. Egentligen inte under de fem daharna jag tog tabletterna utan typ cd 10 och fram till ägglossning. Fick du de endast de dagar du tog tabletterna eller efter eller både och?
    Från det att jag tog tabletterna och 2 veckor till mådde jag illa, men sedan försvann det Skäms Kommer definitivt uppdatera. Är här inne och läser varannan dag numera. Glad
    Hanwe skrev 2022-05-11 22:57:55 följande:

Jag har också PCO och har läst om Femifert som jag tror innehåller inositol och lite sugen på att testa också. Men vet inte om det finns någon kontraindikation till att börja eller om man bara kan köra på! Ska till Gyn imorn så kan ju dubbelkolla????

Ja, gör det :) Har faktiskt fått hem inositol nu som både jag och sambon ska ta. Vet inte om man får ta det samtidigt som letrozol bara. Kanske triggar igång massor av ägg om man tar båda samtidigt.  Vi får se hur det ser ut på vul på onsdag Glad Håller tummarna att det inte gör det konstigt. Läste att både ägg- och spermiekvalité blir bättre av inositol, men sedan stod det på en sida som sålde så det kan ju vara mumbo jumbo (skitsnack) också. 

• Hanwe
    Sarah90 skrev 2022-05-12 20:29:12 följande:

Nu glömde jag fråga! Jag var på Gyn igår och blev lite exalterad över att ett ägg hade växt till 23x19mm (förra gången efter enkeldos letrozol var ägget endast 7 mm) så känns hoppfullt! 
    Det går säkert bra men du kan ju dubbelkolla på vul Glad 
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?