• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • amandakollb
    Baconpie skrev 2022-05-12 19:58:31 följande:

Tack så mycket för kram och pepp! Har kört 3 cykler och kör den 4:e i morgon. Stämmer att det blir IVF om det inte blir ett plus nu på 4:e cykeln med letrozol. Blir väl i höst eftersom att vården brukar stå stilla över sommaren. Förhoppningsvis kan vi bli spontant gravida över sommaren. Men just nu är vi båda ledsna och trötta på att slitas mellan hopp och förtvivlan. 

Okej jag förstår! Skönt att det finns en plan med ivf. Är det ni som vill ta en paus över sommaren? Tänker annars om ni får köra på med letrozol fram tills att ivf drar igång?:) jag förstår verkligen det:(( 
  • amandakollb
    Hanwe skrev 2022-05-13 21:25:44 följande:
    Nu glömde jag fråga! Jag var på Gyn igår och blev lite exalterad över att ett ägg hade växt till 23x19mm (förra gången efter enkeldos letrozol var ägget endast 7 mm) så känns hoppfullt! 
    Det går säkert bra men du kan ju dubbelkolla på vul Glad 
    Åh härligt med så stort ägg!! Då borde det va ägglossning  snart :)) 
  • Hanwe
    amandakollb skrev 2022-05-14 06:48:50 följande:
    Åh härligt med så stort ägg!! Då borde det va ägglossning  snart :)) 
    Ja jag blev väldigt förvånad! Men slemhinnan var fortfarande inte så tjock så får väl se om ägget kan fästa. Men tror jag hade ägglossning samma kväll som gynbesöket eller dagen därpå så får väl se vad som händer nu Glad
  • amandakollb
    Hanwe skrev 2022-05-14 21:32:43 följande:
    Ja jag blev väldigt förvånad! Men slemhinnan var fortfarande inte så tjock så får väl se om ägget kan fästa. Men tror jag hade ägglossning samma kväll som gynbesöket eller dagen därpå så får väl se vad som händer nu Glad
    Okej tog du några ägglossningstest? tempar du?:) 
  • Sandrew89

Hej allihopa!

Jag är helt ny på detta men vid nästa mens (om ca. 6 dagar) ska jag börja med Letrozol för att se om det kan hjälpa.. Jag har läst så mycket om detta och nästan tappat hoppet redan innan jag provat då mångfalden inte verkar bli gravida på Letrozol? Jag har PCO, är 33år och har aldrig blivit gravid.
    Aldrig har jag längtat så mycket efter att mensen ska börjaSkrattande.

• amandakollb
    Sandrew89 skrev 2022-05-18 18:40:04 följande:

Hej allihopa!

Jag är helt ny på detta men vid nästa mens (om ca. 6 dagar) ska jag börja med Letrozol för att se om det kan hjälpa.. Jag har läst så mycket om detta och nästan tappat hoppet redan innan jag provat då mångfalden inte verkar bli gravida på Letrozol? Jag har PCO, är 33år och har aldrig blivit gravid.
    Aldrig har jag längtat så mycket efter att mensen ska börjaSkrattande.

Hejhej! Haha kan reletera att också längta efter mensen så man får starta igång! jag blev gravid förra gången på tredje kuren med letrozol och jag tycker ändå jag läser om många som blir gravida förr eller senare på letrozol. men såklart finns det många det inte funkar för! vi får hålla tymmarna att det funkar för oss alla :D
  • Sandrew89
    amandakollb skrev 2022-05-18 20:40:25 följande:
    Hejhej! Haha kan reletera att också längta efter mensen så man får starta igång! jag blev gravid förra gången på tredje kuren med letrozol och jag tycker ändå jag läser om många som blir gravida förr eller senare på letrozol. men såklart finns det många det inte funkar för! vi får hålla tymmarna att det funkar för oss alla :D
    Ja absolut har jag läst de som blivigt gravida också men kände att det var överhängande mer som inte blivigt det. Jag kanske läser på fel ställen :p  Åh blev du, körde du enkel eller dubbeldos? Ja i detta huset håller vi alla tummar och tassar <3
  • Sarah90

Var på Ultraljud idag och hade 2 ägg på vardera äggstock på 17mm och min slemhinna var 7,6 mm samt trippel :) Fick ovitrelle utskrivet och beordrad att ta den på fredag. Visst var det några andra här som använt det? 

• amandakollb
    Sarah90 skrev 2022-05-18 21:19:20 följande:

Var på Ultraljud idag och hade 2 ägg på vardera äggstock på 17mm och min slemhinna var 7,6 mm samt trippel :) Fick ovitrelle utskrivet och beordrad att ta den på fredag. Visst var det några andra här som använt det? 

Wow härligt!! låter ju jättebra, och skönt med ovitrelle :) 
    yes jag tog det tre omgångar förra gången. sa hon något om när ni ska ligga?:) 

• amandakollb
    Sandrew89 skrev 2022-05-18 20:57:46 följande:
    Ja absolut har jag läst de som blivigt gravida också men kände att det var överhängande mer som inte blivigt det. Jag kanske läser på fel ställen :p  Åh blev du, körde du enkel eller dubbeldos? Ja i detta huset håller vi alla tummar och tassar <3
    Ja man läser så mycket.. haha! men tror det kommer gå jättebra :)) jag blev gravid på dubbeldos Och ovitrelle på tredje försöket. Nu kör jag dubbeldos :) Du? 
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?